MATEMATİK I |
MAT110 |
1 |
3 |
2 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi VİLDAN YAZICI |
Dersin Amacı |
Öğrencinin, temel matematik bilgisi ve bu bilgiyi karşılaşacağı matematiksel problemlerde kullanma becerisini kazanması. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Express the definition and properties of functions. |
|
|
|
1 |
Fonksiyonların tanımını ve özelliklerini ifade eder. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
2 |
Logaritmik, üstel, ters trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonlarla temel işlemleri yapar. |
Anlatım |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
2 |
Performs basic operations with logarithmic, exponential, inverse trigonometric and hyperbolic functions. |
|
|
|
3 |
Performs limit operations. |
|
|
|
3 |
Limit işlemlerini yapar. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
4 |
Sürekliliği tanımlar. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
4 |
Defines continuity. |
|
|
|
5 |
Takes the derivative for a given function and solves the problems related to the applications of the derivative. |
|
|
|
5 |
Verilen bir fonksiyon için türev alır ve türevin uygulamalarına ilişkin problemleri çözer. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
6 |
Verilen bir fonksiyon için belirsiz integral alır. |
Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
6 |
Takes an improper integral for a given function. |
|
|
|
7 |
Takes the definite integral for a given function, and Solves application problems.
|
|
|
|
7 |
Verilen bir fonksiyon için belirli integral alır ve uygulamalarına ilişkin problemleri çözer. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders fonksiyonlar, logaritmik, üstel, ters trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonlar, limit ve belirsizlikler, süreklilik, türev ve uygulamaları, belirsiz integral, integral alma yöntemleri, belirli integral ve uygulamaları konularını kapsar. |
Kaynaklar |
Bittinger, M.L., Beecher, J.A., Ellenbogen, D.J., Penna, ,J.A., (2019), Kalkülüse Giriş: Grafikler ve Modeller -
College Algebra Graphs and Models, Nobel Akademik Yayıncılık
Okutmuştur, B., (2019), A First Course in Analysis - Introductory Calculus, Nobel Akademik Yayıncılık
Sabuncuoğlu, A., (2020), Matematik ve Mühendislik Bölümleri için Çözümlü Genel Matematik - Cilt I, Nobel
Akademik Yayıncılık
Sabuncuoğlu, A., (2021), Matematik ve Mühendislik Bölümleri için Çözümlü Genel Matematik - Cilt II, Nobel
Akademik Yayıncılık
Ural, A.B., (2022), Mühendisler için MATLAB’ın Temelleri ve Mühendislik Matematiği Uygulamaları, Nobel
Akademik Yayıncılık
Zill, D.G., Wright, W.S., (2020), Matematik Cilt I - Calculus Early Transcendentals, Nobel Akademik Yayıncılık
Zill, D.G., Wright, W.S., (2017), Matematik Cilt II - Calculus Early Transcendentals, Nobel Akademik Yayıncılık |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Fonksiyon tanımı ve logaritmik fonksiyonlar |
Teori, Pratik
|
1 . Hafta |
Function definition and logarithmic functions |
Theory, Practice
|
2 . Hafta |
Exponential, Inverse trigonometric and Hyperbolic Functions |
Theory, Practice
|
2 . Hafta |
Üstel, Ters trigonometrik ve Hiperbolik Fonksiyonlar |
Teori, Pratik
|
3 . Hafta |
Limit ve Belirsizlikler |
Teori, Pratik
|
3 . Hafta |
Limits and Indeterminates |
Theory, Practice
|
4 . Hafta |
Continuity |
Theory, Practice
|
4 . Hafta |
Süreklilik |
Teori, Pratik
|
5 . Hafta |
Türev |
Teori, Pratik
|
5 . Hafta |
Derivative |
Theory, Practice
|
6 . Hafta |
Derivative and Its Applications |
Theory, Practice
|
6 . Hafta |
Türev ve Uygulamaları |
Teori, Pratik
|
7 . Hafta |
Türev ve Uygulamaları |
Teori, Pratik
|
7 . Hafta |
Derivative and Its Applications |
Theory, Practice
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav (Vize) |
|
9 . Hafta |
Belirsiz İntegral |
Teori, Pratik
|
9 . Hafta |
Indefinite Integral |
Theory, Practice
|
10 . Hafta |
Integration Methods |
Theory, Practice
|
10 . Hafta |
İntegral Alma Yöntemleri |
Teori, Pratik
|
11 . Hafta |
İntegral Alma Yöntemleri |
Teori, Pratik
|
11 . Hafta |
Integration Methods |
Theory, Practice
|
12 . Hafta |
Definite integral |
Theory, Practice
|
12 . Hafta |
Belirli İntegral |
Teori, Pratik
|
13 . Hafta |
Belirli İntegral ve Uygulamaları |
Teori, Pratik
|
13 . Hafta |
Definite integral and Its Applications |
Theory, Practice
|
14 . Hafta |
Definite integral and Its Applications |
Theory, Practice
|
14 . Hafta |
Belirli İntegral ve Uygulamaları |
Teori, Pratik
|
15 . Hafta |
Genelleştirilmiş integral kavramı |
Teori, Pratik
|
15 . Hafta |
Improper Integrals |
Theory, Practice
|
16 . Hafta |
Final sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav (Vize) |
1 |
40 |
Ödev |
0 |
0 |
Final sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
2 |
10 |
|
2 |
10 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Performans Ödevi için Bireysel Çalışma |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav için bireysel çalışma |
0 |
0 |
0 |
Final sınavı için bireysel çalışma |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
2 |
1 |
2 |
|
2 |
2 |
4 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
5 |
70 |
|
7 |
2 |
14 |
|
7 |
2 |
14 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
136 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
X |
|
|
|
|
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
|
|
X |
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
|
|
X |
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
X |
|
|
|
|
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
X |
|
|
|
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
X |
|
|
|
|
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
X |
|
|
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
X |
|
|
|
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
X |
|
|
|
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
|
|
|
|
X |
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|