Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PROGRAMLAMA LAB-I BLM217 3 0 3 6,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Prof.Dr. HÜSEYİN TARIK DURU
Dersin Amacı Bilgisayar Mühendisliğinin temel konularının uygulamalı olarak öğrenilmesi.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Learn the necessary interfaces for programming.
1 Programlama yapmak için gereken arayüzleri öğrenir. Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 4
2 Temel programlama tekniklerini uygular. Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 13
2 Apply basic programming techniques.
3 Learn and classify basic data structures.
3 Temel veri yapılarını öğrenir ve sınıflar. Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1, 3, 4, 6, 7, 13
4 Temel algoritmaları öğrenir ve sınıflar. Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 4, 5, 7, 13
4 Learn and classify basic algorithms.
5 Create projects using basic data structures and algorithms.
5 Temel veri yapı ve algoritmaları kullanarak projeler yapar. Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1, 3, 4, 5, 6, 7, 13
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Algoritma tasarımı, analizi ve başarım ölçümü. Liste, yığın, kuyruk yapıları. Ağaçlar, çizge yapıları ve algoritmaları. Arama ve sıralama teknikleri, hash tablolar. Problem çözmede uygun veri yapıları kullanımı ile ilgili uygulamalar
Kaynaklar
1. Çölkesen, R. (2016). Bilgisayar Mühendisliğine Giriş. Papatya Bilim. ISBN: 978-975-6797-77-8.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Proje 1: Temel programlama diliyle Grafik projesi tasarım
1 . Hafta Project 1: Design of a Graphics Project with Basic Programming Language
2 . Hafta Project 1: Design of a Graphics Project with Basic Programming Language
2 . Hafta Proje 1: Temel programlama diliyle Grafik projesi tasarım
3 . Hafta Proje 1 :Temel programlama diliyle Grafik projesi tasarım
3 . Hafta Project 1: Design of a Graphics Project with Basic Programming Language
4 . Hafta Project 1: Design of a Graphics Project with Basic Programming Language
4 . Hafta Proje 1: Temel programlama diliyle Grafik projesi tasarım
5 . Hafta Proje 2 :Temel programlama diliyle bağlı liste projesi tasarım
5 . Hafta Project 2: Design of a Linked List Project with Basic Programming Language
6 . Hafta Project 2: Design of a Linked List Project with Basic Programming Language
6 . Hafta Proje 2 :Temel programlama diliyle bağlı liste projesi tasarım
7 . Hafta Proje 2 :Temel programlama diliyle bağlı liste projesi tasarım
7 . Hafta Project 2: Design of a Linked List Project with Basic Programming Language
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara sınav/Değerlendirme
9 . Hafta Proje 3: Temel programlama diliyle ağaç projesi tasarım
9 . Hafta Project 3: Design of a Tree Project with Basic Programming Language
10 . Hafta Project 3: Design of a Tree Project with Basic Programming Language
10 . Hafta Proje 3: Temel programlama diliyle ağaç projesi tasarım
11 . Hafta Proje 3: Temel programlama diliyle ağaç projesi tasarım
11 . Hafta Project 3: Design of a Tree Project with Basic Programming Language
12 . Hafta Project 3: Design of a Tree Project with Basic Programming Language
12 . Hafta Proje 3: Temel programlama diliyle ağaç projesi tasarım
13 . Hafta Proje 4: Temel programlama diliyle rekürsif tasarım
13 . Hafta Project 4: Design of a Recursive Project with Basic Programming Language
14 . Hafta Project 4: Design of a Recursive Project with Basic Programming Language
14 . Hafta Proje 4: Temel programlama diliyle rekürsif tasarım
15 . Hafta Proje 4: Temel programlama diliyle rekürsif tasarım
15 . Hafta Project 4: Design of a Recursive Project with Basic Programming Language
16 . Hafta Yarıyıl sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 0 0
Final sınavı 0 0
0 0
0 0
4 60
1 40
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ara sınav 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Final) 0 0 0
0 0 0
0 0 0
4 10 40
1 3 3
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
0 0 0
7 4 28
14 4 56
0 0 0
Toplam İş Yükü 169
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. X
2 They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. X
3 They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. X
4 They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. X
5 They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. X
6 Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. X
7 Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. X
8 They code, test, operate, and maintain computer-based systems. X
9 They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. X
10 They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. X
11 They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. X
12 They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. X
13 Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. X
14 They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. X
15 They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. X