BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA LABORATUVARI 1 |
BLM113 |
1 |
0 |
3 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe , Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi NUR BANU ALBAYRAK |
Dersin Amacı |
BLM112 dersi konularına paralel uygulama ve kısa sınavlar uygulanarak, temel bilgisayar kullanımı ve programlama konusunda öğrenciye pratik kazandırmak hedeflenmektedir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Applies the topics covered in Programming 1 course. |
|
|
|
1 |
Programlama I dersinde öğrendiklerini uygular. |
Gösterip Yaptırma |
Kısa Sınav |
1 |
2 |
Temel Bilgisayar Kullanımını tanır. |
Gösterip Yaptırma |
Kısa Sınav |
1 |
2 |
Recognizes basic computer usage. |
|
|
|
3 |
Compiles and executes program codes. |
|
|
|
3 |
Program kodlarını derler, çalıştırır. |
Gösterip Yaptırma |
Kısa Sınav |
1, 2, 3 |
4 |
Yazılım üretmek için editörleri kullanabilir. |
Gösterip Yaptırma |
Kısa Sınav |
1, 2 |
4 |
Uses editors to produce software. |
|
|
|
5 |
Develops software in the Python programming language. |
|
|
|
5 |
Python programlama dilinde yazılım geliştirebilir. |
Gösterip Yaptırma |
Kısa Sınav |
4 |
6 |
Uygun akış mekanizmalarını seçerek basit günlük veya akademik problemler için algoritmalar oluşturur. |
|
|
|
6 |
Creates algorithms for simple daily or academic problems by selecting appropriate flow mechanisms. |
|
|
|
7 |
Processes or rearranges data obtained from users or files. |
|
|
|
7 |
Kullanıcıdan veya dosyalardan alınan verileri işler veya yeniden düzenler. |
|
|
|
8 |
Geliştirilen algoritma veya programlardaki basit mantık veya semantik hataları tespit eder ve düzeltir. |
|
|
|
8 |
Identifies and corrects simple logical or semantic errors in developed algorithms or programs. |
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Derste sayısal veri türleri, hesaplama, metin ifadeler, listeler, dosyalar, fonksiyonlar, karar yapıları, döngüler, benzetim ve tasarım konuları ile ilgili uygulamalar Python programlama dili kullanılarak gerçekleştirilecektir. Bunun yanında, yazılım üretmek için kullanılabilecek editörler, program derleme, akış mekanizmaları ile algoritma tasarlama, hata ayıklama gibi konuların üzerinde de durulacaktır. |
Kaynaklar |
1- Downey, A., (2016), Think Python, 2nd Edition, O’Reilly Media.
2- Zelle, J. M., (2004), Python programming: an introduction to computer science. Franklin, Beedle & Associates, Inc.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Programlamaya giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to programming |
|
2 . Hafta |
Introduction and installation of development environments |
|
2 . Hafta |
Geliştirme ortamların tanıtımı ve kurulumu |
|
3 . Hafta |
İlk program |
|
3 . Hafta |
First program |
|
4 . Hafta |
Numeric data types and calculations |
|
4 . Hafta |
Sayısal veri türleri ve hesaplama |
|
5 . Hafta |
Metin ifadeler |
|
5 . Hafta |
Text expressions |
|
6 . Hafta |
Lists |
|
6 . Hafta |
Listeler |
|
7 . Hafta |
Genel tekrar |
|
7 . Hafta |
General review |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Dosyalar |
|
9 . Hafta |
Files |
|
10 . Hafta |
Functions |
|
10 . Hafta |
Fonksiyonlar |
|
11 . Hafta |
Karar yapıları |
|
11 . Hafta |
Decision structures |
|
12 . Hafta |
Loops - I |
|
12 . Hafta |
Döngüler – 1 |
|
13 . Hafta |
Döngüler – 2 |
|
13 . Hafta |
Loops - II |
|
14 . Hafta |
Simulation and design |
|
14 . Hafta |
Benzetim ve tasarım |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
General review |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Haftalık değerlendirme sınavı |
1 |
40 |
Ara sınav |
0 |
0 |
Dönem sonu sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
10 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
1 |
1 |
1 |
Sınıf dışı ön çalışma |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem sonu sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
10 |
1 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
82 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
|
|
|
X |
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
X |
|
|
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
X |
|
|
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
|
X |
|
|
|
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
X |
|
|
|
|
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
X |
|
|
|
|
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
X |
|
|
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
X |
|
|
|
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
X |
|
|
|
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
X |
|
|
|
|
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|