HEMŞİRELİK UYGULAMALARI |
HEM405 |
8 |
1 |
32 |
24,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi SUNA UYSAL YALÇIN |
Dersin Amacı |
Psikiyatri Hemşireliğinin tarihsel gelişimi, ruh sağlığı merkezleri ve ruh sağlığı ekibinin rolleri, uygulama alanları, uygulama standartları hakkında bilgilendirmek ve ruh sağlığı açısından riskli gruplarının öncelikli ruh sağlığı sorunlarına hemşirelik bakımında farklı bakış açıları geliştirebilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Defines nursing roles and responsibilities in different units of the hospital |
|
|
|
1 |
Hastanenin farklı birimlerindeki hemşirelik rol ve sorumluluklarını tanımlar |
Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 5 |
2 |
Karmaşık sorunları olan hasta için hastaya özel hemşirelik bakım planını planlayabilir ve uygular |
Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 2, 3, 5, 9 |
2 |
Plan and implement a patient-specific nursing care plan for the patient with complex problems |
|
|
|
3 |
Understands the importance of multidisciplinary teamwork |
|
|
|
3 |
Multidisipliner ekip çalışmasının önemini kavrar |
Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
1, 6 |
4 |
Ekip içi iletişimin önemini kavrar, hemşirelik bakımına yansıtır |
Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
1, 2, 3, 6 |
4 |
Understands the importance of communication within the team, reflects it to nursing care |
|
|
|
5 |
Gains knowledge about the importance of nursing, working conditions and conditions. |
|
|
|
5 |
Hemşireliğin önemini, çalışma koşulları ve şartları hakkında bilgi sahibi olur. |
Soru-cevap, Problem Çözme |
Performans Ödevi |
1, 2, 3 |
6 |
Eğitim boyunca öğrendiği bilgileri uygulamaya yansıtır. |
Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 12 |
6 |
It reflects the knowledge learned during the training into practice. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders; ruh sağlığı uygulamalarının tarihçesini, ruh sağlığı merkezlerinin tanınmasını, ruh sağlığı ekibinin rol ve sorumluluklarının ve ruh sağlığının epidemiyolojisinin bilinmesini, ruh sağlığı bakımından riskli grupların tanınmasını ve öncelikli ruh sağlığı sorunlarının belirleyip ve farklı hemşirelik yaklaşımları geliştirilmesini içerir. |
Kaynaklar |
Çam O, Engin E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği: Bakım Sanatı. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi, ISBN:786257291071.
Fortinash, K.M., Worret, P.A.H. (2012). Psychiatric Mental Health Nursing Care Plans .5. basım. Philadelphia: Mosby Publishing
Öztürk O. (2004) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Feryal Matbaacılık, Ankara.
M.C. (2016). Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Temelleri; Kanıta Dayalı Uygulama Bakım Kavramları. (Özcan C, Gürhan N. Çev.). 6. Baskı. İstanbul: Akademisyen Kitapevi, ISBN:9786059942416
Varcarolis E.M., Halter M.J. 2009. Essentials of Psychiatric Mental Health Nursing. Saunders Company. St.Louis. A Communication Approach to Evidence-Based Care. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Derse giriş Klinik uygulamalara ilişkin açıklamalar Klinik oryantasyon ve çalışma planı oluşturma |
|
1 . Hafta |
Introduction to the course Description of clinical practice Clinical orientation and study plan creation |
|
2 . Hafta |
Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions |
|
2 . Hafta |
Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları |
|
3 . Hafta |
Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları |
|
3 . Hafta |
Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions |
|
4 . Hafta |
Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions |
|
4 . Hafta |
Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları |
|
5 . Hafta |
Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları |
|
5 . Hafta |
Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions |
|
6 . Hafta |
Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions |
|
6 . Hafta |
Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları |
|
7 . Hafta |
Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları |
|
7 . Hafta |
Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları |
|
9 . Hafta |
Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions |
|
10 . Hafta |
Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions |
|
10 . Hafta |
Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları |
|
11 . Hafta |
Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları |
|
11 . Hafta |
Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions |
|
12 . Hafta |
Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions |
|
12 . Hafta |
Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları |
|
13 . Hafta |
Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları |
|
13 . Hafta |
Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions |
|
14 . Hafta |
Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions |
|
14 . Hafta |
Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları |
|
15 . Hafta |
Hemşirelik bakım planı yapma ve hemşirelik becerilerini uygulama, vaka tartışmaları |
|
15 . Hafta |
Making a nursing care plan and practicing nursing skills, case discussions |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu sınav |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
14 |
100 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Uygulama ders süresi |
14 |
32 |
448 |
Ders süresi |
14 |
1 |
14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
14 |
1 |
14 |
Sözlü Değerlendirme |
1 |
32 |
32 |
Ara sınav |
1 |
32 |
32 |
Dönem sonu sınav |
1 |
48 |
48 |
Performans Ödevi |
14 |
10 |
140 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
728 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
|
|
|
|
|
X |
2 |
Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
|
|
X |
|
|
|
5 |
Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values and ethical principles.
|
|
|
|
X |
|
6 |
It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
|
|
|
|
X |
|
7 |
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
|
|
X |
|
|
|
8 |
It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
|
|
X |
|
|
|
10 |
Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
|
X |
|
|
|
|
11 |
She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. |
X |
|
|
|
|
12 |
With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. |
|
X |
|
|
|
13 |
Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.
|
X |
|
|
|
|
|