Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
SİSTEM PROGRAMLAMA BLM328 6 3 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Lisans Öğrencilerine sistem programlama temellerini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 They can perform system programming at the undergraduate level.
1 Lisans Seviyesinde sistem programlama yapabilir. Anlatım Performans Ödevi 1, 2, 3, 4, 5
2 Birden fazla Threadli programlar yazma, coklu thread programları takip etmeyi bilir. Anlatım Performans Ödevi 1, 2, 3, 4, 5
2 They can write multi-threaded programs and understand multi-threaded program execution.
3 They are familiar with the basics of system programming for POSIX-based systems.
3 POSİX tabanlı sistemler için sistem programlamanın temellerini bilir. Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 4, 5
4 Ağ programlamayı bilir. Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 4, 5
4 They have knowledge of network programming.
5 They are familiar with general system program design.
5 Genel sistem program dizaynını bilir. Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 4, 5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
I/O With File and Directory Processing , Exception Handling Memory Management, Memory-Mapped Files, Proses Yönetimi, Dizi Yönetimi, Dizi Senkronizasyonu, Senkronizasyonu ve Performans, Prosesler arası İletişim,Soketler ve Ağ Programlama , Asynchronous I/O
Kaynaklar
1. Robins, E., & Robins, J. (2003). Unix Systems Programming: Communications, Concurrency and Threads. Prentice Hall. 2. Johnson, M. K., & Troan, E. W. (1998). Linux Application Development (2. ed.). Addison-Wesley. 3. Hart, J. M. (2004). Windows System Programming: Third Edition. Addison-Wesley Professional.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta I/O With File and Directory Processing
1 . Hafta I/O With File and Directory Processing
2 . Hafta Exception Handling
2 . Hafta Exception Handling
3 . Hafta Memory Management
3 . Hafta Memory Management
4 . Hafta Memory-Mapped Files
4 . Hafta Memory-Mapped Files
5 . Hafta Proses Yönetimi
5 . Hafta Process Management
6 . Hafta Array Management
6 . Hafta Dizi Yönetimi
7 . Hafta Dizi Senkronizasyonu
7 . Hafta Array Synchronization
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Dizi Senkronizasyonu ve Performans
9 . Hafta Array Synchronization and Performance
10 . Hafta Interprocess Communication
10 . Hafta Prosesler arası İletişim
11 . Hafta Prosesler arası İletişim
11 . Hafta Interprocess Communication
12 . Hafta Sockets and Network Programming
12 . Hafta Soketler ve Ağ Programlama
13 . Hafta Soketler ve Ağ Programlama
13 . Hafta Sockets and Network Programming
14 . Hafta Asynchronous I/O
14 . Hafta Asynchronous I/O
15 . Hafta I/O With File and Directory Processing
15 . Hafta I/O With File and Directory Processing
16 . Hafta Final sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Performans Ödevi 1 30
Ara Sınav 0 0
Dönem sonu sınavı 0 0
0 0
0 0
0 0
1 40
0 0
0 0
0 0
3 30
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ödev 0 0 0
Ara sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
3 2 6
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
7 2 14
7 2 14
14 2 28
0 0 0
Toplam İş Yükü 108
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. X
2 They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. X
3 They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. X
4 They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. X
5 They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. X
6 Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. X
7 Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. X
8 They code, test, operate, and maintain computer-based systems. X
9 They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. X
10 They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. X
11 They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. X
12 They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. X
13 Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. X
14 They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. X
15 They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. X