VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ |
BLM224 |
4 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi NUR BANU ALBAYRAK |
Dersin Amacı |
Veritabanı temel terim ve kavramların kavratılması. İlişkisel veri model, tablo veri yapısı, ilişkisel cebir işlemleri, temel SQL ve ileri SQL sorguları, ODBC, saklı prosedüre ve fonksiyonların programlanması, trigger ve veritabanı uygulamaların geliştirilmesi konusunda temel oluşturmak. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Ability to design a database |
|
|
|
1 |
Veri tabanı tasarımı yapabilme becerisi |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1 |
2 |
İlişkisel veri modelini kullanabilme yetisi |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1 |
2 |
Ability to use the relational data model |
|
|
|
3 |
Ability to formulate queries using SQL |
|
|
|
3 |
SQL ile sorgu formulize edebilme becerisi |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 2 |
4 |
ODBC/JDBC ile veritabanı programlama yapabilme becerisi |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Proje Ödevi |
3, 4, 6, 7, 14 |
4 |
Ability to program database using ODBC/JDBC |
|
|
|
5 |
Ability to write SQL stored procedures and functions, trigger programming |
|
|
|
5 |
SQL saklı prosedür ve işlev yazabilme, tetikleyici programlama |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Proje Ödevi |
2, 3, 5, 8, 14 |
6 |
|
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Proje Ödevi |
2, 5, 8, 14 |
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Proje Ödevi |
6, 7 |
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Veritabanı sistemlerini öğrenciye tanıtmak, verilen veritabanı problemleri için E-R ve ilişkisel veri modellerini kullanarak veritabanı tasarımları oluşturmak, bu tasarımları fiziksel veritabanında tablolar şeklinde kurmak, bu fiziksel veritabanı üzerinde gerekli sorguları yazıp çalıştırabilmek, veritabanı uygulamalarını ODBC/JDBC, saklı prosedürler ve tetikleyiciler kullanarak geliştirebilmek. |
Kaynaklar |
1. Ramakrishnan, R., & Gehrke, J. (2003). Database Management Systems (2. ed.). Mc Graw Hill.
2. Kellegöz, T., & Çetinyokuş, T. (2017). Veri Tabanı Sistemleri - Teoriden Uygulamaya. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Introduction to Databases |
|
1 . Hafta |
Veritabanlarına giriş |
|
2 . Hafta |
İlişkisel Veri Modeli-İlişkisel Model |
|
2 . Hafta |
Relational Data Model - Relational Model |
|
3 . Hafta |
Relational Data Model - Relational Algebra |
|
3 . Hafta |
İlişkisel Veri Modeli-İlişkisel cebir |
|
4 . Hafta |
Veritabanı tasarımı-ER Veri Modeli |
|
4 . Hafta |
Database Design - ER Data Model |
|
5 . Hafta |
Database Design - ER Data Model |
|
5 . Hafta |
Veritabanı tasarımı-ER Veri Modeli |
|
6 . Hafta |
SQL-Veri tanımlama dili, Veri güncelleme dili |
|
6 . Hafta |
SQL - Data Definition Language, Data Manipulation Language |
|
7 . Hafta |
SQL - Query Language - Set Operations |
|
7 . Hafta |
SQL-Sorgulama dili-Küme işlemleri |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
9 . Hafta |
SQL - Query Language - Set Operations |
|
9 . Hafta |
SQL-Sorgulama dili-Küme işlemleri |
|
10 . Hafta |
SQL-Alt sorgular- Küme elemanı testi, Küme karşılaştırma, Boş küme testi |
|
10 . Hafta |
SQL - Query Language - Subqueries - Set Membership Test, Set Comparison, Empty Set Test |
|
11 . Hafta |
SQL - Grouping |
|
11 . Hafta |
SQL-Gruplama |
|
12 . Hafta |
SQL-Kısıtlar:Veri-tipi,birincil-anahtar,ikinci-anahtar,not-null,sütun-kısıtları |
|
12 . Hafta |
SQL - Constraints: Data Type, Primary Key, Foreign Key, Not Null, Column Constraints |
|
13 . Hafta |
SQL - Stored Procedures/Functions |
|
13 . Hafta |
SQL-Stored procedures/functions |
|
14 . Hafta |
SQL-Triggers |
|
14 . Hafta |
SQL - Triggers |
|
15 . Hafta |
ODBC/JDBC |
|
15 . Hafta |
ODBC/JDBC |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Odev |
1 |
30 |
Vize |
0 |
0 |
yıl sonu sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
14 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
sınıf dışı ders çalışma |
1 |
2 |
2 |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
1 |
7 |
|
7 |
1 |
7 |
|
14 |
1 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
116 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
|
|
|
X |
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
|
|
X |
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
|
X |
|
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
|
X |
|
|
|
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
|
X |
|
|
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
|
|
X |
|
|
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
|
|
X |
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
|
|
|
X |
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
X |
|
|
|
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
|
|
|
|
X |
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|