HEMŞİRELİKTE YÖNETİM |
HEM304 |
6 |
3 |
3 |
6,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi AYSEL İNCEDERE |
Dersin Amacı |
Yönetim ve hemşirelik hizmetleri yönetimi ile ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri inceleyerek, bunları hemşirelik felsefesi ve ülkemizdeki sağlık hizmetleri yönetimi alanında görülen gereksinimler doğrultusunda değerlendirebilecek, sağlık ekibi içinde bakım personeline liderlik yapabilmek için gerekli olan bilgi, beceri ve tutumu kazanmış hemşireler yetiştirebilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Recognizes basic concepts related to management and nursing management. |
|
|
|
1 |
Yönetim ve hemşirelik yönetimine ilişkin temel kavramları tanır |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 2, 6 |
2 |
Hemşirelik hizmetleri yönetimi felsefesini ve standartlarını kavrar |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 2, 4 |
2 |
Understands the philosophy and standards of nursing services management. |
|
|
|
3 |
Interprets nursing services management according to principles and theories of management science. |
|
|
|
3 |
Hemşirelik hizmetleri yönetimini, yönetim bilimi ilke ve kuramlarına göre yorumlar |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
5, 6, 8, 12, 13 |
4 |
Türkiye ve diğer ülkelerdeki sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin örgütlenmesini ve işleyişini kavrar |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
9, 10, 12, 13 |
4 |
Understands the organization and functioning of healthcare and nursing services in Turkey and other countries. |
|
|
|
5 |
Understands the role and functions of a nurse manager - Utilizes techniques to assist in management. |
|
|
|
5 |
Yönetici hemşirenin rol ve işlevlerini kavrama-Yönetime yardımcı teknikleri kullanır |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3 |
6 |
Yönetici hemşire olabilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri ve tutumu kazanma, yönetici olmaya istekli hale gelir |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
5, 6, 9, 11, 12 |
6 |
Acquires the necessary knowledge, skills, and attitude to become a nurse manager and develops willingness for managerial roles |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Genel Sağlık Sistemi ve Hastanelerin Organizasyon Yapısı-Sağlık Politikaları, Sağlık ve Hemşirelikle İlgili Yasal Düzenlemeler-Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetim ve Organizasyonu, Organizasyon teorileri ve ilkeleri, Yönetimle İlgili Kavramlar-Yönetim süreci, Kalite Yönetimi-Kalite ile ilişkili kavramlar-Kalite Yönetim süreci-Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Yönetimi Uygulamaları, İletişim- Çatışma Yönetimi-Toplantı ve Zaman Yönetimi, Bakım Ünitesinin Yönetimi-Hasta Sınıflandırma, Problem Çözme- Karar Verme, Değişim-Motivasyon, Güç, Otorite, Etkileme-Hemşirelik ve Liderlik, İnsan Kaynakları Yönetimi ve İş Analizi, Ekip Oluşturma ve Motivasyon, Kariyer Yönetimi, Performans Değerlendirme |
Kaynaklar |
Baykal Ü, Türkmen E. (ed). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın Yayın, 2014. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Genel Sağlık Sistemi ve Hastanelerin Organizasyon Yapısı-Sağlık Politikaları |
|
1 . Hafta |
General Health System and Hospital Organizational Structure - Health Policies |
|
2 . Hafta |
Legal Regulations Related to Health and Nursing - Management and Organization of Nursing Services |
|
2 . Hafta |
Sağlık ve Hemşirelikle İlgili Yasal Düzenlemeler-Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetim ve Organizasyonu |
|
3 . Hafta |
Organizasyon teorileri ve ilkeleri |
|
3 . Hafta |
Organizational Theories and Principles |
|
4 . Hafta |
Concepts Related to Management - Management Process, Managing Nursing Services in line with the Management Process - Legal Regulations in Nursing Service Management - Management Skills in Nursing Practice |
|
4 . Hafta |
Yönetimle İlgili Kavramlar-Yönetim süreci, Hemşirelik hizmetlerini yönetim süreci doğrultusunda yönetme - Hemşirelik hizmetlerinin yönetiminde yasal düzenlemeler- Hemşirelik uygulamalarında yönetim becerileri |
|
5 . Hafta |
Kalite Yönetimi-Kalite ile ilişkili kavramlar-Kalite Yönetim süreci-Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Yönetimi Uygulamaları |
|
5 . Hafta |
Quality Management - Concepts Related to Quality - Quality Management Process - Quality Management Practices in Nursing Services |
|
6 . Hafta |
Communication - Conflict Management - Meeting and Time Management |
|
6 . Hafta |
İletişim- Çatışma Yönetimi-Toplantı ve Zaman Yönetimi |
|
7 . Hafta |
Bakım Ünitesinin Yönetimi-Hasta Sınıflandırma |
|
7 . Hafta |
Management of Care Unit - Patient Classification |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Problem Çözme- Karar Verme |
|
9 . Hafta |
Problem Solving - Decision Making |
|
10 . Hafta |
Change - Motivation |
|
10 . Hafta |
Değişim-Motivasyon |
|
11 . Hafta |
Güç, Otorite, Etkileme-Hemşirelik ve Liderlik, Hemşirelik uygulamalarında liderlik becerileri |
|
11 . Hafta |
Power, Authority, Influence - Nursing and Leadership, Leadership Skills in Nursing Practice |
|
12 . Hafta |
Human Resources Management and Job Analysis |
|
12 . Hafta |
İnsan Kaynakları Yönetimi ve İş Analizi |
|
13 . Hafta |
Ekip Oluşturma ve Motivasyon, Hemşirelik bakımı hizmetlerinin geliştirilmesinde değişimlere öncülük |
|
13 . Hafta |
Team Building and Motivation, Leading Changes in the Improvement of Nursing Care Services |
|
14 . Hafta |
Career Management |
|
14 . Hafta |
Kariyer Yönetimi |
|
15 . Hafta |
Performans Değerlendirme |
|
15 . Hafta |
Performance Evaluation |
|
16 . Hafta |
FİNAL |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Sözlü Değerlendirme |
1 |
10 |
Performans Ödevi |
1 |
10 |
Ara sınav |
1 |
30 |
Dönem sonu sınav |
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
14 |
3 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar ders süresi |
14 |
3 |
42 |
Sözlü Değerlendirme |
1 |
10 |
10 |
Performans Ödevi |
1 |
10 |
10 |
Ara sınav |
1 |
10 |
10 |
Dönem sonu sınav |
1 |
32 |
32 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
146 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
|
|
|
|
|
X |
2 |
Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
|
|
|
|
|
X |
5 |
Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values and ethical principles.
|
|
|
|
|
X |
6 |
It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
|
|
|
|
|
X |
7 |
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
|
|
|
|
X |
|
8 |
It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
|
|
|
|
|
X |
9 |
Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
|
|
|
|
|
X |
10 |
Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
|
|
|
|
|
X |
11 |
She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. |
|
|
|
|
X |
12 |
With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. |
|
|
|
|
X |
13 |
Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.
|
|
|
|
|
X |
|