FİZİK I |
FİZ110 |
1 |
3 |
2 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi SALİHA ELMAS |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin, mühendislik eğitiminde gerekli olan temel mekanik, statik ve dinamik alt yapısını kazanması. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explains measurement and basic unit systems. |
|
|
|
1 |
Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Laboratuar |
Sınav, Kısa Sınav, Laboratuar |
2, 6, 9, 15 |
2 |
Statik, kinematik ve dinamik süreçleri analizini yapar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney, Laboratuar |
Sınav, Kısa Sınav, Laboratuar |
3, 5 |
2 |
Analyzes static, kinematic and dynamic processes.
|
|
|
|
3 |
Apply what is learned in special engineering departments.
|
|
|
|
3 |
Özel mühendislik anabilim dallarına öğrenilenleri tatbik eder. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney, Laboratuar |
Sınav, Kısa Sınav, Laboratuar |
1, 3, 6 |
4 |
Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney, Laboratuar |
Sınav, Kısa Sınav, Laboratuar |
3, 6, 13, 15 |
4 |
Provides solutions to structures and problems related to static, kinematic and dynamic processes
|
|
|
|
5 |
Models static, kinematic and dynamic processes and analyzes these models.
|
|
|
|
5 |
Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney, Laboratuar |
Sınav, Kısa Sınav, Laboratuar |
4, 5 |
6 |
Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney, Laboratuar |
Sınav, Kısa Sınav, Laboratuar |
4 |
6 |
Applies the fundamental laws of physics to mechanical systems
|
|
|
|
7 |
Learns and applies the rules and occupational health and safety principles to be followed in laboratories.
|
|
|
|
7 |
Laboratuvarlarda uyulması gereken kuralları ve iş sağlığı-güvenliği esaslarını öğrenik ve tatbik eder. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney, Laboratuar |
Sınav, Kısa Sınav, Laboratuar |
5, 6, 14 |
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Ölçme ve birim sistemleri, statik, kinematik, dinamik, konularını içermektedir. |
Kaynaklar |
Fishbane, P.M., Gasiorowicz, S., Thornton, S.T., (2013),Temel Fizik-Cilt 1 Mekanik, Arkadaş Yayınları
Karaoğlu, B., (2012),Üniversiteler için Fizik, Seçkin Yayıncılık
Serway, R.A., (2017),Fizik 1, Palme Yayıncılık |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Occupational health and safety principles and the rules to be followed in the laboratory |
|
1 . Hafta |
İş sağlığı ve güvenliği esasları ve laboratuvarda uyulması gereken kurallar
|
|
2 . Hafta |
Birim sistemleri ve vektörler |
|
2 . Hafta |
Unit systems and vectors
|
|
3 . Hafta |
Movement in one dimension
|
|
3 . Hafta |
Bir boyutta hareket |
|
4 . Hafta |
İki boyutta hareket
|
|
4 . Hafta |
Movement in two dimensions
|
|
5 . Hafta |
Newton's laws of motion
|
|
5 . Hafta |
Newton’un hareket yasaları |
|
6 . Hafta |
Newton’un hareket yasalarının uygulamaları |
|
6 . Hafta |
Applications of Newton's laws of motion
|
|
7 . Hafta |
Action and Kinetic Energy
|
|
7 . Hafta |
İş ve kinetik enerji |
|
8 . Hafta |
Ara sınav
|
|
8 . Hafta |
Midterm
|
|
9 . Hafta |
Potential energy and conservation of mechanical energy
|
|
9 . Hafta |
Potansiyel enerji ve mekanik enerjinin korunumu |
|
10 . Hafta |
Uygulama |
|
10 . Hafta |
Application
|
|
11 . Hafta |
Linear momentum and collisions
|
|
11 . Hafta |
Doğrusal momentum ve çarpışmalar |
|
12 . Hafta |
Statik denge ve moment |
|
12 . Hafta |
Static balance and moment
|
|
13 . Hafta |
Rotational motion of solid bodies |
|
13 . Hafta |
Katı cisimlerin dönme hareketi |
|
14 . Hafta |
Katı cisimlerin dönme hareketi |
|
14 . Hafta |
Rotational motion of solid bodies |
|
15 . Hafta |
Properties of matter |
|
15 . Hafta |
Maddenin özellikleri |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Labaratuvar |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Laboratuar |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
2 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
2 |
2 |
4 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
5 |
70 |
|
7 |
2 |
14 |
|
7 |
2 |
14 |
|
14 |
3 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
148 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
|
|
X |
|
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
|
X |
|
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
|
|
X |
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
|
|
X |
|
|
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
|
|
|
X |
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
|
|
|
|
X |
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
X |
|
|
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
X |
|
|
|
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
|
X |
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
|
|
|
X |
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
|
X |
|
|
|
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
|
|
|
|
X |
|