Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ BLM224 4 3 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi NUR BANU ALBAYRAK
Dersin Amacı Veritabanı temel terim ve kavramların kavratılması. İlişkisel veri model, tablo veri yapısı, ilişkisel cebir işlemleri, temel SQL ve ileri SQL sorguları, ODBC, saklı prosedüre ve fonksiyonların programlanması, trigger ve veritabanı uygulamaların geliştirilmesi konusunda temel oluşturmak.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Ability to design a database
1 Veri tabanı tasarımı yapabilme becerisi Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav 1
2 İlişkisel veri modelini kullanabilme yetisi Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav 1
2 Ability to use the relational data model
3 Ability to formulate queries using SQL
3 SQL ile sorgu formulize edebilme becerisi Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav 1, 2
4 ODBC/JDBC ile veritabanı programlama yapabilme becerisi Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav, Proje Ödevi 3, 4, 6, 7, 14
4 Ability to program database using ODBC/JDBC
5 Ability to write SQL stored procedures and functions, trigger programming
5 SQL saklı prosedür ve işlev yazabilme, tetikleyici programlama Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav, Proje Ödevi 2, 3, 5, 8, 14
6 Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav, Proje Ödevi 2, 5, 8, 14
6
7
7 Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav, Proje Ödevi 6, 7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Veritabanı sistemlerini öğrenciye tanıtmak, verilen veritabanı problemleri için E-R ve ilişkisel veri modellerini kullanarak veritabanı tasarımları oluşturmak, bu tasarımları fiziksel veritabanında tablolar şeklinde kurmak, bu fiziksel veritabanı üzerinde gerekli sorguları yazıp çalıştırabilmek, veritabanı uygulamalarını ODBC/JDBC, saklı prosedürler ve tetikleyiciler kullanarak geliştirebilmek.
Kaynaklar
1. Ramakrishnan, R., & Gehrke, J. (2003). Database Management Systems (2. ed.). Mc Graw Hill. 2. Kellegöz, T., & Çetinyokuş, T. (2017). Veri Tabanı Sistemleri - Teoriden Uygulamaya.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Introduction to Databases
1 . Hafta Veritabanlarına giriş
2 . Hafta İlişkisel Veri Modeli-İlişkisel Model
2 . Hafta Relational Data Model - Relational Model
3 . Hafta Relational Data Model - Relational Algebra
3 . Hafta İlişkisel Veri Modeli-İlişkisel cebir
4 . Hafta Veritabanı tasarımı-ER Veri Modeli
4 . Hafta Database Design - ER Data Model
5 . Hafta Database Design - ER Data Model
5 . Hafta Veritabanı tasarımı-ER Veri Modeli
6 . Hafta SQL-Veri tanımlama dili, Veri güncelleme dili
6 . Hafta SQL - Data Definition Language, Data Manipulation Language
7 . Hafta SQL - Query Language - Set Operations
7 . Hafta SQL-Sorgulama dili-Küme işlemleri
8 . Hafta Ara Sınav
8 . Hafta Midterm Exam
9 . Hafta SQL - Query Language - Set Operations
9 . Hafta SQL-Sorgulama dili-Küme işlemleri
10 . Hafta SQL-Alt sorgular- Küme elemanı testi, Küme karşılaştırma, Boş küme testi
10 . Hafta SQL - Query Language - Subqueries - Set Membership Test, Set Comparison, Empty Set Test
11 . Hafta SQL - Grouping
11 . Hafta SQL-Gruplama
12 . Hafta SQL-Kısıtlar:Veri-tipi,birincil-anahtar,ikinci-anahtar,not-null,sütun-kısıtları
12 . Hafta SQL - Constraints: Data Type, Primary Key, Foreign Key, Not Null, Column Constraints
13 . Hafta SQL - Stored Procedures/Functions
13 . Hafta SQL-Stored procedures/functions
14 . Hafta SQL-Triggers
14 . Hafta SQL - Triggers
15 . Hafta ODBC/JDBC
15 . Hafta ODBC/JDBC
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Odev 1 30
Vize 0 0
yıl sonu sınavı 0 0
0 0
0 0
0 0
1 50
0 0
0 0
0 0
14 20
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
sınıf dışı ders çalışma 1 2 2
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
7 1 7
7 1 7
14 1 14
0 0 0
Toplam İş Yükü 116
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. X
2 They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. X
3 They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. X
4 They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. X
5 They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. X
6 Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. X
7 Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. X
8 They code, test, operate, and maintain computer-based systems. X
9 They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. X
10 They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. X
11 They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. X
12 They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. X
13 Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. X
14 They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. X
15 They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. X