BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA 1 |
BLM112 |
1 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ULAŞ VURAL |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin, yapısal programlama bilgisi olan öğrencilerin nesneye yönelik programlama yaklaşımını ve bu yaklaşım temel kavramlarını açıklayabilmesi, modern bir nesneye yönelik programlama dilini kullanarak akademik ve günlük problemlere çözümler üretebilmeleri ve bu çözümleri programlayabilmeleri için gerekli olan bilgi ve yetenekleri kazanması. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explains the basic concepts of structured programming. |
|
|
|
1 |
Yapısal programlamanın temel kavramlarını açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
1 |
2 |
Algoritmayı tanımlar ve algoritmaların genel özelliklerini tarif eder. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1 |
2 |
Defines an algorithm and describes the general characteristics of algorithms. |
|
|
|
3 |
Creates algorithms for simple daily or academic problems by selecting appropriate flow mechanisms. |
|
|
|
3 |
Uygun akış mekanizmalarını seçerek basit günlük veya akademik problemler için algoritmalar oluşturur. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2 |
4 |
Dilin kütüphanelerini ve temel yapılarını kullanarak basit programlar geliştirir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 8 |
4 |
Develops simple programs using the language's libraries and basic structures. |
|
|
|
5 |
Identifies and corrects simple logical or semantic errors in developed algorithms or programs. |
|
|
|
5 |
Geliştirilen algoritma veya programlardaki basit mantık veya semantik hataları tespit eder ve düzeltir. |
Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 8 |
6 |
Kullanıcıdan veya dosyalardan alınan verileri işler veya yeniden düzenler. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
6, 8 |
6 |
Processes or rearranges data obtained from users or files. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği aşağıda belirtilen konuları kapsayacaktır:
Bilgisayar ve Programlama
Geliştirme Ortamlarının Kurulması
İlk Program
Sayısal Veri Türleri ve Hesaplama
Metin İfadeler
Listeler
Dosyalar
Fonksiyonlar
Karar Yapıları
Döngüler
Benzetim ve Tasarım |
Kaynaklar |
1- Başer, M., (2012), Python, 9. Baskı, Dikeyeksen Yayıncılık.
2- Downey, A., (2016), Think Python, 2nd Edition, O’Reilly Media.
3- Zelle, J., (2016), Python Programming: An Introduction to Computer Science, 3rd Edition, Franklin, Beedle & Associates. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Computer and Programming |
|
1 . Hafta |
Bilgisayar ve Programlama |
|
2 . Hafta |
Geliştirme Ortamlarının Kurulması |
|
2 . Hafta |
Setting up Development Environments |
|
3 . Hafta |
First Program |
|
3 . Hafta |
İlk Program |
|
4 . Hafta |
Sayısal Veri Türleri ve Hesaplama |
|
4 . Hafta |
Numeric Data Types and Calculations |
|
5 . Hafta |
Text Expressions |
|
5 . Hafta |
Metin İfadeler |
|
6 . Hafta |
Listeler |
|
6 . Hafta |
Lists |
|
7 . Hafta |
General Review |
|
7 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
9 . Hafta |
Files |
|
9 . Hafta |
Dosyalar |
|
10 . Hafta |
Fonksiyonlar |
|
10 . Hafta |
Functions |
|
11 . Hafta |
Decision Structures |
|
11 . Hafta |
Karar Yapıları |
|
12 . Hafta |
Döngüler - I |
|
12 . Hafta |
Loops - I |
|
13 . Hafta |
Loops - II |
|
13 . Hafta |
Döngüler - II |
|
14 . Hafta |
Benzetim ve Tasarım |
|
14 . Hafta |
Simulation and Design |
|
15 . Hafta |
General Review |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
Sınav |
0 |
0 |
Performans Ödevi |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
10 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınava Hazırlanma |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
10 |
3 |
30 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
2 |
14 |
|
7 |
2 |
14 |
|
14 |
1 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
118 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
|
|
|
X |
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
|
|
X |
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
|
|
X |
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
X |
|
|
|
|
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
X |
|
|
|
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
|
|
X |
|
|
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
X |
|
|
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
|
|
|
X |
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
|
X |
|
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
|
X |
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
|
X |
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
|
|
X |
|
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
|
|
|
X |
|
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
|
|
X |
|
|
|