HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ |
HEM403 |
7 |
4 |
12 |
12,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında toplum sağlığını yükseltecek temel bilgi, kavram ve ilkeleri toplumun sağlık gereksinimlerinin saptanmasında, fiziksel ve sosyal çevrenin olumlu hale getirilmesi, ülkenin sağlık bakım sistemi doğrultusunda hastalık ve sağlığın her aşamasında gerekli profesyonel rolleri üstlenebilen, birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirmede, sürdürmede ve hastalıklardan korumada özel bir dal olan halk sağlığı hemşireliğinin nasıl uygulayacağının öğretebilmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Assess the health of individuals, families, and communities. |
|
|
|
1 |
Birey, aile ve toplumun sağlığını değerlendirir |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 8 |
2 |
Birey, aile ve toplumun sağlığını koruyan, sürdüren, geliştiren ve rehabilite eden girişimler uygular. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav, Laboratuar |
1, 2, 3, 6 |
2 |
Implement initiatives that protect, maintain, improve, and rehabilitate the health of individuals, families, and communities. |
|
|
|
3 |
Plan and implement nursing care for individuals in home, school, or workplace settings. |
|
|
|
3 |
Evde, okulda ya da iş yerindeki bireylerin hemşirelik bakımını planlar ve uygular. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
8, 9, 11, 12, 13 |
4 |
Ulusal ve uluslararası sağlık politikalarının sağlık bakımı ve hemşireliğe etkisini tartışır |
Anlatım, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3 |
4 |
Discuss the impact of national and international health policies on healthcare and nursing. |
|
|
|
5 |
Stay updated on nursing practices by recognizing the changing healthcare needs of the community. |
|
|
|
5 |
Toplumun değişen sağlık bakım gereksinimlerinin farkına vararak hemşirelik uygulamalarını günceller |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
2, 4, 9, 12 |
6 |
Okul sağlığı hemşirenin görev, yetki ve sorumluklarını bilir |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 11 |
6 |
Understand the duties, authority, and responsibilities of a school health nurse. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders: halk sağlığı hemşiresinin toplumun farklı kesimlerine yönelik temel rolleri ve sorumluluklarına ilişkin bilgi verir. |
Kaynaklar |
Stanhope, M., & Lancaster, J. (2019). Public health nursing e-book: Population-centered health care in the community. Elsevier Health Sciences.
Ulutaşdemir, N., Balsak, H., Çopur, E. Ö., & Demiroğlu, N. (2016). Halk sağlığı hemşireliğinin bir dalı: okul sağlığı hemşireliği.Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics,2(1), 121-4. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Dersin Tanıtılması, Hedef ve beklentilerin paylaşılması |
|
1 . Hafta |
Introduction to the course, sharing objectives and expectations. |
|
2 . Hafta |
Basic concepts of public health - Public health nursing - Health protection, maintenance, and improvement. |
|
2 . Hafta |
Halk sağlığına ilişkin temel kavramlar - Halk sağlığı hemşireliği - Sağlığı koruma, sürdürme ve geliştirme |
|
3 . Hafta |
Nüfus ve Sağlık, Sağlık politikaları |
|
3 . Hafta |
Population and Health, Health policies. |
|
4 . Hafta |
Concept and Historical Development of Public Health. |
|
4 . Hafta |
Halk Sağlığı Kavramı ve Tarihsel Gelişimi |
|
5 . Hafta |
Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi |
|
5 . Hafta |
Organization of Health Services in Turkey. |
|
6 . Hafta |
Definition, Roles, and Responsibilities of Public Health Nursing. |
|
6 . Hafta |
Halk Sağlığı Hemşireliğinin Tanımı, Rolleri ve Sorumlulukları |
|
7 . Hafta |
Toplum Tanılama |
|
7 . Hafta |
Community Diagnosis. |
|
8 . Hafta |
MIDTERM EXAM. |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Ev Ziyaretleri, Amaç ve Önemi, Evde Bakım Hizmetleri, Evde Bakım Hizmetlerinde Hemşirenin Rol ve Sorumlulukları, Evde bakım hizmetleri (sağlık ve sosyal-destek hizmetler) - Evde bakım hizmetlerinde hemşirenin rol ve sorumlulukları |
|
9 . Hafta |
Home Visits, Purpose and Importance, Home Care Services, Role and Responsibilities of Nurses in Home Care Services, Home care services (health and social support services) - Role and Responsibilities of Nurses in Home Care Services. |
|
10 . Hafta |
Accidents and their importance. |
|
10 . Hafta |
Kazalar ve Önemi |
|
11 . Hafta |
Halk Sağlığı Hemşiresinin Okul Sağlığı Hizmetlerindeki Rol ve Sorumlulukları |
|
11 . Hafta |
The Role and Responsibilities of Public Health Nurses in School Health Services. |
|
12 . Hafta |
Occupational Health Nursing. |
|
12 . Hafta |
İş Sağlığı Hemşireliği |
|
13 . Hafta |
İş Sağlığı ve İş Güvenliği |
|
13 . Hafta |
Occupational Health and Safety. |
|
14 . Hafta |
Monitoring of the Elderly and Individuals with Chronic Illness. |
|
14 . Hafta |
Yaşlı ve Kronik Hastalığı Olan Bireylerin İzlemi |
|
15 . Hafta |
Evde Bakım Hizmetleri ve Halk Sağlığı Hemşireliği |
|
15 . Hafta |
Home Care Services and Public Health Nursing. |
|
16 . Hafta |
FİNAL SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
20 |
Laboratuvar |
1 |
20 |
Performans Ödevi |
1 |
20 |
Dönem sonu sınav |
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
14 |
4 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
14 |
4 |
0 |
Uygulama ders süresi |
14 |
12 |
168 |
Performans Ödevi |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
14 |
2 |
28 |
Ara sınav |
1 |
16 |
16 |
Dönem sonu sınav |
1 |
48 |
48 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
288 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
|
|
|
|
|
X |
2 |
Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
|
|
|
|
|
X |
5 |
Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values and ethical principles.
|
|
|
|
|
X |
6 |
It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
|
|
|
|
|
X |
7 |
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
|
|
|
|
|
X |
8 |
It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
|
|
|
|
|
X |
9 |
Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
|
|
|
|
|
X |
10 |
Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
|
|
|
|
|
X |
11 |
She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. |
|
|
|
|
X |
12 |
With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. |
|
|
|
|
X |
13 |
Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.
|
|
|
|
|
X |
|