İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ |
HEM203 |
3 |
4 |
12 |
15,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Doç.Dr. HAVVA SERT |
Dersin Amacı |
İç hastalıkları ve bu hastalıklarda uygulanan hemşirelik bakımı konusunda teorik bilgi ve pratik beceri kazandırmakla birlikte, sağlığın geliştirilmesi, korunması, hastalıkları erken tanı tedavi ve bakımı, hastanın ve ailenin eğitimi, rehabilitasyon konusunda bilgi ve bunları uygulama becerisi ile birlikte öğrencinin eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini etkili bir şekilde kullanabilmelerini sağlayabilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Gains knowledge about internal diseases and care. |
|
|
|
1 |
İç hastalıkları ve bakımı ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
2 |
İç Hastalıkları Hemşireliği ile ilgili diğer konuları analiz ve sentez edebilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
2 |
Analyze and synthesize other topics related to Internal Medicine Nursing. |
|
|
|
3 |
Develops effective problem solving skills. |
|
|
|
3 |
Etkili problem çözme becerisi geliştirir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12 |
4 |
Holistik bakım kavramı ve uygulama becerisi geliştirir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
4 |
Develops holistic care concept and practice skills. |
|
|
|
5 |
Learns group work. |
|
|
|
5 |
Grup çalışmasını öğrenir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Laboratuar |
Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi |
6, 8, 10, 12 |
6 |
İç hastalıkları ve bakımı ile ilgili konularda araştırma becerisi geliştirir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
3, 7, 9, 13 |
6 |
Develops research skills on issues related to internal diseases and care. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
İç hastalıkları hemşireliğine ilişkin temel kavramlar, asit bas dengesi/dengesizliği, sıvı elektrolit dengesi/dengesizliği, ağrı ve ağrılı hasta bakımı, yaşlılık ve hemşirelik bakımı, Solunum, Endokrin, Kardiovasküler, Sindirim, Üriner, Nörolojik,, Kas-İskelet ve Hematolojik Sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Eklem-Bağ Dokusu Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı konularını kapsamaktadır |
Kaynaklar |
Akdemir N, Birol L. (2004). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Ankara: Sistem Ofset Devita VT, Lawrence S, Rosenberg SA (2008). Principles and Practice of Oncology. 8th edition. Lippincott Williams and Wilkins.
Karadakovan A, Aslan FE (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Adana: Adana Nobel Kitabevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Giriş ve İç Hastalıkları Hemşireliği Sıvı-Elektrolit Denge ve Dengesizlikleri Asit-Baz Dengesi ve Dengesizlikleri |
|
1 . Hafta |
Introduction and Internal Medicine Nursing Fluid-Electrolyte Balance and Imbalances Acid-Base Balance and Imbalances |
|
2 . Hafta |
Acid-Base Balance and Imbalances Shock and Nursing Care, Genetic Diseases and Nursing Care, Diagnosing fluid-electrolyte, acid-base imbalances - Providing nursing care in fluid-electrolyte, acid-base imbalances |
|
2 . Hafta |
Asit-Baz Dengesi ve Dengesizlikleri Şok ve Hemşirelik Bakımı, Genetik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Sıvı-elektrolit, asit-baz dengesizliklerini tanılayabilme - Sıvı-elektrolit, asit-baz dengesizliklerinde hemşirelik bakımı verebilme |
|
3 . Hafta |
Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Bağışıklık sistemi - Risk faktörleri ve erken tanılama - Bağışıklık sistemi hastalıkları - Bağışıklama yöntemleri, Sık görülen endokrin sistem hastalıkları - Endokrin sistem cerrahisi - Hemşirelik bakımı ve Risk faktörleri |
|
3 . Hafta |
Endocrine System Diseases and Nursing Care, Immune system - Risk factors and early diagnosis - Immune system diseases - Immunization methods, Common endocrine system diseases - Endocrine system surgery - Nursing care and Risk factors |
|
4 . Hafta |
