ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
ATA101 |
1 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Öğrencilerin tarihi olayları yorumlama yeteneğinin geliştirilmesi bu dersin amaçları arasındadır. Bağımsız bir devlet olmanın öneminin öğrenilmesi ve vatan toprağının değerinin kavranması, dünyada meydana gelen olayların, ülkemizin bugünkü ve gelecekteki durumuna etkisini öngörme yeteneğinin gelişmesi, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesiyle Atatürk ilke ve inkılâplarının öğrenilmesi ve bu bilgilerin ışığında, milli birlik ve beraberlik, ülkenin bölünmez bütünlüğü ve Türkiye Cumhuriyeti’nin, gelişmiş ülkeler düzeyine çıkarılma hedefinin kazanılması amaçlanmıştır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Tarihle ilgili bir bilgiyi konu, zamanve aktörleri etrafında çözümleme gücünü kazanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sözlü Değerlendirme |
4 |
2 |
Tarihi bir olayı bugün meydana gelen olaylarla ilişkilendirerek gerçekçi bir bakış açısı geliştirir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav |
8 |
3 |
Kendi görüş ve düşüncesini, tarihten dayanaklar bulup analiz etme yeteneğini geliştirir |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sözlü Değerlendirme |
3 |
4 |
Düşüncelerini doğru ifade edip aktarabilir. Tarihi karakterlerle duygudaşlık kurup soyut düşünebilme özelliği kazanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sözlü Değerlendirme |
3 |
5 |
Tarihi bir olay hakkında sunum ve yorum yapmayı öğrenir. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Gözlem |
4 |
6 |
Ülkemizi korumak için şehit düşen, gazi olan atalarını öğrenerek vatan toprağının değerini anlar, millî birlik ve beraberlik şuurunu içselleştirir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sözlü Değerlendirme |
4 |
|
Dersin İçeriği |
İnkılap Tarihi Temel Kavramları, Osmanlı Devleti’nin Son Dönemi, I. Dünya Savaşı’na Giden Yol, I. Dünya Savaşı, Milli Mücadele’nin Hazırlık Dönemi, Kongreler, Cepheler, Atatürk İlkeleri. |
Kaynaklar |
- Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap.
- Türkmen, Z. (2020). Mütareke ve İşgalden Millî Mücadele’ye Mustafa Kemal Paşa (1918-1920). Yeditepe Yayınevi.
- Ural, S., (2008). Mondros Mutakeresi ve Doğu VilayetleriI. Kültür Sanat Yayıncılık
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Giriş Dersi |
|
2 . Hafta |
Çınar Ağacının Gölgesinde: Osmanlıda Devlet, Kurumlar ve Toplum |
|
3 . Hafta |
Reform ve Düzen Arasında: Tanzimat Öncesi Reform ve Modernleşme Hareketleri |
|
4 . Hafta |
Eski Köye Yeni Adet: Tanzimat Neyi Tanzim Etti |
|
5 . Hafta |
Islahat Fermanı, Ekonomik Kriz ve Sonuçları |
|
6 . Hafta |
Bir Kuşak Çatışması: Namık Kemal ve Çağdaşları (Yeni Toplum – Yeni Düzen) |
|
7 . Hafta |
Tanzimat Dönemimde Kültürel Değişim ve Batılılaşma |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Osmanlı’da İlk Meclis ve Birinci Meşrutiyet |
|
10 . Hafta |
Mutlakiyetçi Modernleşme: II. Abdülhamid Döneminde Tedirgin Modernleşme |
|
11 . Hafta |
Genç Osmanlılardan Genç Türklere: Pozitivizm, Aydınlar ve Seçkinler |
|
12 . Hafta |
İktidarın Yeni Sahipleri: 1908 İnkılabı ve İkinci Meşrutiyet (Toplumsal Hareketler ve Kadın Hareketleri) |
|
13 . Hafta |
15’lilerin Hikayesi: Cihan Harbi’nde Osmanlılar |
|
14 . Hafta |
Silahlara Veda ve İşgal (16 Mart 1920’ye kadar) |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
40 |
Sözlü Değerlendirme |
2 |
40 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Dersler |
16 |
2 |
28 |
Sözlü Değerlendirme |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
10 |
12 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
|