BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ |
BLM111 |
1 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Prof.Dr. NEVCİHAN DURU |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin bilgisayar mühendisliği lisans programında görecekleri temel konular hakkında genel olarak bilgi sahibi olması.
|
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Lists computer hardware components. |
|
|
|
1 |
Bilgisayarın donanım birimlerini listeler |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 10, 13 |
2 |
Bilgisayar mimarisini açıklar. |
Anlatım |
Sınav |
1, 3, 13 |
2 |
Explains computer architecture. |
|
|
|
3 |
Describes the general functioning of computer operating systems. |
|
|
|
3 |
Bilgisayar işletim sistemlerinin genel işleyişini açıklar |
Anlatım |
Sınav |
1, 4, 5, 6, 10, 13 |
4 |
Algoritma kurabilir |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13 |
4 |
Can develop algorithms. |
|
|
|
5 |
Can use basic data structures. |
|
|
|
5 |
Temel veri yapılarını kullanabilir |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bilgisayar donanım birimleri, merkezi işlem birimi, ana bellek, veri yolları ve giriş/çıkış aygıtları incelenmesi. Bilgisayarda veri işleme süreçleri, İşletim sistemi yazılımı temel bileşenleri. Algoritmalar, Veri Yapıları, Veritabanları, Bilgisayar Ağları temel kavram ve organizasyonları. |
Kaynaklar |
1- Brookshear, J.G., ( 2014), Computer Science an Overview, Pearson; 12 edition, ISBN-10: 0133760065, ISBN-
13: 978-0133760064
2- Çölkesen, R., (2016), Bilgisayar Mühendisliğine Giriş, Papatya Bilim, ISBN: 978-975-6797-77-8.
3- Koyuncu, B , Numanoğlu, M., Temel Bilgisayar Eğitimi, Bıçaklar Kitapevi, 2006. Barkod: 9789758695188.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Temel Kavramlar I |
|
1 . Hafta |
Basic Concepts I |
|
2 . Hafta |
Basic Concepts II |
|
2 . Hafta |
Temel Kavramlar II
|
|
3 . Hafta |
Matematiksel Kavramlar I (Boole Cebri, Lojik Kapılar) |
|
3 . Hafta |
Mathematical Concepts I (Boolean Algebra, Logic Gates) |
|
4 . Hafta |
Mathematical Concepts II (Number Systems) |
|
4 . Hafta |
Matematiksel Kavramlar II (Sayı Sistemleri) |
|
5 . Hafta |
Algoritmalar ve Akış Şemaları -I
|
|
5 . Hafta |
Algorithms and Flowcharts - I |
|
6 . Hafta |
Algorithms and Flowcharts - II |
|
6 . Hafta |
Algoritmalar ve Akış Şemaları -II |
|
7 . Hafta |
Programlama Dilleri
|
|
7 . Hafta |
Programming Languages |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav
|
|
9 . Hafta |
İşletim Sistemleri |
|
9 . Hafta |
Operating Systems |
|
10 . Hafta |
Microprocessors |
|
10 . Hafta |
Mikroişlemciler |
|
11 . Hafta |
Veri Yapıları ve Veri Modelleri |
|
11 . Hafta |
Data Structures and Data Models |
|
12 . Hafta |
Database Management Systems and SQL |
|
12 . Hafta |
Veritabanı Yönetim Sistemleri ve SQL |
|
13 . Hafta |
Bilgisayar Ağları |
|
13 . Hafta |
Computer Networks |
|
14 . Hafta |
Cybersecurity |
|
14 . Hafta |
Siber Güvenlik |
|
15 . Hafta |
Yapay Zeka |
|
15 . Hafta |
Artificial Intelligence |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Vize |
1 |
40 |
Odev |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
4 |
10 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Final) |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
4 |
2 |
8 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
1 |
7 |
|
7 |
1 |
7 |
|
14 |
1 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
82 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
|
|
|
X |
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
|
|
X |
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
|
|
X |
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
|
|
|
|
X |
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
|
|
|
X |
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
|
|
|
|
X |
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
|
|
X |
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
|
|
|
|
X |
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
|
X |
|
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
|
|
|
X |
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
|
|
|
|
X |
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
|
|
|
X |
|
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
|
|
|
X |
|
|