| BİLGİSAYAR LAB-II |
BLM121 |
2 |
0 |
3 |
3,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Türü |
Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi NUR BANU ALBAYRAK |
| Dersin Amacı |
BLM122 - Bilgisayar Programlama II dersinde işlenen konular ile ilgili haftalık uygulama ve kısa sınavların gerçekleştirilmesi. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
Express the basic concepts of structured programming. |
|
|
|
| 1 |
Yapısal programlamanın temel kavramlarını ifade eder. |
Gösterip Yaptırma |
Kısa Sınav |
1 |
| 2 |
Veri koleksiyonlarını tanır, kullanım durumlarını ayırt eder ve uygun şekilde kullanır. |
Gösterip Yaptırma |
Kısa Sınav |
1, 3, 8 |
| 2 |
Recognize data collections, distinguish usage scenarios, and use them appropriately. |
|
|
|
| 3 |
Explain the concepts of objects and classes, design and use simple classes. |
|
|
|
| 3 |
Nesne ve sınıf kavramlarını açıklar, basit sınıflar tasarlar ve kullanır. |
Gösterip Yaptırma |
Kısa Sınav |
1, 2, 8 |
| 4 |
Temel arama ve sıralama algoritmalarını tanımlar ve yeniden yazar. |
Gösterip Yaptırma |
Kısa Sınav |
1, 2, 8 |
| 4 |
Define and rewrite basic search and sorting algorithms. |
|
|
|
| 5 |
Explore and use third-party libraries for solving academic or daily problems. |
|
|
|
| 5 |
Akademik veya günlük problemlerin çözümünde 3. parti kütüphaneleri keşfeder ve uygun şekilde kullanır. |
Gösterip Yaptırma |
Kısa Sınav |
1, 2, 3, 5, 8 |
| 6 |
Özyinelemeli algoritmaları oluşturur ve programlar. |
Gösterip Yaptırma |
Kısa Sınav |
1, 8 |
| 6 |
Create and program recursive algorithms. |
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
| Döngü ve Kontrol Yapılarının Tekrarı, Olağandışı Durumların Kontrolü, Veri Koleksiyonları - Listeler ve Diziler, Veri Koleksiyonları - Demetler, Veri Koleksiyonları - Kümeler, Veri Koleksiyonları - Sözlükler, Numpy Kütüphanesi ve Kullanımı, Nesne ve Sınıflara Giriş, Nesneye Yönelik Tasarım ve Kavramlar, Arama Algoritmaları, Sıralama Algoritmaları, Özyinelemeli Algoritmalar, Pandas ve PyPlot Kütüphanelerinin ve Kullanımı |
| Kaynaklar |
| 1. Başer , M., (2012), Python, 9. Baskı, Dikeyeksen Yayıncılık.
2. Downey, A., (2016), Think Python, 2nd Edition, O’Reilly Media.
3. Zelle, J., (2016), Python Programming: An Introduction to Computer Science, 3rd Edition, Franklin, Beedle &
Associates. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Review of Loops and Control Structures |
|
| 1 . Hafta |
Döngü ve Kontrol Yapılarının Tekrarı |
|
| 2 . Hafta |
Olağandışı Durumların Kontrolü |
|
| 2 . Hafta |
Exception Handling |
|
| 3 . Hafta |
Data Collections - Lists and Arrays |
|
| 3 . Hafta |
Veri Koleksiyonları - Listeler ve Diziler |
|
| 4 . Hafta |
Veri Koleksiyonları - Demetler |
|
| 4 . Hafta |
Data Collections - Tuples |
|
| 5 . Hafta |
Data Collections - Sets |
|
| 5 . Hafta |
Veri Koleksiyonları - Kümeler |
|
| 6 . Hafta |
Veri Koleksiyonları - Sözlükler |
|
| 6 . Hafta |
Data Collections - Dictionaries |
|
| 7 . Hafta |
Numpy Library and Usage |
|
| 7 . Hafta |
Numpy Kütüphanesi ve Kullanımı |
|
| 8 . Hafta |
Ara sınav |
|
| 8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
| 9 . Hafta |
Introduction to Objects and Classes |
|
| 9 . Hafta |
Nesne ve Sınıflara Giriş |
|
| 10 . Hafta |
Nesneye Yönelik Tasarım ve Temel Kavramlar |
|
| 10 . Hafta |
Object-Oriented Design and Basic Concepts |
|
| 11 . Hafta |
Search Algorithms |
|
| 11 . Hafta |
Arama Algoritmaları |
|
| 12 . Hafta |
Sıralama Algoritmaları |
|
| 12 . Hafta |
Sorting Algorithms |
|
| 13 . Hafta |
Recursive Algorithms |
|
| 13 . Hafta |
Özyinelemeli Algoritmalar |
|
| 14 . Hafta |
Pandas ve PyPlot Kütüphanelerinin ve Kullanımı |
|
| 14 . Hafta |
Pandas and PyPlot Libraries and Usage |
|
| 15 . Hafta |
General Review |
|
| 15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Kısa Sınav |
1 |
30 |
| Ara Sınav |
0 |
0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
10 |
30 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
1 |
1 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
10 |
1 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
1 |
7 |
|
7 |
1 |
7 |
|
14 |
1 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
| Toplam İş Yükü |
82 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
|
|
|
X |
| 2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
X |
|
|
| 3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
X |
|
|
|
| 4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
X |
|
|
|
|
| 5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
X |
|
|
|
|
| 6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
X |
|
|
|
|
| 7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
X |
|
|
|
|
| 8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
|
|
|
|
X |
| 9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
| 10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
| 11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
| 12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
| 13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
X |
|
|
|
|
| 14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
X |
|
|
|
|
| 15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|