BİLGİSAYAR AĞLARI |
BLM317 |
5 |
3 |
0 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET KARA |
Dersin Amacı |
Dersin amacı haberleşme temelleri, OSI referans modeli, TCP/IP protokolleri, LAN, WAN, Ağ cihazları, Ağ Paket Analizi, Intarnet, IPv4, Altağ Hesaplama , IPv6, Kablosuz ağlar; konuları anlatılarak öğrencilerin bilgi sahibi olmalalarıın sağlamaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Can provide information on computer networking and the development of the Internet. |
|
|
|
1 |
Bilgisayar haberleşme ve İnternetin gelişimi konularında bilgi verebilir |
Anlatım |
Sınav |
1, 4, 10, 13 |
2 |
OSI Referans ve TCP/IP modelinin katmanlarını ve protokollerini bilir. Bir ağ tasarlar |
Anlatım |
Sınav, Proje Ödevi |
1, 2, 3, 4, 10, 13 |
2 |
Is familiar with the layers and protocols of the OSI Reference and TCP/IP models. Designs a network. |
|
|
|
3 |
Has knowledge about LAN, WAN, Intranet, Wi-Fi, mobile system topologies and devices. |
|
|
|
3 |
LAN, WAN ,Intranet, Wi-Fi, mobil sistem toploji ve cihazları hakkında bilgi sahibi olur. |
Anlatım |
Sınav, Proje Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13, 14 |
4 |
IPv4 ve IPv6 adres yapılarını ve özelliklerini bilir. IPv4 ağ adresleriyle bir ağ tasarlar ve IP adreslerini yönetir. Ağ protokollerini analiz eder. Ağ topolojisi oluşturup cihaz konfigürasyonu yapabilir. |
Anlatım |
Sınav, Proje Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13, 14 |
4 |
Is familiar with the structure and features of IPv4 and IPv6 addresses. Designs a network with IPv4 network addresses and manages IP addresses. Analyzes network protocols. Can create network topologies and perform device configurations. |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Haberleşme temelleri, OSI referans modeli, TCP/IP protokolleri, LAN, WAN, Ağ cihazları, Ağ Paket Analizi, Intarnet, IPv4, Altağ Hesaplama , IPv6, Kablosuz ağlar, Mobil Bilişim, Bulut bilişim. |
Kaynaklar |
1. Tanenbaum, A. S., & Wetherall, D. J. (2010). Computer Networks, Fifth Edition. Pearson.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Bilgisayar Haberleşmesinin Temelleri |
|
1 . Hafta |
Fundamentals of Computer Networking |
|
2 . Hafta |
Development of the Internet |
|
2 . Hafta |
İnternetin Gelişimi |
|
3 . Hafta |
Devre ve Paket Anahtarlamalı Ağlar |
|
3 . Hafta |
Circuit and Packet Switched Networks |
|
4 . Hafta |
OSI Reference Model |
|
4 . Hafta |
OSI Referans Modeli |
|
5 . Hafta |
Fiziksel Katman, Veri Bağlama Katmanı |
|
5 . Hafta |
Physical Layer, Data Link Layer |
|
6 . Hafta |
Network Layer |
|
6 . Hafta |
Ağ Katmanı |
|
7 . Hafta |
Transport Katmanı |
|
7 . Hafta |
Transport Layer |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Oturum, Sunu ve Uygulama Katmanları |
|
9 . Hafta |
Session, Presentation, and Application Layers |
|
10 . Hafta |
TCP/IP Model and IPv4 Addressing |
|
10 . Hafta |
TCP/IP Modeli ve IPv4 Adresleme |
|
11 . Hafta |
Ağ protokol analizi |
|
11 . Hafta |
Network protocol analysis |
|
12 . Hafta |
IPv6 Protocol and Address Structure |
|
12 . Hafta |
IPv6 Protokolü ve Adres Yapısı |
|
13 . Hafta |
LAN, WAN Topolojileri ve Cihazları |
|
13 . Hafta |
LAN, WAN Topologies and Devices |
|
14 . Hafta |
Creating network topologies and device configuration |
|
14 . Hafta |
Ağ topolojisi oluşturma ve cihaz konfigürasyonu |
|
15 . Hafta |
Kablosuz ve Mobil Ağlar |
|
15 . Hafta |
Wireless and Mobile Networks |
|
16 . Hafta |
Final sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları |
1 |
25 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
4 |
25 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
25 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem sonu sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
4 |
2 |
8 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
3 |
21 |
|
7 |
3 |
21 |
|
14 |
3 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
138 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
|
|
X |
|
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
X |
|
|
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
X |
|
|
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
|
|
|
X |
|
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
X |
|
|
|
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
|
X |
|
|
|
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
|
X |
|
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
X |
|
|
|
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
|
|
|
X |
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
|
X |
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
|
|
|
X |
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
|
X |
|
|
|
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|