| ELEKTRİK DEVRE TEMELLERİ |
BLM123 |
2 |
3 |
0 |
4,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Türü |
Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Prof.Dr. HÜSEYİN TARIK DURU |
| Dersin Amacı |
Elektrik devre teorisinin temellerini tanıması |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
It defines the fundamental concepts in electrical circuits such as current, voltage, and power. |
|
|
|
| 1 |
Elektrik devrelerindeki akım, gerilim ve güç gibi temel kavramları tanımlar. |
|
|
|
| 2 |
Elektrik devrelerinin incelenmesinde etkili olan ohm yasası ve kirchhoff yasaları gibi temel yasaları tanımlar. |
|
|
|
| 2 |
It describes the basic laws that are influential in the analysis of electrical circuits, such as Ohm's law and Kirchhoff's laws. |
|
|
|
| 3 |
It recognizes the commonly applied techniques in circuit design and analysis. |
|
|
|
| 3 |
Devre tasarımı ve incelenmesinde genel olarak uygulanan teknikleri tanır. |
|
|
|
| 4 |
|
|
|
|
| 4 |
|
|
|
|
| 5 |
|
|
|
|
| 5 |
|
|
|
|
| 6 |
|
|
|
|
| 6 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
| Temel elektrik devre elemanları ve kanunları, doğru akım, Ohm kanunu, Kirchhoff kanunları, bağımlı ve bağımsız kaynaklar, süperpozisyon teoremi, Thevenin ve Norton teoremleri, maksimum güç teoremi, yıldız-üçgen bağlantıları, çevre akımları yöntemi, düğüm gerilimleri yöntemi, zaman bölgesinde devre analizi, alternatif akım (AA) analizi |
| Kaynaklar |
| 1. Yıldız, A. B. (2019). Elektrik Devreleri. Umuttepe Yayınları.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Basic concepts and quantities in electrical circuits, Resistive Element, Ohm's Law, Kirchhoff's Laws |
|
| 1 . Hafta |
Elektrik devrelerindeki temel kavramlar ve büyüklükler, Direnç Elemanı, Ohm Kanunu, Kirchhoff Kanunları |
|
| 2 . Hafta |
Kapasite ve Endüktans |
|
| 2 . Hafta |
Capacitance and Inductance |
|
| 3 . Hafta |
Voltage and Current Sources |
|
| 3 . Hafta |
Gerilim ve Akım Kaynakları |
|
| 4 . Hafta |
Üçgen-Yıldız Bağlantılı Devreler |
|
| 4 . Hafta |
Delta-Star Connected Circuits |
|
| 5 . Hafta |
Loop Current Method |
|
| 5 . Hafta |
Çevre Akımları Yöntemi |
|
| 6 . Hafta |
Düğüm Gerilimleri Yöntemi |
|
| 6 . Hafta |
Nodal Voltage Method |
|
| 7 . Hafta |
Superposition (Additivity) Theorem |
|
| 7 . Hafta |
Süperpozisyon (Toplamsallık) Teoremi |
|
| 8 . Hafta |
Ara sınav/Değerlendirme |
|
| 8 . Hafta |
Midterm |
|
| 9 . Hafta |
Thevenin and Norton Maximum Power Transfer Theorems |
|
| 9 . Hafta |
Thevenin ve Norton Maksimum Güç Çekme Teoremleri |
|
| 10 . Hafta |
RLC devrelerinin dinamik davranışı |
|
| 10 . Hafta |
Dynamic Behavior of RLC Circuits |
|
| 11 . Hafta |
Introduction to Laboratory Equipment, Resistance, Current, Voltage Measurements |
|
| 11 . Hafta |
Laboratuvar Malzemelerinin Tanıtılması, Direnç, Akım, Gerilim Ölçümleri |
|
| 12 . Hafta |
Osiloskop, sinyal jeneratörünün kullanımı |
|
| 12 . Hafta |
Usage of Oscilloscope, Signal Generator |
|
| 13 . Hafta |
Representation of Sinusoidal Current and Voltage as Phasors |
|
| 13 . Hafta |
Sinüsoidal Akım ve Gerilim, Sinüsoidal Büyüklüklerin Fazör Olarak Gösterilmesi |
|
| 14 . Hafta |
Alternatif Akımda Direnç, Kapasite ve Endüktans. Empedans |
|
| 14 . Hafta |
Resistance, Capacitance, and Inductance in Alternating Current, Impedance |
|
| 15 . Hafta |
Power Factor, Active and Reactive Power Concepts for Continuous Sinusoidal State in Alternating Current |
|
| 15 . Hafta |
Alternatif akımda sürekli sinüsoidal durum için güç faktörü, aktif ve reaktif güç kavramları |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| SMS-1181 |
1 |
30 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
14 |
30 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| SMS-1181 |
1 |
2 |
2 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
1 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
2 |
14 |
|
7 |
2 |
14 |
|
14 |
3 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
| Toplam İş Yükü |
130 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
X |
|
|
|
|
| 2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
X |
|
|
| 3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
|
X |
|
| 4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
X |
|
|
|
|
| 5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
X |
|
|
|
|
| 6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
X |
|
|
|
|
| 7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
X |
|
|
|
|
| 8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
X |
|
|
|
|
| 9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
| 10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
| 11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
| 12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
| 13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
X |
|
|
|
|
| 14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
X |
|
|
|
|
| 15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|