Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
TÜRK DİLİ II TUR102 2 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR
Dersin Amacı

Türk dilinin temel kavramlarının verilmesi, Türk dilinin gelişimi ve tarihsel dönemlerinin tanıtılması, Türkçenin gramer ve söz varlığının öğretebilmektir.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Türkçenin özellikleri ve işleyiş kurallarını hatırlayıp tekrarlar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
2 Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini tekrarlayıp kendi yazı ve konuşmalarına uyarlar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Performans Ödevi 11
3 Dilin temel kavramlarını ayırt edebilir ve kurumsal ilişkilerini açıklar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
4 Okuma/dinleme/izleme/ anlama becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
5 Anlatma (yazılı ve sözlü) becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav, Kısa Sınav 11
6 Diller arası etkileşimi ve önemini bilir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
Dersin İçeriği

Dil ve Kültür: Dilin tanımı, dillerin sınıflandırılması, dil ve kültür ilişkisi; Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri: Türkçenin yazımında kullanılan alfabeler, Yazı devrimi, Atatürk ve Türk dili; Ses Bilgisi: Ses bilgisi ile ilgili temel kavramlar, Türkçenin ses özellikleri, ses olayları; Biçim Bilgisi: Biçimbilim ile ilgili temel kavramlar, Türkçe ekler, sözcük oluşumu, sözcük türleri; Cümle Bilgisi: Tamlamalar, Cümle elemanları, Cümle türleri; Türkçenin Söz Varlığı: Deyimler, atasözleri, İkilemeler; Diller Arası Etkileşim ve Türkçe; Türkçenin güncel sorunları.

Kaynaklar

Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları, 

Banguoğlu, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara. 

Korkmaz, Z. (2003). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara.

Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Dil ve Kültür 1. Ünite
2 . Hafta Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri 2. Ünite
3 . Hafta Ses Bilgisi 3. Ünite
4 . Hafta Ses Bilgisi 3. Ünite
5 . Hafta Biçim Bilgisi 4. Ünite
6 . Hafta Biçim Bilgisi 4. Ünite
7 . Hafta Cümle Bilgisi
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Cümle Bilgisi
10 . Hafta Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite
11 . Hafta Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite
12 . Hafta Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite
13 . Hafta Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite
14 . Hafta Türkçenin Güncel Sorunları 8. Ünite
15 . Hafta Dersin değerlendirilmesi
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 30
Performans Ödevi 1 10
Kısa sınav 1 10
Final Sınavı 1 50
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 2 28
Performans Ödevi 1 5 5
Kısa sınav 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 1 8 8
Ara sınav 1 8 8
Dönem sonu sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 64
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering.
2 They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems.
3 They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems.
4 They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints.
5 They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications.
6 Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar.
7 Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular.
8 They code, test, operate, and maintain computer-based systems.
9 They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field.
10 They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development.
11 They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications.
12 They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts.
13 Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder.
14 They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills.
15 They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions.