Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ-I BLM417 7 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı iş etiği, iş hukuku, iş sağlığı ve iş güvenliği, çevresel etkiler, kalite yönetimi, ergonomi, risk analizi, meslek odaları ve uluslararası standartlar hakkında farkındalık uyandırılması ve iş hayatına hazırlığa yönelik genel bilgilerin verilmesidir. Ayrıca iş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili teorik bilgileri vermek, uygulama tekniklerini öğretmek ve mezun olduktan sonra işyerlerinde sorumluluk alanları ile ilgili bilinç oluşturmaktır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 The importance of occupational health and safety and defines the concept.
1 İş sağlığı ve güvenliği kavramının önemini bilir ve tanımlar.
2 İş sağlığı ve güvenliğinin tarihsel evrelerini bilir.
2 Aware of the historical stages of occupational health and safety.
3 Defines the concept of risk.
3 Risk kavramını tanımlar.
4 İş kazası ve meslek hastalığı kavramlarını tanımlar.
4 Defines the concepts of occupational accident and occupational disease.
5 Acquires knowledge about the Labor Law and other legislation.
5 İş kanunu ve diğer mevzuat hakkında bilgi sahibi olur.
6 Planlama-Uygulama-Kontrol etme-Önlem Alma süreçlerini bilir.
6 Familiar with the processes of planning, implementation, control, and taking preventive measures.
7 Has knowledge about hazards, protection methods, protective equipment, and devices related to risk environments in industrial facilities.
7 Endüstriyel tesislerde risk ortamlarına ait tehlikeler, korunma yöntemleri, koruyucu ekipman ve donanımlar hakkında bilgi sahibidir.
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
İş ve İşçi sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel bilgiler. İlgili mevzuat, riskler ve önlemler. Ergonomik, biyolojik, çevresel riskler. Yanıcı-Patlayıcı ortamlar, elektrik, basınçlı hava gibi risk ortamların oluştruduğu tehlikeler. Korunma yöntemleri, koruyucu ekipmanlar ve donanımlar.
Kaynaklar
1. Altınel, H. (2015). İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği. Detay Yayıncılık.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Definition, importance, and scope of occupational health and safety
1 . Hafta İş sağlığı ve güvenliğinin tanımı, önemi ve kapsamı
2 . Hafta İş sağlığı ve güvenliğinde tarihsel süreç
2 . Hafta Historical process of occupational health and safety
3 . Hafta Occupational accidents
3 . Hafta İş kazaları
4 . Hafta Meslek hastalıkları
4 . Hafta Occupational diseases
5 . Hafta Causes of occupational accidents
5 . Hafta İş kazalarının nedenleri
6 . Hafta Meslek hastalıklarının nedenleri
6 . Hafta Causes of occupational diseases
7 . Hafta Labor Law and other relevant legislation
7 . Hafta İş kanunu ve diğer ilgili mevzuat
8 . Hafta Ara Sınav
8 . Hafta Midterm exam
9 . Hafta Planning and implementation
9 . Hafta Planlama-Uygulama
10 . Hafta Kontrol etme-Önlem alma
10 . Hafta Control and preventive measures
11 . Hafta Management of PUCAS (Planning, Implementation, Control, and Taking Preventive Measures) processes
11 . Hafta PUKÖ süreç yönetimleri
12 . Hafta Yanıcı-Patlayıcı Ortamlar
12 . Hafta Flammable and explosive environments
13 . Hafta Pressurized gas systems
13 . Hafta Basınçlı gaz sistemleri
14 . Hafta Elektrik kazaları
14 . Hafta Electrical accidents
15 . Hafta Environments containing chemical substances
15 . Hafta Kimyasal madde içeren ortamlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
1 40
0 0
0 0
0 0
1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 2 28
7 2 14
7 2 14
14 1 14
0 0 0
Toplam İş Yükü 74
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. X
2 They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. X
3 They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. X
4 They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. X
5 They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. X
6 Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. X
7 Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. X
8 They code, test, operate, and maintain computer-based systems. X
9 They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. X
10 They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. X
11 They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. X
12 They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. X
13 Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. X
14 They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. X
15 They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. X