ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
ATA102 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, Atatürkçü düşünceyi gerçek yönüyle tanıtmak ve güncelleştirerek yaşatmaya katkıda bulunmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Anayasal gelişmeler ve hukuk sistemindeki değişimi kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav |
11 |
2 |
Cumhuriyet dönemi başlarında siyasi yapıyı açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
11 |
3 |
Sosyal ve iktisadi yapıdaki değişimi kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
4 |
Dış politik gelişmeleri tahlil eder. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
5 |
Atatürk ilke ve İnkılaplarını kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
6 |
Atatürk'ün yetiştiği ortam ve etkilendiği fikirleri bilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
11 |
|
Dersin İçeriği |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerinde; Atatürk'ün çizdiği demokratik ve çağdaş yolda ilke ve inkılaplarının gençlere öğretilerek gelecek nesillere Cumhuriyet ve demokrasi fikrini benimsetmek amacıyla Osmanlı Devleti'nin yıkılışıyla başlayan süreç Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşu için verilen askeri ve siyasi mücadele ve gerçekleştirilen devrimler ayrıntılandırılarak anlatılmaktadır. |
Kaynaklar |
- Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap.
- Türkmen, Z. (2020). Mütareke ve İşgalden Millî Mücadele’ye Mustafa Kemal Paşa (1918-1920). Yeditepe Yayınevi.
- Ural, S., (2008). Mondros Mutakeresi ve Doğu VilayetleriI. Kültür Sanat Yayıncılık
- Turan, Ş.(1991). Türk Devrim Tarihi. Bilgi Yayınevi, Ankara
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Lozan Antlaşması |
|
2 . Hafta |
Lozan Antlaşması'ndan Arta Kalan Problemler |
|
3 . Hafta |
Anayasal Gelişmeler ve Hukuk Sistemindeki Değişim |
|
4 . Hafta |
Cumhuriyet Dönemi Başlarında Siyasi Yapı |
|
5 . Hafta |
Eğitim ve Tevhid-i Tedrisat |
|
6 . Hafta |
Yaygın Eğitim Uygulamaları |
|
7 . Hafta |
Sosyal Yapıda Değişim |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Teşvik-i Sanayi ve Gümrüklerde Hakimiyetin Sağlanması |
|
10 . Hafta |
İktisadi Yapı ve Sanayi Kalkınma Planları |
|
11 . Hafta |
Serbest Cumhuriyet Fırkası |
|
12 . Hafta |
Dış Politika |
|
13 . Hafta |
Atatürk'ün Yetiştiği Ortam ve Etkilendiği Fikirler |
|
14 . Hafta |
Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık |
|
15 . Hafta |
Atatürk İlkeleri: Laiklik, Devletçilik, İnkılâpçılık |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Performans Ödevi |
2 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders |
16 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
10 |
10 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
Performans Ödevi |
2 |
5 |
10 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
|