Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ HEM403 7 4 12 12,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Bu ders kapsamında toplum sağlığını yükseltecek temel bilgi, kavram ve ilkeleri toplumun sağlık gereksinimlerinin saptanmasında, fiziksel ve sosyal çevrenin olumlu hale getirilmesi, ülkenin sağlık bakım sistemi doğrultusunda hastalık ve sağlığın her aşamasında gerekli profesyonel rolleri üstlenebilen, birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirmede, sürdürmede ve hastalıklardan korumada özel bir dal olan halk sağlığı hemşireliğinin nasıl uygulayacağının öğretebilmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Assess the health of individuals, families, and communities.
1 Birey, aile ve toplumun sağlığını değerlendirir Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 8
2 Birey, aile ve toplumun sağlığını koruyan, sürdüren, geliştiren ve rehabilite eden girişimler uygular. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav, Laboratuar 1, 2, 3, 6
2 Implement initiatives that protect, maintain, improve, and rehabilitate the health of individuals, families, and communities.
3 Plan and implement nursing care for individuals in home, school, or workplace settings.
3 Evde, okulda ya da iş yerindeki bireylerin hemşirelik bakımını planlar ve uygular. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav, Sözlü Değerlendirme 8, 9, 11, 12, 13
4 Ulusal ve uluslararası sağlık politikalarının sağlık bakımı ve hemşireliğe etkisini tartışır Anlatım, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3
4 Discuss the impact of national and international health policies on healthcare and nursing.
5 Stay updated on nursing practices by recognizing the changing healthcare needs of the community.
5 Toplumun değişen sağlık bakım gereksinimlerinin farkına vararak hemşirelik uygulamalarını günceller Anlatım, Soru-cevap Sınav 2, 4, 9, 12
6 Okul sağlığı hemşirenin görev, yetki ve sorumluklarını bilir Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 11
6 Understand the duties, authority, and responsibilities of a school health nurse.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders: halk sağlığı hemşiresinin toplumun farklı kesimlerine yönelik temel rolleri ve sorumluluklarına ilişkin bilgi verir.
Kaynaklar
Stanhope, M., & Lancaster, J. (2019). Public health nursing e-book: Population-centered health care in the community. Elsevier Health Sciences. Ulutaşdemir, N., Balsak, H., Çopur, E. Ö., & Demiroğlu, N. (2016). Halk sağlığı hemşireliğinin bir dalı: okul sağlığı hemşireliği.Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics,2(1), 121-4.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Dersin Tanıtılması, Hedef ve beklentilerin paylaşılması
1 . Hafta Introduction to the course, sharing objectives and expectations.
2 . Hafta Basic concepts of public health - Public health nursing - Health protection, maintenance, and improvement.
2 . Hafta Halk sağlığına ilişkin temel kavramlar - Halk sağlığı hemşireliği - Sağlığı koruma, sürdürme ve geliştirme
3 . Hafta Nüfus ve Sağlık, Sağlık politikaları
3 . Hafta Population and Health, Health policies.
4 . Hafta Concept and Historical Development of Public Health.
4 . Hafta Halk Sağlığı Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
5 . Hafta Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi
5 . Hafta Organization of Health Services in Turkey.
6 . Hafta Definition, Roles, and Responsibilities of Public Health Nursing.
6 . Hafta Halk Sağlığı Hemşireliğinin Tanımı, Rolleri ve Sorumlulukları
7 . Hafta Toplum Tanılama
7 . Hafta Community Diagnosis.
8 . Hafta MIDTERM EXAM.
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Ev Ziyaretleri, Amaç ve Önemi, Evde Bakım Hizmetleri, Evde Bakım Hizmetlerinde Hemşirenin Rol ve Sorumlulukları, Evde bakım hizmetleri (sağlık ve sosyal-destek hizmetler) - Evde bakım hizmetlerinde hemşirenin rol ve sorumlulukları
9 . Hafta Home Visits, Purpose and Importance, Home Care Services, Role and Responsibilities of Nurses in Home Care Services, Home care services (health and social support services) - Role and Responsibilities of Nurses in Home Care Services.
10 . Hafta Accidents and their importance.
10 . Hafta Kazalar ve Önemi
11 . Hafta Halk Sağlığı Hemşiresinin Okul Sağlığı Hizmetlerindeki Rol ve Sorumlulukları
11 . Hafta The Role and Responsibilities of Public Health Nurses in School Health Services.
12 . Hafta Occupational Health Nursing.
12 . Hafta İş Sağlığı Hemşireliği
13 . Hafta İş Sağlığı ve İş Güvenliği
13 . Hafta Occupational Health and Safety.
14 . Hafta Monitoring of the Elderly and Individuals with Chronic Illness.
14 . Hafta Yaşlı ve Kronik Hastalığı Olan Bireylerin İzlemi
15 . Hafta Evde Bakım Hizmetleri ve Halk Sağlığı Hemşireliği
15 . Hafta Home Care Services and Public Health Nursing.
16 . Hafta FİNAL SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara sınav 1 20
Laboratuvar 1 20
Performans Ödevi 1 20
Dönem sonu sınav 1 40
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 4 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 0
Uygulama ders süresi 14 12 168
Performans Ödevi 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Ara sınav 1 16 16
Dönem sonu sınav 1 48 48
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 288
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing. X
2 Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information. X
3 Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given. X
4 Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management. X
5 Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values ​​and ethical principles. X
6 It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines. X
7 Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research. X
8 It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession. X
9 Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care. X
10 Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively. X
11 She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. X
12 With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. X
13 Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice. X