Respiratory System Diseases and Nursing Care, Providing education in prevention of respiratory system diseases, Nursing care in respiratory system diseases, providing discharge education Nursing care before, during and after surgery in respiratory system surgery |
|
4 . Hafta |
Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Solunum sistemi hastalıklarından korunmada eğitim verebilme, Solunum sistemi hastalıklarında hemşirelik bakımı verebilme, taburculuk eğitimi verebilme Solunum sistemi cerrahisinde ameliyat öncesi, ameliyat sırasında ve ameliyat sonrasında hemşirelik bakımı |
|
5 . Hafta |
Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Onkoloji ve Hemşireliği, Şokun fizyolojisi - Şokun sınıflandırılması - Şokta hemşirelik bakımı |
|
5 . Hafta |
Respiratory Diseases and Nursing Care Oncology and Nursing, Physiology of Shock - Classification of Shock - Nursing Care in Shock |
|
6 . Hafta |
Oncology and Nursing Digestive System Diseases and Nursing Care, early diagnosis - Genetic diseases - Nursing care in genetic diseases, Cancer prevention and early diagnosis - Treatment methods - Common cancers and nursing care |
|
6 . Hafta |
Onkoloji ve Hemşireliği Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı , erken tanılama - Genetik hastalıklar - Genetik hastalıklarda hemşirelik bakımı, Kanserden korunma ve erken tanı - Tedavi yöntemleri - Sık görülen kanserler ve hemşirelik bakımı |
|
7 . Hafta |
Göz Sağlığı ve Hastalıklarında Hemşirelik Bakımı, Kulak burun Boğaz Hastalıklarında Hemşirelik Bakımı, Göz/görme ile ilgili sorunlar - Göz/görme ile ilgili sorunlarda hemşirelik bakımı - Risk faktörleri ve erken tanılama, KBB hastalıklarından korunmada eğitim verebilme, KBB hastalıklarında hemşirelik bakımı verebilme ve taburculuk eğitimini verebilme KBB cerrahisinde ameliyat öncesi, ameliyat sırasında ve ameliyat sonrasında hemşirelik bakımı |
|
7 . Hafta |
Nursing Care in Eye Health and Diseases, Nursing Care in Ear, Nose and Throat Diseases, Eye/vision related problems - Nursing care in eye/vision related problems - Risk factors and early diagnosis, providing education on prevention from ENT diseases, providing nursing care in ENT diseases and discharge education Nursing care before, during and after surgery in ENT surgery |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Alerjik Hastalıklar ve Bakım Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sindirim sistemi hastalıklarından korunmada eğitim verebilme -Sindirim sistemi hastalıklarında hemşirelik bakımı verebilme- Sindirim sistemi cerrahisinde ameliyat öncesi ameliyat öncesi, ameliyat sırasında ve ameliyat sonrasında hemşirelik bakımı |
|
9 . Hafta |
Allergic Diseases and Care Nervous System Diseases and Nursing Care, Providing education in the prevention of digestive system diseases -Giving nursing care in digestive system diseases- Preoperative, preoperative, intraoperative and postoperative nursing care in digestive system surgery |
|
10 . Hafta |
Nervous System Diseases and Nursing Care Kidney Diseases and Care, To be able to provide education in the prevention of nervous system diseases, to provide nursing care in nervous system diseases, to provide discharge training. To be able to provide nursing care and discharge education in urinary system diseases. To be able to provide nursing care before, during and after surgery in urinary system and male reproductive system surgery. |
|
10 . Hafta |
Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Böbrek Hastalıkları ve Bakımı, Sinir sistemi hastalıklarından korunmada eğitim verebilme, Sinir sistemi hastalıklarında hemşirelik bakımı verebilme, taburculuk eğitimi verebilme Sinir sistemi cerrahisinde ameliyat öncesi, ameliyat sırasında ve ameliyat sonrasında hemşirelik bakımı, Üriner sistem hastalıklarından korunmada eğitim verebilme, Üriner sistemi hastalıklarında hemşirelik bakımı verebilme, taburculuk eğitimi verebilme Üriner sistem ve erkek üreme sistemi cerrahisinde ameliyat öncesi, ameliyat sırasında ve ameliyat sonrasında hemşirelik bakımı verebilme |
|
11 . Hafta |
