Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BLM313 5 3 0 5,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi ERCAN ÖLÇER
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin temel yazılım mühendisliği kavramlarına hakim olması ve güncel yazılım mühendisliği yaklaşımlarını özümseyerek özellikle grup içinde yazılım geliştirme yeteneklerinin artırılmasıdır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 They can discuss the knowledge required in their professional careers in the field of Software Engineering.
1 Yazılım Mühendisliği alanında meslek hayatlarında ihtiyaç duyulacak bilgileri tartışabilir. Anlatım Sınav, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
2 Yazılım mühendisliği prensiplerini proje içinde doğru ve etkin şekilde uygular. Anlatım Sınav, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
2 They apply software engineering principles correctly and effectively within the project.
3 In their professional career, they acquire the knowledge and skills to work as a team leader and project manager in a software team.
3 Meslek hayatında yazılım ekibi takım lideri ve proje yöneticisi sıfatları ile çalışabilecek bilgi ve becerilere sahip olur. Anlatım Sınav, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu dersin konuları; yazılım mühendisliğine giriş, yazılım geliştirme yaşam döngüsü modelleri, çevik yazılım geliştirme, gereksinim mühendisliği, proje planlama ve yönetimi, tasarım prensipleri, yazılım test ve evrimi, yazılımın yeniden kullanımı, servis yönelimli yazılım tasarımı, güncel bulut servis mimarilerine bakış, DevOps kavramları ve araçları, yazılım dağıtım hatları, yazılım ayarlarının yönetimi ve geri-beslemelerdir.
Kaynaklar
1. Sommerville, I. (2015). Software Engineering (10. Baskı). Pearson.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Yazılım Mühendisliğine Giriş
1 . Hafta Software Engineering Introduction
2 . Hafta Software Development Life Cycle Models
2 . Hafta Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü Modelleri
3 . Hafta Çevik Yazılım Geliştirme
3 . Hafta Agile Software Development
4 . Hafta Requirements Engineering
4 . Hafta Gereksinim Mühendisliği
5 . Hafta Proje Planlama ve Yönetim
5 . Hafta Project Planning and Management
6 . Hafta INTERIM PROJECT PRESENTATION I: Requirement analysis and preliminary design documents
6 . Hafta ARA PROJE SUNUMU I: Gereksinim analizi ve ön tasarım belgeleri
7 . Hafta Tasarım Prensipleri
7 . Hafta Design Principles
8 . Hafta Software Testing and Evolution
8 . Hafta Yazılım Test ve Evrimi
9 . Hafta Yazılımın Yeniden Kullanımı
9 . Hafta Software Reusability
10 . Hafta Service-Oriented Software Design
10 . Hafta Servis Yönelimli Yazılım Tasarımı
11 . Hafta Güncel Bulut Servis Mimarilerine Bakış
11 . Hafta Overview of Modern Cloud Service Architectures
12 . Hafta INTERIM PROJECT PRESENTATION II: Prototype system and design document presentation
12 . Hafta ARA PROJE SUNUMU II: Prototip sistem ve tasarım belgelerinin sunumu
13 . Hafta DevOps Kavramları ve Araçları
13 . Hafta DevOps Concepts and Tools
14 . Hafta Software Deployment Pipelines
14 . Hafta Yazılım Dağıtım Hatları
15 . Hafta Yazılım Ayarlarının Yönetimi
15 . Hafta Software Configuration Management
16 . Hafta Geri-beslemeler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Yarıyıl İçi Çalışmaları 0 0
Final Sınavı 0 0
0 0
0 0
0 0
1 40
0 0
0 0
0 0
4 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
3 3 9
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
7 3 21
7 3 21
14 3 42
0 0 0
Toplam İş Yükü 137
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. X
2 They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. X
3 They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. X
4 They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. X
5 They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. X
6 Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. X
7 Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. X
8 They code, test, operate, and maintain computer-based systems. X
9 They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. X
10 They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. X
11 They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. X
12 They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. X
13 Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. X
14 They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. X
15 They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. X