Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İNGİLİZCE II DİL102 2 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise YOK
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. DUYGU SUNMAZ ARSLAN
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına göre A1-A2 düzeyinde; a)İngilizce olarak konuşulanı anlayabilmelerini, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmelerini, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmelerini, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Orta öncesi düzeydeki ingilizce metinleri okuyup anlayar Anlatım, Soru-cevap Sınav 10
2 Metinlerle ilgili soruları yanıtlar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Kısa Sınav 10
3 Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 10
4 Öğrencinin çevresi ve yakın çevresi hakkında konuşur. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama Kısa Sınav 10
5 Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) gereken konuşma kalıplarını kullanır. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Rol Oynama Sınav 10
6 Zaman cümleciklerini bilir ve yerinde kullanır. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 10
Dersin İçeriği

A2 seviyesinde İngilizce gramer, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri

Kaynaklar

Weekly Power Point Slides, PDFs for shared resources.

Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Present Simple Tense, Adverbs of Frequency
2 . Hafta Indefinite (A/An)-Definite (The) Articles, Have got
3 . Hafta There is/There are, Countables/Uncountable
4 . Hafta Present Continuous, Stative Verbs
5 . Hafta Revision
6 . Hafta Past Simple Tense (regular-irregular verbs)-Past Continuous Tense
7 . Hafta Future Simple/be going to
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Modals/Used to
10 . Hafta Too-Enough
11 . Hafta Present Perfect Tense
12 . Hafta Present Perfect Continuous
13 . Hafta Gerund (-ing form as noun-subject only)
14 . Hafta Revision
15 . Hafta Revision
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Kısa sınav 2 40
Ara Sınav 1 20
Final Sınavı 1 40
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Kısa sınav 2 5 10
Toplam İş Yükü 68
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering.
2 They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems.
3 They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems.
4 They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints.
5 They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications.
6 Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar.
7 Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular.
8 They code, test, operate, and maintain computer-based systems.
9 They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field.
10 They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development.
11 They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications.
12 They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts.
13 Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder.
14 They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills.
15 They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions.