Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
HEMŞİRELİK UYGULAMALARI HEM405 8 1 32 24,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi SUNA UYSAL YALÇIN
Dersin Amacı Psikiyatri Hemşireliğinin tarihsel gelişimi, ruh sağlığı merkezleri ve ruh sağlığı ekibinin rolleri, uygulama alanları, uygulama standartları hakkında bilgilendirmek ve ruh sağlığı açısından riskli gruplarının öncelikli ruh sağlığı sorunlarına hemşirelik bakımında farklı bakış açıları geliştirebilmektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Defines nursing roles and responsibilities in different units of the hospital
1 Hastanenin farklı birimlerindeki hemşirelik rol ve sorumluluklarını tanımlar Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 5
2 Karmaşık sorunları olan hasta için hastaya özel hemşirelik bakım planını planlayabilir ve uygular Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma Sınav, Sözlü Değerlendirme 1, 2, 3, 5, 9
2 Plan and implement a patient-specific nursing care plan for the patient with complex problems
3 Understands the importance of multidisciplinary teamwork
3 Multidisipliner ekip çalışmasının önemini kavrar Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 1, 6
4 Ekip içi iletişimin önemini kavrar, hemşirelik bakımına yansıtır Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 1, 2, 3, 6
4 Understands the importance of communication within the team, reflects it to nursing care
5 Gains knowledge about the importance of nursing, working conditions and conditions.
5 Hemşireliğin önemini, çalışma koşulları ve şartları hakkında bilgi sahibi olur. Soru-cevap, Problem Çözme Performans Ödevi 1, 2, 3
6 Eğitim boyunca öğrendiği bilgileri uygulamaya yansıtır. Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 12
6 It reflects the knowledge learned during the training into practice.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders; ruh sağlığı uygulamalarının tarihçesini, ruh sağlığı merkezlerinin tanınmasını, ruh sağlığı ekibinin rol ve sorumluluklarının ve ruh sağlığının epidemiyolojisinin bilinmesini, ruh sağlığı bakımından riskli grupların tanınmasını ve öncelikli ruh sağlığı sorunlarının belirleyip ve farklı hemşirelik yaklaşımları geliştirilmesini içerir.
Kaynaklar
Çam O, Engin E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği: Bakım Sanatı. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi, ISBN:786257291071. Fortinash, K.M., Worret, P.A.H. (2012). Psychiatric Mental Health Nursing Care Plans .5. basım. Philadelphia: Mosby Publishing Öztürk O. (2004) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Feryal Matbaacılık, Ankara. M.C. (2016). Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Temelleri; Kanıta Dayalı Uygulama Bakım Kavramları. (Özcan C, Gürhan N. Çev.). 6. Baskı. İstanbul: Akademisyen Kitapevi, ISBN:9786059942416 Varcarolis E.M., Halter M.J. 2009. Essentials of Psychiatric Mental Health Nursing. Saunders Company. St.Louis. A Communication Approach to Evidence-Based Care.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Derse giriş Klinik uygulamalara ilişkin açıklamalar Klinik oryantasyon ve çalışma planı oluşturma
1 . Hafta Introduction to the course Description of clinical practice Clinical orientation and study plan creation
2 . Hafta Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions
2 . Hafta Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları
3 . Hafta Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları
3 . Hafta Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions
4 . Hafta Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions
4 . Hafta Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları
5 . Hafta Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları
5 . Hafta Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions
6 . Hafta Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions
6 . Hafta Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları
7 . Hafta Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları
7 . Hafta Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları
9 . Hafta Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions
10 . Hafta Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions
10 . Hafta Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları
11 . Hafta Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları
11 . Hafta Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions
12 . Hafta Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions
12 . Hafta Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları
13 . Hafta Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları
13 . Hafta Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions
14 . Hafta Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions
14 . Hafta Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları
15 . Hafta Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları
15 . Hafta Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions
16 . Hafta Dönem Sonu sınav
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 14 100
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Uygulama ders süresi 14 32 448
Ders süresi 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sözlü Değerlendirme 1 32 32
Ara sınav 1 32 32
Dönem sonu sınav 1 48 48
Performans Ödevi 14 10 140
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 728
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing. X
2 Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information. X
3 Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given. X
4 Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management. X
5 Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values ​​and ethical principles. X
6 It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines. X
7 Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research. X
8 It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession. X
9 Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care. X
10 Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively. X
11 She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. X
12 With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. X
13 Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice. X