Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
BİLGİSAYAR AĞLARI BLM317 5 3 0 5,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi MEHMET KARA
Dersin Amacı Dersin amacı haberleşme temelleri, OSI referans modeli, TCP/IP protokolleri, LAN, WAN, Ağ cihazları, Ağ Paket Analizi, Intarnet, IPv4, Altağ Hesaplama , IPv6, Kablosuz ağlar; konuları anlatılarak öğrencilerin bilgi sahibi olmalalarıın sağlamaktır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Can provide information on computer networking and the development of the Internet.
1 Bilgisayar haberleşme ve İnternetin gelişimi konularında bilgi verebilir Anlatım Sınav 1, 4, 10, 13
2 OSI Referans ve TCP/IP modelinin katmanlarını ve protokollerini bilir. Bir ağ tasarlar Anlatım Sınav, Proje Ödevi 1, 2, 3, 4, 10, 13
2 Is familiar with the layers and protocols of the OSI Reference and TCP/IP models. Designs a network.
3 Has knowledge about LAN, WAN, Intranet, Wi-Fi, mobile system topologies and devices.
3 LAN, WAN ,Intranet, Wi-Fi, mobil sistem toploji ve cihazları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım Sınav, Proje Ödevi 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13, 14
4 IPv4 ve IPv6 adres yapılarını ve özelliklerini bilir. IPv4 ağ adresleriyle bir ağ tasarlar ve IP adreslerini yönetir. Ağ protokollerini analiz eder. Ağ topolojisi oluşturup cihaz konfigürasyonu yapabilir. Anlatım Sınav, Proje Ödevi 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13, 14
4 Is familiar with the structure and features of IPv4 and IPv6 addresses. Designs a network with IPv4 network addresses and manages IP addresses. Analyzes network protocols. Can create network topologies and perform device configurations.
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Haberleşme temelleri, OSI referans modeli, TCP/IP protokolleri, LAN, WAN, Ağ cihazları, Ağ Paket Analizi, Intarnet, IPv4, Altağ Hesaplama , IPv6, Kablosuz ağlar, Mobil Bilişim, Bulut bilişim.
Kaynaklar
1. Tanenbaum, A. S., & Wetherall, D. J. (2010). Computer Networks, Fifth Edition. Pearson.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Bilgisayar Haberleşmesinin Temelleri
1 . Hafta Fundamentals of Computer Networking
2 . Hafta Development of the Internet
2 . Hafta İnternetin Gelişimi
3 . Hafta Devre ve Paket Anahtarlamalı Ağlar
3 . Hafta Circuit and Packet Switched Networks
4 . Hafta OSI Reference Model
4 . Hafta OSI Referans Modeli
5 . Hafta Fiziksel Katman, Veri Bağlama Katmanı
5 . Hafta Physical Layer, Data Link Layer
6 . Hafta Network Layer
6 . Hafta Ağ Katmanı
7 . Hafta Transport Katmanı
7 . Hafta Transport Layer
8 . Hafta Midterm Exam
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Oturum, Sunu ve Uygulama Katmanları
9 . Hafta Session, Presentation, and Application Layers
10 . Hafta TCP/IP Model and IPv4 Addressing
10 . Hafta TCP/IP Modeli ve IPv4 Adresleme
11 . Hafta Ağ protokol analizi
11 . Hafta Network protocol analysis
12 . Hafta IPv6 Protocol and Address Structure
12 . Hafta IPv6 Protokolü ve Adres Yapısı
13 . Hafta LAN, WAN Topolojileri ve Cihazları
13 . Hafta LAN, WAN Topologies and Devices
14 . Hafta Creating network topologies and device configuration
14 . Hafta Ağ topolojisi oluşturma ve cihaz konfigürasyonu
15 . Hafta Kablosuz ve Mobil Ağlar
15 . Hafta Wireless and Mobile Networks
16 . Hafta Final sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Yarıyıl İçi Çalışmaları 1 25
Ara Sınav 0 0
Final Sınavı 0 0
0 0
0 0
0 0
1 50
0 0
0 0
0 0
4 25
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 25
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ara sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
4 2 8
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
7 3 21
7 3 21
14 3 42
0 0 0
Toplam İş Yükü 138
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. X
2 They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. X
3 They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. X
4 They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. X
5 They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. X
6 Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. X
7 Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. X
8 They code, test, operate, and maintain computer-based systems. X
9 They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. X
10 They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. X
11 They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. X
12 They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. X
13 Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. X
14 They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. X
15 They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. X