Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ HEM302 6 4 12 15,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi ÖZNUR TİRYAKİ
Dersin Amacı Çocukların (0- 18 yaş) normal büyüme ve gelişme özellikleri, sağlıktan sapma durumları, hastalıkların yönetimi, sağlıklı ve hasta çocukların bakımı konusunda kuramsal bilgileri kazanmış, çocuk ve ailenin eğitimi ve izlemi konularında gerekli bilgi ve becerileri kazanmış, hasta haklarına ve etik ilkelere duyarlı, yaşam boyu öğrenmenin, kanıta dayalı uygulamanın ve ekip çalışmasının önemini kavramış hemşireler yetiştirebilmektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Has knowledge of basic concepts related to pediatric nursing.
1 Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği ile ilgili temel kavramları bilir Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 1, 2, 3, 5, 13
2 Bütüncü, aile merkezli ve travmatik hemşirelik felsefesini benimser Anlatım, Soru-cevap, Laboratuar Sınav, Laboratuar 1, 2, 3
2 Embraces a holistic, family-centered, and trauma-informed nursing philosophy.
3 Assesses the growth and development characteristics of children.
3 Çocuğun büyüme gelişme özelliklerini değerlendirir Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 1, 2, 3, 6
4 Fonksiyonel Sağlık Örüntülerine göre gruplandırılmış hemşirelik tanılarını kullanır Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma Sınav, Laboratuar 1, 2, 3, 5, 6
4 Utilizes nursing diagnoses grouped according to Functional Health Patterns.
5 Understands the impact of acute and chronic illnesses on children and their families.
5 Akut ve kronik hastalıkların çocuk ve aileye etkilerini bilir Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 6, 11
6 Akut - kronik hastalıklı çocuk ve ailesinin hemşirelik bakımını kanıta dayalı bilgiyi kullanarak planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Performans Ödevi, Laboratuar 1, 2, 3, 6
6 Plans, implements, and evaluates evidence-based nursing care for children and their families with acute or chronic illnesses.
7 Plans and implements the discharge, transportation, and home care processes for hospitalized children.
7 Hastaneye yatan çocukların taburculuk-transport-evde bakım süreçlerini planlar ve uygular. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 1, 2, 3, 6
8
8 Provides education and support to children and families regarding health promotion and disease prevention.
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Yaş dönemlerine göre büyüme ve gelişme özellikleri, çocuklarda sık görülen hastalıklar ve yönetimi konusunda gerekli teorik bilgi ve uygulamaları içerir.
Kaynaklar
Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Türkiye’de ve dünyada çocuk sağlığının durumu Aile merkezli bakım Gordon fonksiyonel sağlık örüntülerine göre çocuk sağlığını değerlendirme
1 . Hafta Pediatric Nursing: The status of child health in Turkey and the world, family-centered care, assessment of child health according to Gordon's Functional Health Patterns.
2 . Hafta Growth and Development Stages: Normal life cycle, developmental stages and characteristics, child health according to age periods, impact of growth and development disorders on the family, common diseases and surgical interventions in childhood.
2 . Hafta Büyüme Gelişme Dönemleri, Normal yaşam döngüsü , Gelişim dönemleri ve özellikleri, Yaş dönemlerine Göre Çocuk Sağlığı, Büyüme gelişme bozuklukları ve Aile Üzerine Etkisi, Yaş dönemlerine göre çocuk sağlığı - Çocukluk döneminde sık görülen hastalıklar ve cerrahi girişimler
3 . Hafta Çocuk Sağlığı Hemşireliğinde Temel Uygulamalar, İlaç Uygulamaları, Çocukluk Çağı Aşıları, Çocukluk Döneminde Sık Görülen Hastalıklar ve Cerrahi Girişimler
3 . Hafta Basic Practices in Pediatric Nursing: Medication administration, childhood immunizations, common diseases and surgical interventions in childhood.
4 . Hafta Characteristics of the Newborn, High-Risk Newborn and Nursing Care.
4 . Hafta Yenidoğanın özellikleri, Yüksek Riskli Yenidoğan ve Hemşirelik Bakımı
5 . Hafta Çocuklarda Sıvı- Elektrolit Dengesi- Dengesizlikleri ve Hemşirelik Bakımı, Sağlıklı, riskli ve hasta çocuğun hemşirelik bakımı
5 . Hafta Fluid-Electrolyte Balance and Imbalances in Children and Nursing Care, Nursing care for healthy, at-risk, and ill children.
6 . Hafta Nutrition in Children, Breastfeeding and Lactation, Nutrition Disorders and Nursing Care.
6 . Hafta Çocuklarda Beslenme, Anne Sütü ve Emzirme, Beslenme Bozuklukları ve Hemşirelik Bakımı
7 . Hafta Çocuklarda Ağrı Yönetimi, Sağlıklı/ Riskli ve Hasta Çocuğun Hemşirelik Bakımı
7 . Hafta Pain Management in Children, Nursing Care for Healthy, At-Risk, and Ill Children.
8 . Hafta Midterm Exam.
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Çocuklarda Kardiyovasküler Sitem Hastalıkları ve Hemşirelik bakımı
9 . Hafta Cardiovascular System Diseases in Children and Nursing Care.
10 . Hafta Digestive System Diseases in Children and Nursing Care.
10 . Hafta Çocuklarda Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
11 . Hafta Çocuklarda Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
11 . Hafta Respiratory System Diseases in Children and Nursing Care.
12 . Hafta Endocrine System Diseases in Children and Nursing Care.
12 . Hafta Çocuklarda Endokrin Sistem Hastalıkları Hemşirelik Bakımı
13 . Hafta Çocuklarda Nörolojik, Kas–İskelet Sistemi ve Genetik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı
13 . Hafta Neurological, Musculoskeletal, and Genetic Diseases in Children and Nursing Care.
14 . Hafta Genitourinary System Diseases in Children and Nursing Care, Child Neglect and Abuse.
14 . Hafta Çocuklarda Genito-Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Çocuk İhmali ve İstismarı
15 . Hafta Çocuklarda Hematolojik – Onkolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı
15 . Hafta Hematological-Oncological Diseases in Children and Nursing Care.
16 . Hafta FİNAL
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara sınav 1 30
Performans Ödevi 1 10
Laboratuvar 1 10
Dönem sonu sınav 1 50
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 4 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 50
Laboratuvar ders süresi 14 8 112
Ara sınav 1 20 20
Sözlü Değerlendirme 1 16 16
Dönem sonu sınav 1 48 48
Performans Ödevi 14 10 140
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 386
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing. X
2 Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information. X
3 Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given. X
4 Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management. X
5 Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values ​​and ethical principles. X
6 It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines. X
7 Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research. X
8 It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession. X
9 Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care. X
10 Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively. X
11 She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. X
12 With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. X
13 Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice. X