Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
FİZİK II FIZ120 2 3 2 5,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi SALİHA ELMAS
Dersin Amacı Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel elektrik ve manyetizma alt yapısının kazandırılması
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Comprehends the electric charge and electrification phenomena.
1 Elektrik yükü ve elektriklenme olgularını kavrar.
2 Yüklü sistemlerin oluşturduğu kuvvet, elektrik alan vb. analizini yapar.
2 The force, electric field, etc. created by the charged systems. does the analysis.
3 Knows the usage areas of capacitors in technology and designs capacitor circuits.
3 Kondansatörleri teknolojide kullanım alanlarını bilir ve kondansatörlü devreleri tasarlar.
4 Elektrik akımı ve iletimi konusunda analiz yapar.
4 Analyzes electrical current and conduction.
5 Comprehends the formation of magnetic field and magnetic field strength.
5 Manyetik alan ve manyetik alan kuvvetinin oluşumunu kavrar.
6 Elektromanyetik indüksiyon, Faraday ve Lenz kurallarını elektrik devrelerinde uygulamaya sokar.
6 Electromagnetic induction puts Faraday and Lenz's rules into practice in electrical circuits.
7 Analyzes alternating current and direct current circuits.
7 Alternatif akım ve doğru akım devrelerinin analizini yapar.
8 Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve iş sağlığı-güvenliği esaslarını öğrenir ve tatbik eder.
8 Learns and applies the rules and occupational health and safety principles to be followed in the laboratory.
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Coulomb Kuvveti. Elektrik alan. Elektrik akısı. Gaussyasası. Elektriksel potansiyel. Kondansatörler. Akımın oluşumu ve direnç. Doğru akım devreleri. Kirchhoff kanunları. Manyetik alan. Biotd-Savart yasası. Ampere yasası. İndüksiyon. Faraday yasası. Lenz kanunu. İndüktans. Manyetik alanda enerfi.LC devresinde salınımlar. Elektromanyetik dalglar.
Kaynaklar
Karaoğlu, B., (2012), Üniversiteler için Fizik, Seçkin Yayıncılık Serway, R.A., (2017), Fizik 2, Palme Yayıncılık
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Laboratuvarda uyulması gereken kurallar ile iş sağlığı ve güvenliği esasları
1 . Hafta The rules to be followed in the laboratory and the principles of occupational health and safety
2 . Hafta Coulomb's Law and the electric force
2 . Hafta Coulomb Yasası ve elektriksel kuvvet
3 . Hafta Elektrik alanı ve Gauss Yasası
3 . Hafta Electric field and Gauss's Law
4 . Hafta Electrical potential
4 . Hafta Elektriksel potansiyel
5 . Hafta Sığa ve kondansatörler, dielektriklerin özellikleri
5 . Hafta Capacitance and capacitors, properties of dielectrics
6 . Hafta Current and resistance
6 . Hafta Akım ve direnç
7 . Hafta Doğru akım devreleri
7 . Hafta DC circuits
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Elektromanyetik kuvvet
9 . Hafta Electromagnetic force
10 . Hafta Magnetic field sources
10 . Hafta Manyetik alan kaynakları
11 . Hafta Uygulama
11 . Hafta APPLICATION
12 . Hafta Electromagnetic induction, Faraday's Law
12 . Hafta Elektromanyetik indüksiyon, Faraday Yasası
13 . Hafta Elektromanyetik indüksiyon, Özindüksiyon
13 . Hafta Electromagnetic induction, Self-induction
14 . Hafta Alternating Current Circuits (RL and RC Circuits)
14 . Hafta Alternatif Akım Devreleri (RL ve RC Devreleri)
15 . Hafta Elektromanyetik dalgalar
15 . Hafta Electromagnetic waves
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 30
SMS-1181 0 0
SMS-1181 0 0
0 0
0 0
0 0
1 50
0 0
0 0
2 20
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 1 2 2
SMS-1181 0 0 0
SMS-1181 0 0 0
SMS-1181 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 2 2
0 0 0
0 0 0
2 2 4
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 5 70
7 2 14
7 2 14
14 3 42
0 0 0
Toplam İş Yükü 148
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. X
2 They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. X
3 They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. X
4 They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. X
5 They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. X
6 Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. X
7 Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. X
8 They code, test, operate, and maintain computer-based systems. X
9 They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. X
10 They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. X
11 They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. X
12 They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. X
13 Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. X
14 They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. X
15 They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. X