WEB TEKNOLOJİLERİ |
BLM413 |
7 |
3 |
1 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Web, Web tasarımı ve Internet teknolojileri temel kavramları verilerek, Web tabanlı uygulama geliştirme yöntemleri, Web tabanlı uygulama geliştirme teknolojilerinin (Html, Css, Javascript, JQuery, AJAX ve JSon) temel seviyede kullanım becerilerini kazandırmak. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
It defines the concepts of the Internet, Web, and basic graphics. |
|
|
|
1 |
Internet, Web ve Temel grafik kavramlarını tanımlar. |
Anlatım |
Sınav |
1, 8 |
2 |
Html etiketleri kullanarak web sayfası tasarlar. |
Anlatım |
Sınav |
1, 5, 13, 14 |
2 |
It designs web pages using HTML tags. |
|
|
|
3 |
It defines styles for HTML tags using CSS technology, interprets their work in layers, and designs web pages using CSS and HTML technologies. |
|
|
|
3 |
CSS teknolojisini kullanarak Html etiketlerine stiller tanımlar, katmanlarda ki çalışmalarını yorumlayabilir, CSS ve Html teknolojilerini kullanarak web sayfaları tasarlar. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 14 |
4 |
Javascript kullanarak etkileşimli web sayfaları tasarlar. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 13, 14 |
4 |
It designs interactive web pages using JavaScript. |
|
|
|
5 |
It is familiar with basic concepts of server-side dynamic programming. |
|
|
|
5 |
Sunucu taraflı dinamik programlamayla ilgili temel kavramları bilir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 13, 14 |
6 |
Hazırladığı web sayfalarını, web sunucu programları kullanarak internette yayınlayabilir. |
Anlatım |
Sınav |
10 |
6 |
It can publish the created web pages on the internet using web server programs. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Web, İnternet teknolojileri, web ve grafik tasarımı temel kavramları, Html düzenleyici programlarının temel seviyede kullanımı, Java Web teknolojilerinin anlatılması. |
Kaynaklar |
1. Harris, A., (2014), HTML5 and CSS3 All-in-One. John Wiley Sons.
2. McFedries, P., (2018), Web Coding & Development All-in-One. John Wiley Sons.
3. Harris, A., (2014), HTML5 and CSS3 All-in-One. John Wiley Sons |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Web Tasarımına Giriş, Web Tasarım İlkeleri, Internet, Web ve Temel grafik kavramları |
|
1 . Hafta |
Web Design Introduction, Web Design Principles, Internet, Web and Basic Graphics Concepts |
|
2 . Hafta |
Basic HTML Tags |
|
2 . Hafta |
Temel Html Etiketleri |
|
3 . Hafta |
CSS, stiller |
|
3 . Hafta |
CSS, styles |
|
4 . Hafta |
Working with CSS and Styles, Div Examples |
|
4 . Hafta |
CSS, stiller ile Çalışma Div Örnekleri |
|
5 . Hafta |
Bootstrap |
|
5 . Hafta |
Bootstrap |
|
6 . Hafta |
JavaScript |
|
6 . Hafta |
JavaScript |
|
7 . Hafta |
JavaScript |
|
7 . Hafta |
JavaScript |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
JQuery |
|
9 . Hafta |
JQuery |
|
10 . Hafta |
Creating a Website with Bootstrap Theme |
|
10 . Hafta |
Bootstrap Tema ile Web Sitesi Hazırlama |
|
11 . Hafta |
Servlet Teknolojisine Giriş |
|
11 . Hafta |
Introduction to Servlet Technology |
|
12 . Hafta |
JSP Technology |
|
12 . Hafta |
JSP Teknolojisi |
|
13 . Hafta |
MVC Uygulama Deseni |
|
13 . Hafta |
MVC Application Design Pattern |
|
14 . Hafta |
Introduction to JDBC Technology |
|
14 . Hafta |
JDBC Teknolojisine giriş |
|
15 . Hafta |
Hibernate Teknolojisi ve Veri Tabanı Uygulama Geliştirme |
|
15 . Hafta |
Hibernate Technology and Database Application Development |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
0 |
12 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
18 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
2 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
1 |
7 |
|
7 |
1 |
7 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
85 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
|
|
|
X |
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
X |
|
|
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
X |
|
|
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
|
|
X |
|
|
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
|
|
X |
|
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
|
|
X |
|
|
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
X |
|
|
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
|
|
|
X |
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
|
|
X |
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
|
|
|
X |
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
|
|
|
X |
|
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|