PROGRAMLAMA LAB-I |
BLM217 |
3 |
0 |
3 |
6,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Prof.Dr. HÜSEYİN TARIK DURU |
Dersin Amacı |
Bilgisayar Mühendisliğinin temel konularının uygulamalı olarak öğrenilmesi. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Learn the necessary interfaces for programming. |
|
|
|
1 |
Programlama yapmak için gereken arayüzleri öğrenir. |
Anlatım |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4 |
2 |
Temel programlama tekniklerini uygular. |
Anlatım |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 13 |
2 |
Apply basic programming techniques. |
|
|
|
3 |
Learn and classify basic data structures. |
|
|
|
3 |
Temel veri yapılarını öğrenir ve sınıflar. |
Anlatım |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 3, 4, 6, 7, 13 |
4 |
Temel algoritmaları öğrenir ve sınıflar. |
Anlatım |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5, 7, 13 |
4 |
Learn and classify basic algorithms. |
|
|
|
5 |
Create projects using basic data structures and algorithms. |
|
|
|
5 |
Temel veri yapı ve algoritmaları kullanarak projeler yapar. |
Anlatım |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 3, 4, 5, 6, 7, 13 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Algoritma tasarımı, analizi ve başarım ölçümü. Liste, yığın, kuyruk yapıları. Ağaçlar, çizge yapıları ve algoritmaları. Arama ve sıralama teknikleri, hash tablolar. Problem çözmede uygun veri yapıları kullanımı ile ilgili uygulamalar |
Kaynaklar |
1. Çölkesen, R. (2016). Bilgisayar Mühendisliğine Giriş. Papatya Bilim. ISBN: 978-975-6797-77-8. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Proje 1: Temel programlama diliyle Grafik projesi tasarım |
|
1 . Hafta |
Project 1: Design of a Graphics Project with Basic Programming Language |
|
2 . Hafta |
Project 1: Design of a Graphics Project with Basic Programming Language |
|
2 . Hafta |
Proje 1: Temel programlama diliyle Grafik projesi tasarım |
|
3 . Hafta |
Proje 1 :Temel programlama diliyle Grafik projesi tasarım |
|
3 . Hafta |
Project 1: Design of a Graphics Project with Basic Programming Language |
|
4 . Hafta |
Project 1: Design of a Graphics Project with Basic Programming Language |
|
4 . Hafta |
Proje 1: Temel programlama diliyle Grafik projesi tasarım |
|
5 . Hafta |
Proje 2 :Temel programlama diliyle bağlı liste projesi tasarım |
|
5 . Hafta |
Project 2: Design of a Linked List Project with Basic Programming Language |
|
6 . Hafta |
Project 2: Design of a Linked List Project with Basic Programming Language |
|
6 . Hafta |
Proje 2 :Temel programlama diliyle bağlı liste projesi tasarım |
|
7 . Hafta |
Proje 2 :Temel programlama diliyle bağlı liste projesi tasarım |
|
7 . Hafta |
Project 2: Design of a Linked List Project with Basic Programming Language |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav/Değerlendirme |
|
9 . Hafta |
Proje 3: Temel programlama diliyle ağaç projesi tasarım |
|
9 . Hafta |
Project 3: Design of a Tree Project with Basic Programming Language |
|
10 . Hafta |
Project 3: Design of a Tree Project with Basic Programming Language |
|
10 . Hafta |
Proje 3: Temel programlama diliyle ağaç projesi tasarım |
|
11 . Hafta |
Proje 3: Temel programlama diliyle ağaç projesi tasarım |
|
11 . Hafta |
Project 3: Design of a Tree Project with Basic Programming Language |
|
12 . Hafta |
Project 3: Design of a Tree Project with Basic Programming Language |
|
12 . Hafta |
Proje 3: Temel programlama diliyle ağaç projesi tasarım |
|
13 . Hafta |
Proje 4: Temel programlama diliyle rekürsif tasarım |
|
13 . Hafta |
Project 4: Design of a Recursive Project with Basic Programming Language |
|
14 . Hafta |
Project 4: Design of a Recursive Project with Basic Programming Language |
|
14 . Hafta |
Proje 4: Temel programlama diliyle rekürsif tasarım |
|
15 . Hafta |
Proje 4: Temel programlama diliyle rekürsif tasarım |
|
15 . Hafta |
Project 4: Design of a Recursive Project with Basic Programming Language |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Final sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
4 |
60 |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Final) |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
4 |
10 |
40 |
|
1 |
3 |
3 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
|
7 |
4 |
28 |
|
14 |
4 |
56 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
169 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
|
|
|
X |
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
X |
|
|
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
|
|
X |
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
|
|
|
|
X |
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
|
X |
|
|
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
|
|
X |
|
|
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
|
|
|
X |
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
X |
|
|
|
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
|
|
|
X |
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
X |
|
|
|
|
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|