YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ |
BLM313 |
5 |
3 |
0 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ERCAN ÖLÇER |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin temel yazılım mühendisliği kavramlarına hakim olması ve güncel yazılım mühendisliği yaklaşımlarını özümseyerek özellikle grup içinde yazılım geliştirme yeteneklerinin artırılmasıdır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
They can discuss the knowledge required in their professional careers in the field of Software Engineering. |
|
|
|
1 |
Yazılım Mühendisliği alanında meslek hayatlarında ihtiyaç duyulacak bilgileri tartışabilir. |
Anlatım |
Sınav, Laboratuar |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
2 |
Yazılım mühendisliği prensiplerini proje içinde doğru ve etkin şekilde uygular. |
Anlatım |
Sınav, Laboratuar |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
2 |
They apply software engineering principles correctly and effectively within the project. |
|
|
|
3 |
In their professional career, they acquire the knowledge and skills to work as a team leader and project manager in a software team. |
|
|
|
3 |
Meslek hayatında yazılım ekibi takım lideri ve proje yöneticisi sıfatları ile çalışabilecek bilgi ve becerilere sahip olur. |
Anlatım |
Sınav, Laboratuar |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu dersin konuları; yazılım mühendisliğine giriş, yazılım geliştirme yaşam döngüsü modelleri, çevik yazılım geliştirme, gereksinim mühendisliği, proje planlama ve yönetimi, tasarım prensipleri, yazılım test ve evrimi, yazılımın yeniden kullanımı, servis yönelimli yazılım tasarımı, güncel bulut servis mimarilerine bakış, DevOps kavramları ve araçları, yazılım dağıtım hatları, yazılım ayarlarının yönetimi ve geri-beslemelerdir. |
Kaynaklar |
1. Sommerville, I. (2015). Software Engineering (10. Baskı). Pearson. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Yazılım Mühendisliğine Giriş |
|
1 . Hafta |
Software Engineering Introduction |
|
2 . Hafta |
Software Development Life Cycle Models |
|
2 . Hafta |
Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü Modelleri |
|
3 . Hafta |
Çevik Yazılım Geliştirme |
|
3 . Hafta |
Agile Software Development |
|
4 . Hafta |
Requirements Engineering |
|
4 . Hafta |
Gereksinim Mühendisliği |
|
5 . Hafta |
Proje Planlama ve Yönetim |
|
5 . Hafta |
Project Planning and Management |
|
6 . Hafta |
INTERIM PROJECT PRESENTATION I: Requirement analysis and preliminary design documents |
|
6 . Hafta |
ARA PROJE SUNUMU I: Gereksinim analizi ve ön tasarım belgeleri |
|
7 . Hafta |
Tasarım Prensipleri |
|
7 . Hafta |
Design Principles |
|
8 . Hafta |
Software Testing and Evolution |
|
8 . Hafta |
Yazılım Test ve Evrimi |
|
9 . Hafta |
Yazılımın Yeniden Kullanımı |
|
9 . Hafta |
Software Reusability |
|
10 . Hafta |
Service-Oriented Software Design |
|
10 . Hafta |
Servis Yönelimli Yazılım Tasarımı |
|
11 . Hafta |
Güncel Bulut Servis Mimarilerine Bakış |
|
11 . Hafta |
Overview of Modern Cloud Service Architectures |
|
12 . Hafta |
INTERIM PROJECT PRESENTATION II: Prototype system and design document presentation |
|
12 . Hafta |
ARA PROJE SUNUMU II: Prototip sistem ve tasarım belgelerinin sunumu |
|
13 . Hafta |
DevOps Kavramları ve Araçları |
|
13 . Hafta |
DevOps Concepts and Tools |
|
14 . Hafta |
Software Deployment Pipelines |
|
14 . Hafta |
Yazılım Dağıtım Hatları |
|
15 . Hafta |
Yazılım Ayarlarının Yönetimi |
|
15 . Hafta |
Software Configuration Management |
|
16 . Hafta |
Geri-beslemeler |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
4 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
3 |
3 |
9 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
3 |
21 |
|
7 |
3 |
21 |
|
14 |
3 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
137 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
|
X |
|
|
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
X |
|
|
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
X |
|
|
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
|
|
X |
|
|
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
|
X |
|
|
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
|
|
X |
|
|
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
|
|
X |
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
|
|
X |
|
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
|
|
X |
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
|
|
X |
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
|
|
X |
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
|
|
X |
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
|
|
X |
|
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
|
|
X |
|
|
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|