MATEMATİK II |
MAT120 |
2 |
3 |
2 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi VİLDAN YAZICI |
Dersin Amacı |
Öğrencinin, çok boyutlu uzaylar ile ilgili matematik bilgisi ve bu bilgiyi karşılaşacağı matematiksel problemlerde kullanma becerisini kazanması. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Defines vector, line and plane in 3-dimensional space. |
|
|
|
1 |
3 boyutlu uzayda vektör, doğru ve düzlemi tanımlar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
2 |
Koordinat dönüşümleri yapar. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
2 |
Defines vector-valued functions. Calculates its limit, derivative and integral. |
|
|
|
3 |
Calculates limit on multivariable functions. |
|
|
|
3 |
Çok değişkenli fonksiyonlarda limit alır. |
Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
4 |
Çok değişkenli fonksiyonlarda sürekliliği tanımlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
4 |
Defines continuity on multivariable functions. |
|
|
|
5 |
Calculates the partial derivative. |
|
|
|
5 |
Kısmi türevi hesaplar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
6 |
Yönlü türev ve diferansiyel kavramlarını tanımlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
6 |
Defines directional derivative and differential concepts. |
|
|
|
7 |
Solves Maximum-Minimum problems. |
|
|
|
7 |
Maksimum-Minimum problemlerini çözer. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
8 |
Çok katlı integralleri hesaplar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
8 |
Calculates multiple integrals. |
|
|
|
9 |
Calculates curved integrals. |
|
|
|
9 |
Eğrisel integralleri hesaplar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
10 |
Yüzey integralleri hesaplar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 14 |
10 |
Calculates surface integrals. |
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
3 Boyutlu uzayda vektörler; Doğrular ve düzlemler; Koordinat sstemleri ve dönüşümleri; Vektör değerli fonksiyonlar, Çok değişkenli fonksiyonlar: Limit , Süreklilik, Kısmi Türev, Zincir Kuralı, Yönlü Türev, Diferansiyel; İki
değişkenli Fonksiyonun Maksimum ve Minimum problemleri, Lagrange çarpanları; Çok katlı integraller ve uygulamaları; Eğrisel integraller ve yüzey integralleri. |
Kaynaklar |
1- Bittinger, M.L., Beecher, J.A., Ellenbogen, D.J., Penna, ,J.A., Kalkülüse Giriş: Grafikler ve Modeller - College
Algebra Graphs and Models, Nobel Akademik Yayıncılık
2- Sabuncuoğlu, A., Matematik ve Mühendislik Bölümleri için Çözümlü Genel Matematik - Cilt I, Nobel Akademik
Yayıncılık
3- Sabuncuoğlu, A., Matematik ve Mühendislik Bölümleri için Çözümlü Genel Matematik - Cilt II, Nobel Akademik
Yayıncılık
4- Okutmuştur, B., A First Course in Analysis - Introductory Calculus, Nobel Akademik Yayıncılık
5- Ural, A.B., Mühendisler için MATLAB’ın Temelleri ve Mühendislik Matematiği Uygulamaları, Nobel Akademik
Yayıncılık
6- Zill, D.G., Wright, W.S., Matematik Cilt I - Calculus Early Transcendentals, Nobel Akademik Yayıncılık
7- Zill, D.G., Wright, W.S., Matematik Cilt II -Calculus Early Transcendentals, Nobel Akademik Yayıncılık |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
3 Boyutlu Uzayda Vektörler, Doğrular ve Düzlemler |
Teori, Pratik
|
1 . Hafta |
Vectors, Lines and Planes in 3D Space |
Theory, Practice
|
2 . Hafta |
Vector Valued Functions |
Theory, Practice
|
2 . Hafta |
Vektör Değerli Fonksiyonlar |
Teori, Pratik
|
3 . Hafta |
Çok Değişkenli Fonksiyonlar |
Teori, Pratik
|
3 . Hafta |
Multivariable Functions |
Theory, Practice
|
4 . Hafta |
Limit |
Theory, Practice
|
4 . Hafta |
Limit |
Teori, Pratik
|
5 . Hafta |
Süreklilik |
Teori, Pratik
|
5 . Hafta |
Continuity |
Theory, Practice
|
6 . Hafta |
Partial Derivative, Chain Rule |
Theory, Practice
|
6 . Hafta |
Kısmi Türev, Zincir Kuralı |
Teori, Pratik
|
7 . Hafta |
Yönlü Türev, Diferansiyel |
Teori, Pratik
|
7 . Hafta |
Directional Derivative, Differential |
Theory, Practice
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav (Vize) |
|
9 . Hafta |
Maksimum-Minimum Problemleri |
Teori, Pratik
|
9 . Hafta |
Maximum-Minimum Problems |
Theory, Practice
|
10 . Hafta |
Lagrange Multipliers |
Theory, Practice
|
10 . Hafta |
Lagrange Çarpanları |
Teori, Pratik
|
11 . Hafta |
Çok Katlı İntegraller ve Uygulamaları |
Teori, Pratik
|
11 . Hafta |
Multiple Integral and Its Applications |
Theory, Practice
|
12 . Hafta |
Multiple Integral and Its Applications |
Theory, Practice
|
12 . Hafta |
Çok Katlı İntegraller ve Uygulamaları |
Teori, Pratik
|
13 . Hafta |
Çok Katlı İntegraller ve Uygulamaları |
Teori, Pratik
|
13 . Hafta |
Multiple Integral and Its Applications |
Theory, Practice
|
14 . Hafta |
Curvilinear and Surface Integrals |
Theory, Practice
|
14 . Hafta |
Eğrisel ve Yüzey İntegralleri |
Teori, Pratik
|
15 . Hafta |
Eğrisel ve Yüzey İntegralleri |
Teori, Pratik
|
15 . Hafta |
Curvilinear and Surface Integrals |
Theory, Practice
|
16 . Hafta |
Final sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav (Vize) |
1 |
40 |
Performans Ödevi |
0 |
0 |
Final sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
2 |
10 |
|
2 |
10 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Performans Ödevi için Bireysel Çalışma |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Final) |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
2 |
1 |
2 |
|
2 |
2 |
4 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
5 |
70 |
|
7 |
2 |
14 |
|
7 |
2 |
14 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
136 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
X |
|
|
|
|
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
|
|
X |
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
|
|
X |
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
X |
|
|
|
|
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
X |
|
|
|
|
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
|
|
|
|
X |
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
X |
|
|
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
X |
|
|
|
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
X |
|
|
|
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
|
|
|
|
X |
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|