TEMEL ELEKTRONİK VE UYGULAMALARI |
BLM215 |
3 |
2 |
1 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi CENGİZ DENİZ |
Dersin Amacı |
Bilgisayar ve çevre birimlerinde bulunan elektronik devrelerini, öğrenimine temel oluşturacak kavramları, malzemeleri, devre şeması okuma, elektrikli ölçü aletlerini kullanma, elektrik-elektronikle ilgili kanunları ve bunlarla ilgili hesaplama bilgi ve becerilerini kazandırmak. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
It explains electrical and electronic concepts, laws, standards for materials, and their applications. |
|
|
|
1 |
Elektrik ve elektronik kavramlarını, kanunları ve malzemelerin standartlarını ve kullanım alanlarını açıklar. |
Anlatım |
Sınav |
1, 14 |
2 |
Elektriksel büyüklükleri hesaplar ve uygun ölçü aleti ile ölçer. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 5, 7, 14 |
2 |
It calculates electrical quantities and measures them using appropriate measuring instruments. |
|
|
|
3 |
It defines basic electronic circuits. |
|
|
|
3 |
Temel elektronik devrelerini tanımlar. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14 |
4 |
Temel elektronik devrelerini tanımlar. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14 |
4 |
It designs basic electronic circuits. |
|
|
|
5 |
It interprets possible errors in electronic circuits. |
|
|
|
5 |
Elektronik devrelerinde olabilecek muhtemel hataları yorumlar. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Elektron, elektrik akımı, yalıtkanlar, elektriksel kanunlar, devre elemanları ve RLC devreleri, elektrik ve elektronik sistemlerin incelenmesi. Elektriksel büyüklükler ve bunların diğer birimlere dönüştürülmesi, hesaplanması, ölçü aletlerinin özellikleri ve osilaskopların incelenmesi ve çeşitli ölçümlerin gerçekleştirilmesi. Elektrik devreleri, seri, paralel, karışık devreler, devrelerle ilgili arızaların tanımlanması (kısa devre, açık devre), devre elemanlarını kullanarak seri, paralel, karışık devrelerin oluşturulması. |
Kaynaklar |
1. Eskikurt, H. İ. (2006). Temel Elektrik ve Elektronik Ders Notları. Sakarya Üniversitesi Teknoloji Fakültesi.
2. Nacar, M. (2004). Temel Elektronik. Birsen Yayınevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Atoms, Conductors, Insulators, and Semiconductors |
|
1 . Hafta |
Atomlar, İletkenler, Yalıtkanlar ve Yarı iletkenler |
|
2 . Hafta |
Elektrik Devresi Elemanları ve Çeşitleri |
|
2 . Hafta |
Electrical Circuit Components and Types |
|
3 . Hafta |
Definition of Resistance and Ohm's Law |
|
3 . Hafta |
Direncin Tanımı ve Ohm Kanunu |
|
4 . Hafta |
Dirençler ve Kondansatörler |
|
4 . Hafta |
Resistors and Capacitors |
|
5 . Hafta |
Inductors and Transformers |
|
5 . Hafta |
Bobinler ve Transformatörler |
|
6 . Hafta |
Seri ve Paralel Devreler |
|
6 . Hafta |
Series and Parallel Circuits |
|
7 . Hafta |
Kirchhoff's Current Law |
|
7 . Hafta |
Kirşof Akım Kanunu |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
8 . Hafta |
Kirchhoff's Voltage Law |
|
9 . Hafta |
Work and Power Concepts |
|
9 . Hafta |
Kirşof Gerilim Kanunu |
|
10 . Hafta |
İş ve Güç Kavramları |
|
10 . Hafta |
Midterm |
|
11 . Hafta |
Various Laboratory Instruments. Introduction and Use of Oscilloscope Device |
|
11 . Hafta |
Çeşitli Laboratuar Aletleri. Osilaskop Cihazının Tanıtımı ve Kullanımı |
|
12 . Hafta |
Doğru Akım Ölçümleri. Aküler, Bataryalar |
|
12 . Hafta |
Direct Current Measurements. Batteries, Cells |
|
13 . Hafta |
Semiconductor Circuit Components. Diodes |
|
13 . Hafta |
Yarı iletken Devre Elemanları. Diyotlar |
|
14 . Hafta |
Transistörler. Çeşitli Entegre Devreler |
|
14 . Hafta |
Transistors. Various Integrated Circuits. |
|
15 . Hafta |
Final Exam |
|
16 . Hafta |
Final sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
3 |
21 |
|
7 |
3 |
21 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
116 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
|
|
|
X |
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
|
|
X |
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
|
X |
|
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
|
|
|
X |
|
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
|
|
|
X |
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
|
|
|
X |
|
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
|
|
|
|
X |
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
|
|
|
X |
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
|
|
|
X |
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
X |
|
|
|
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
|
|
|
|
X |
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|