Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İNGİLİZCE I DİL101 1 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı

Başlangıç düzeyinde öğrencilerin; a) konuşulanı İngilizce olarak anlayabilmeleri, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmeleri, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmeleri, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamak.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Metinlerle ilgili soruları yanıtlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
2 Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretebilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
3 Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) kullanılan kelime ve cümleleri anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
4 Konuşma içerisinde geçen cümlelerin hangi zamandan bahsettiğini anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
5 Başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
6 Başlangıç düzeyinde konuşmaları anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
Dersin İçeriği

Temel dilbilgisi, temel kelime bilgisi, temel İngilizce iletişim becerileri

Kaynaklar

Yayınlanmamış Ders Notları

Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
0 . Hafta
1 . Hafta Geniş zamanda ek eylem tümceleri; ülke ve uyruk belirten sözcükler
2 . Hafta Gösterme önadları/adılları, “have got”; aile bireyleri anlatan sözcükler
3 . Hafta Geniş zamanda eylem tümceleri; eylem türünde ve yer belirten sözcükler
4 . Hafta Geniş zamanda 3.tekil kişi kullanımı; sıklık belirten sözcükler
5 . Hafta “can, can’t, articles”; ulaşım ve yolculuk ile ilgili sözcükler
6 . Hafta “there is/are, how much/many”; yiyecekler ile ilgili sözcükler
7 . Hafta Geçmiş zamanda ek eylem tümceleri; zaman belirteçleri
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Geçmiş zamanda eylem tümceleri; betimleyici önadları, eğlence ve ilgili sözcükler
10 . Hafta Önadlarda üstünlük ve en üstünlük belirtme; betimleyici önadlar
11 . Hafta Şimdiki zaman; giysi adları ve kişilik özelliklerini anlatan sözcükler
12 . Hafta Soru sözcükleri ve nicelik belirten sözcükler; hayvan adları ve büyük sayılar
13 . Hafta Geleceğe ilişkin planlar “going to”; hava durumu ile ilgili sözcükler
14 . Hafta Zorunluluk ve olasılık anlatan yapılar; okul bağlamında geçen sözcükler
15 . Hafta “Present Perfect Simple”; iletişim ve teknoloji ile ilgili sözcükler
16 . Hafta Dönem sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Final 1 60
Ara Sınav 1 40
Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Kısa cevaplı sorular 0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ders 14 2 28
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. X
2 They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. X
3 They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. X
4 They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints.
5 They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications.
6 Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar.
7 Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular.
8 They code, test, operate, and maintain computer-based systems.
9 They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field.
10 They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development.
11 They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications.
12 They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts.
13 Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder.
14 They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills.
15 They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. X