Yaşlı ve Bakımı Eklem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Yaşlılık döneminin özelliklerini ve yaşlı bireylerin biyopsikososyal gereksinimlerini belirleyebilme, Hemşirelik sürecine uygun yaşlılığa özgü bakım |
|
11 . Hafta |
Elderly and its Care, Joint Diseases and Nursing Care, To be able to determine the characteristics of old age and biopsychosocial needs of elderly individuals, Age-specific care in accordance with the nursing process |
|
12 . Hafta |
Joint Diseases and Nursing Care Cardiovascular System Diseases and Nursing Care, Providing education in prevention of musculoskeletal system diseases, Nursing care in musculoskeletal system diseases, providing discharge education Nursing care before, during and after surgery in musculoskeletal surgery |
|
12 . Hafta |
Eklem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kas iskelet sistemi hastalıklarından korunmada eğitim verebilme, Kas iskelet sistemi hastalıklarında hemşirelik bakımı verebilme, taburculuk eğitimi verebilme Kas iskelet sistemi cerrahisinde ameliyat öncesi, ameliyat sırasında ve ameliyat sonrasında hemşirelik bakımı |
|
13 . Hafta |
Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Kan Hastalıkları ve Bakımı, Kardiyovasküler sistem hastalıklarından korunmada eğitim ve danışmanlık verebilme - Kardiyovasküler sistem hastalığı olan bireye hemşirelik bakımı verebilme - Kardiyovasküler cerrahisinde ameliyat öncesinde, ameliyat sırasında ve ameliyat sonrasında hemşirelik bakımı verebilme |
|
13 . Hafta |
Cardiovascular System Diseases and Nursing Care Blood Diseases and Care, To be able to provide education and counseling in the prevention of cardiovascular system diseases - To provide nursing care to individuals with cardiovascular system diseases - To provide nursing care before, during and after surgery in cardiovascular surgery |
|
14 . Hafta |
Blood Diseases and Care, Immune system and Diseases, Risk Factors and Early Diagnosis, Immunization Methods., Risk factors and early diagnosis - Common blood diseases and nursing care - Blood/blood product transfusion, complications and care |
|
14 . Hafta |
Kan Hastalıkları ve Bakımı, Bağışıklık sistemi ve Hastalıkları, risk Faktörleri ve Erken Tanılama, Bağışıklama Yöntemleri., Risk faktörleri ve erken tanılama - Sık görülen kan hastalıkları ve hemşirelik bakımı - Kan/kan ürünleri transfüzyonu, komplikasyonlar ve bakımı |
|
15 . Hafta |
Deri Bütünlüğü ve Deri Hastalıkları, Özet, Dersin değerlendirilmesi, Deri bütünlüğü - Sık görülen deri Hastalıkları -Risk faktörleri ve erken tanılama -Deri bütünlüğünün korunması ve hemşirelik bakımı |
|
15 . Hafta |
Skin Integrity and Skin Diseases, Abstract, Course Evaluation, Skin integrity - Common skin diseases -Risk factors and early diagnosis -Preservation of skin integrity and nursing care |
|
16 . Hafta |
FİNAL SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Sözlü Değerlendirme |
1 |
10 |
Performans Ödevi |
1 |
10 |
Ara sınav |
1 |
30 |
Dönem sonu sınav |
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
14 |
4 |
56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar ders süresi |
14 |
8 |
112 |
Performans Ödevi |
14 |
10 |
160 |
Sözlü Değerlendirme |
1 |
10 |
10 |
Ara sınav |
1 |
14 |
14 |
Dönem sonu sınav |
1 |
48 |
48 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
456 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
|
|
|
|
|
X |
2 |
Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
|
|
|
|
|
X |
5 |
Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values and ethical principles.
|
|
|
|
|
X |
6 |
It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
|
|
|
|
|
X |
7 |
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
|
|
|
|
|
X |
8 |
It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
|
|
|
|
|
X |
9 |
Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
|
|
|
|
|
X |
10 |
Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
|
|
|
|
|
X |
11 |
She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. |
|
|
|
|
X |
12 |
With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. |
|
|
|
|
X |
13 |
Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.
|
|
|
|
|
X |
|