TÜRK DİLİ I |
TUR101 |
1 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR |
Dersin Amacı |
Türkçenin zenginliğini kavratmak, yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili bir Türkçe kullandırabilmek, dil ve kültür arasındaki ilişkiyi kavratarak dilin önemini aşılamak, yazışmalarda dikkat edilmesi gereken kuralları kavratabilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
|
Dersin İçeriği |
Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve Türk dilinin tarihi devreleri. Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar. Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler. Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. Dilekçe ve özgeçmiş yazımı. İmla ve noktalama. |
Kaynaklar |
- Aksan, D., (1979). Her Yönüyle Dil (Ana Çizgileriyle Dilbilim), Ankara: TDK Yayınları
- Ergin, M., (1994). Üniversiteler için Türk Dili, İstanbul: Bayrak Yayınları
- Korkmaz, Z., (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Ankara: TDK Yayınları,
- Korkmaz, Z.,(2005). Türk Dili ve Kompozisyon, Ankara: Ekin Kitabevi
- Korkmaz, Z., (2005).Türk Dili Üzerine Araştırmalar, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
- Türkçe Sözlük, (2011). Ankara: (11. Baskı), Türk Dil Kurumu Yayınları.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Dilin tanımı, birey ve toplum için öne |
|
2 . Hafta |
Dil ile kültür ilişkisi |
|
3 . Hafta |
Dilin Türleri |
|
4 . Hafta |
Dillerin doğuşu ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri |
|
5 . Hafta |
Türkçenin gelişimi ve tarihi evreler |
|
6 . Hafta |
Türkiye Türkçesi |
|
7 . Hafta |
Ses Bilgisi |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Ses Olayları |
|
10 . Hafta |
Ses Olayları |
|
11 . Hafta |
Yazım Kuralları |
|
12 . Hafta |
Yazım Kuralları |
|
13 . Hafta |
Noktalama İşaretleri |
|
14 . Hafta |
Yazışmalar |
|
15 . Hafta |
Yazışma Uygulamaları ve değerlendirmeleri |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Kısa Sınav |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
2 |
5 |
10 |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
|