SİSTEM PROGRAMLAMA |
BLM328 |
6 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Lisans Öğrencilerine sistem programlama temellerini öğretmek amaçlanmaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
They can perform system programming at the undergraduate level. |
|
|
|
1 |
Lisans Seviyesinde sistem programlama yapabilir. |
Anlatım |
Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5 |
2 |
Birden fazla Threadli programlar yazma, coklu thread programları takip etmeyi bilir. |
Anlatım |
Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5 |
2 |
They can write multi-threaded programs and understand multi-threaded program execution. |
|
|
|
3 |
They are familiar with the basics of system programming for POSIX-based systems. |
|
|
|
3 |
POSİX tabanlı sistemler için sistem programlamanın temellerini bilir. |
Anlatım |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5 |
4 |
Ağ programlamayı bilir. |
Anlatım |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5 |
4 |
They have knowledge of network programming. |
|
|
|
5 |
They are familiar with general system program design. |
|
|
|
5 |
Genel sistem program dizaynını bilir. |
Anlatım |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 4, 5 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
I/O With File and Directory Processing , Exception Handling Memory Management, Memory-Mapped Files, Proses Yönetimi, Dizi Yönetimi, Dizi Senkronizasyonu, Senkronizasyonu ve Performans, Prosesler arası İletişim,Soketler ve Ağ Programlama , Asynchronous I/O |
Kaynaklar |
1. Robins, E., & Robins, J. (2003). Unix Systems Programming: Communications, Concurrency and Threads. Prentice Hall.
2. Johnson, M. K., & Troan, E. W. (1998). Linux Application Development (2. ed.). Addison-Wesley.
3. Hart, J. M. (2004). Windows System Programming: Third Edition. Addison-Wesley Professional. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
I/O With File and Directory Processing |
|
1 . Hafta |
I/O With File and Directory Processing |
|
2 . Hafta |
Exception Handling |
|
2 . Hafta |
Exception Handling |
|
3 . Hafta |
Memory Management |
|
3 . Hafta |
Memory Management |
|
4 . Hafta |
Memory-Mapped Files |
|
4 . Hafta |
Memory-Mapped Files |
|
5 . Hafta |
Proses Yönetimi |
|
5 . Hafta |
Process Management |
|
6 . Hafta |
Array Management |
|
6 . Hafta |
Dizi Yönetimi |
|
7 . Hafta |
Dizi Senkronizasyonu |
|
7 . Hafta |
Array Synchronization |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Dizi Senkronizasyonu ve Performans |
|
9 . Hafta |
Array Synchronization and Performance |
|
10 . Hafta |
Interprocess Communication |
|
10 . Hafta |
Prosesler arası İletişim |
|
11 . Hafta |
Prosesler arası İletişim |
|
11 . Hafta |
Interprocess Communication |
|
12 . Hafta |
Sockets and Network Programming |
|
12 . Hafta |
Soketler ve Ağ Programlama |
|
13 . Hafta |
Soketler ve Ağ Programlama |
|
13 . Hafta |
Sockets and Network Programming |
|
14 . Hafta |
Asynchronous I/O |
|
14 . Hafta |
Asynchronous I/O |
|
15 . Hafta |
I/O With File and Directory Processing |
|
15 . Hafta |
I/O With File and Directory Processing |
|
16 . Hafta |
Final sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Performans Ödevi |
1 |
30 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Dönem sonu sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
3 |
30 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem sonu sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
3 |
2 |
6 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
2 |
14 |
|
7 |
2 |
14 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
108 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
|
|
|
X |
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
|
|
X |
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
|
|
X |
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
|
|
|
|
X |
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
|
|
|
X |
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
X |
|
|
|
|
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
X |
|
|
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
X |
|
|
|
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
X |
|
|
|
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
X |
|
|
|
|
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|