Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
WEB TEKNOLOJİLERİ BLM413 7 3 1 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Web, Web tasarımı ve Internet teknolojileri temel kavramları verilerek, Web tabanlı uygulama geliştirme yöntemleri, Web tabanlı uygulama geliştirme teknolojilerinin (Html, Css, Javascript, JQuery, AJAX ve JSon) temel seviyede kullanım becerilerini kazandırmak.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 It defines the concepts of the Internet, Web, and basic graphics.
1 Internet, Web ve Temel grafik kavramlarını tanımlar. Anlatım Sınav 1, 8
2 Html etiketleri kullanarak web sayfası tasarlar. Anlatım Sınav 1, 5, 13, 14
2 It designs web pages using HTML tags.
3 It defines styles for HTML tags using CSS technology, interprets their work in layers, and designs web pages using CSS and HTML technologies.
3 CSS teknolojisini kullanarak Html etiketlerine stiller tanımlar, katmanlarda ki çalışmalarını yorumlayabilir, CSS ve Html teknolojilerini kullanarak web sayfaları tasarlar. Anlatım Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 14
4 Javascript kullanarak etkileşimli web sayfaları tasarlar. Anlatım Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 13, 14
4 It designs interactive web pages using JavaScript.
5 It is familiar with basic concepts of server-side dynamic programming.
5 Sunucu taraflı dinamik programlamayla ilgili temel kavramları bilir. Anlatım Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 13, 14
6 Hazırladığı web sayfalarını, web sunucu programları kullanarak internette yayınlayabilir. Anlatım Sınav 10
6 It can publish the created web pages on the internet using web server programs.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Web, İnternet teknolojileri, web ve grafik tasarımı temel kavramları, Html düzenleyici programlarının temel seviyede kullanımı, Java Web teknolojilerinin anlatılması.
Kaynaklar
1. Harris, A., (2014), HTML5 and CSS3 All-in-One. John Wiley Sons. 2. McFedries, P., (2018), Web Coding & Development All-in-One. John Wiley Sons. 3. Harris, A., (2014), HTML5 and CSS3 All-in-One. John Wiley Sons
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Web Tasarımına Giriş, Web Tasarım İlkeleri, Internet, Web ve Temel grafik kavramları
1 . Hafta Web Design Introduction, Web Design Principles, Internet, Web and Basic Graphics Concepts
2 . Hafta Basic HTML Tags
2 . Hafta Temel Html Etiketleri
3 . Hafta CSS, stiller
3 . Hafta CSS, styles
4 . Hafta Working with CSS and Styles, Div Examples
4 . Hafta CSS, stiller ile Çalışma Div Örnekleri
5 . Hafta Bootstrap
5 . Hafta Bootstrap
6 . Hafta JavaScript
6 . Hafta JavaScript
7 . Hafta JavaScript
7 . Hafta JavaScript
8 . Hafta Midterm Exam
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta JQuery
9 . Hafta JQuery
10 . Hafta Creating a Website with Bootstrap Theme
10 . Hafta Bootstrap Tema ile Web Sitesi Hazırlama
11 . Hafta Servlet Teknolojisine Giriş
11 . Hafta Introduction to Servlet Technology
12 . Hafta JSP Technology
12 . Hafta JSP Teknolojisi
13 . Hafta MVC Uygulama Deseni
13 . Hafta MVC Application Design Pattern
14 . Hafta Introduction to JDBC Technology
14 . Hafta JDBC Teknolojisine giriş
15 . Hafta Hibernate Teknolojisi ve Veri Tabanı Uygulama Geliştirme
15 . Hafta Hibernate Technology and Database Application Development
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları 0 0
0 0
0 0
0 0
1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 1 1 1
Ara Sınav 0 12 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 18 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 2 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
7 1 7
7 1 7
14 2 28
0 0 0
Toplam İş Yükü 85
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. X
2 They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. X
3 They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. X
4 They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. X
5 They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. X
6 Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. X
7 Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. X
8 They code, test, operate, and maintain computer-based systems. X
9 They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. X
10 They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. X
11 They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. X
12 They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. X
13 Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. X
14 They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. X
15 They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. X