FİZİK II |
FIZ120 |
2 |
3 |
2 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi SALİHA ELMAS |
Dersin Amacı |
Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel elektrik ve manyetizma alt yapısının kazandırılması |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Comprehends the electric charge and electrification phenomena.
|
|
|
|
1 |
Elektrik yükü ve elektriklenme olgularını kavrar. |
|
|
|
2 |
Yüklü sistemlerin oluşturduğu kuvvet, elektrik alan vb. analizini yapar. |
|
|
|
2 |
The force, electric field, etc. created by the charged systems. does the analysis.
|
|
|
|
3 |
Knows the usage areas of capacitors in technology and designs capacitor circuits.
|
|
|
|
3 |
Kondansatörleri teknolojide kullanım alanlarını bilir ve kondansatörlü devreleri tasarlar. |
|
|
|
4 |
Elektrik akımı ve iletimi konusunda analiz yapar. |
|
|
|
4 |
Analyzes electrical current and conduction.
|
|
|
|
5 |
Comprehends the formation of magnetic field and magnetic field strength.
|
|
|
|
5 |
Manyetik alan ve manyetik alan kuvvetinin oluşumunu kavrar. |
|
|
|
6 |
Elektromanyetik indüksiyon, Faraday ve Lenz kurallarını elektrik devrelerinde uygulamaya sokar. |
|
|
|
6 |
Electromagnetic induction puts Faraday and Lenz's rules into practice in electrical circuits.
|
|
|
|
7 |
Analyzes alternating current and direct current circuits.
|
|
|
|
7 |
Alternatif akım ve doğru akım devrelerinin analizini yapar. |
|
|
|
8 |
Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve iş sağlığı-güvenliği esaslarını öğrenir ve tatbik eder. |
|
|
|
8 |
Learns and applies the rules and occupational health and safety principles to be followed in the laboratory.
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Coulomb Kuvveti. Elektrik alan. Elektrik akısı. Gaussyasası. Elektriksel potansiyel. Kondansatörler. Akımın oluşumu ve direnç. Doğru akım devreleri. Kirchhoff kanunları. Manyetik alan. Biotd-Savart yasası. Ampere yasası. İndüksiyon. Faraday yasası. Lenz kanunu. İndüktans. Manyetik alanda enerfi.LC devresinde salınımlar. Elektromanyetik dalglar. |
Kaynaklar |
Karaoğlu, B., (2012), Üniversiteler için Fizik, Seçkin Yayıncılık
Serway, R.A., (2017), Fizik 2, Palme Yayıncılık |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Laboratuvarda uyulması gereken kurallar ile iş sağlığı ve güvenliği esasları |
|
1 . Hafta |
The rules to be followed in the laboratory and the principles of occupational health and safety
|
|
2 . Hafta |
Coulomb's Law and the electric force |
|
2 . Hafta |
Coulomb Yasası ve elektriksel kuvvet |
|
3 . Hafta |
Elektrik alanı ve Gauss Yasası |
|
3 . Hafta |
Electric field and Gauss's Law |
|
4 . Hafta |
Electrical potential |
|
4 . Hafta |
Elektriksel potansiyel |
|
5 . Hafta |
Sığa ve kondansatörler, dielektriklerin özellikleri |
|
5 . Hafta |
Capacitance and capacitors, properties of dielectrics
|
|
6 . Hafta |
Current and resistance
|
|
6 . Hafta |
Akım ve direnç |
|
7 . Hafta |
Doğru akım devreleri |
|
7 . Hafta |
DC circuits |
|
8 . Hafta |
Midterm
|
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Elektromanyetik kuvvet |
|
9 . Hafta |
Electromagnetic force
|
|
10 . Hafta |
Magnetic field sources
|
|
10 . Hafta |
Manyetik alan kaynakları |
|
11 . Hafta |
Uygulama |
|
11 . Hafta |
APPLICATION
|
|
12 . Hafta |
Electromagnetic induction, Faraday's Law
|
|
12 . Hafta |
Elektromanyetik indüksiyon, Faraday Yasası |
|
13 . Hafta |
Elektromanyetik indüksiyon, Özindüksiyon |
|
13 . Hafta |
Electromagnetic induction, Self-induction
|
|
14 . Hafta |
Alternating Current Circuits (RL and RC Circuits)
|
|
14 . Hafta |
Alternatif Akım Devreleri (RL ve RC Devreleri) |
|
15 . Hafta |
Elektromanyetik dalgalar |
|
15 . Hafta |
Electromagnetic waves
|
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
30 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
2 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
2 |
2 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
2 |
2 |
4 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
5 |
70 |
|
7 |
2 |
14 |
|
7 |
2 |
14 |
|
14 |
3 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
148 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
X |
|
|
|
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
X |
|
|
|
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
X |
|
|
|
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
X |
|
|
|
|
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
X |
|
|
|
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
X |
|
|
|
|
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
|
X |
|
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
X |
|
|
|
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
|
X |
|
|
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
|
X |
|
|
|
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|