YAZILIM LAB-II |
BLM324 |
6 |
0 |
3 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Prof.Dr. HÜSEYİN TARIK DURU |
Dersin Amacı |
Öğrenciler yazılım projelerinde karar verme aşaması için fizibilite analizi uygulayabilmek üzere kapsam belirleme, sorunların tanımı, sistem gereksinimlerinin karşılanması, veri toplama, nesne ve süreç modeli ve alternatif çözüm üretme gibi, bir yazılım sürecinin analiz ve tasarımını gerçekleştirme yeteneğini kazanmış olacaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
It defines the concepts of system analysis and design and identifies the components of information systems. |
|
|
|
1 |
Sistem analizi ve tasarım kavramlarını tarif eder ve bilgi sistemlerinin bileşenlerini tanımlar. |
Laboratuar |
Laboratuar |
1, 2, 4, 8 |
2 |
Sistem geliştirmenin temel aşamalarını tarif eder. |
Laboratuar |
Laboratuar |
1, 2, 4, 8, 13 |
2 |
It describes the fundamental stages of system development. |
|
|
|
3 |
It describes a set of system analysis approaches used for project management tools and solving information system problems. |
|
|
|
3 |
Proje yönetim araçlarının ve bilgi sistemi problemlerinin çözümü için kullanılan bir dizi sistem analizi yaklaşımını tarif eder. |
Laboratuar |
Laboratuar |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13 |
4 |
Bilgi sistemi sorunlarının kapsamını tanımlar. |
Laboratuar |
Laboratuar |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 13 |
4 |
It defines the scope of information system problems. |
|
|
|
5 |
It identifies the triggers, opportunities, and directives that drive a project. |
|
|
|
5 |
Projeyi tetikleyen sorunların, fırsatların ve direktifleri belirler. |
Laboratuar |
Laboratuar |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13 |
6 |
Fonksiyonel olan ve olmayan sistem gereksinimlerini tanımlar, gerçeği bulma teknikleri uygular. |
|
|
1 |
6 |
It defines functional and non-functional system requirements and applies techniques for discovering the truth. |
|
|
|
7 |
It defines actors and use cases, and creates content and use case diagrams. |
|
|
|
7 |
Aktör ve kullanım durumlarını tanımlar, içerik ve kullanım durumu diyagramlarını oluşturur. |
Laboratuar |
Laboratuar |
1 |
8 |
Veri modellerini ve UML diyagramlarını oluşturur. |
Laboratuar |
Laboratuar |
1 |
8 |
It creates data models and UML diagrams. |
|
|
|
9 |
It defines the structure and basic concepts of a process model and creates content flow, event, and system diagrams. |
|
|
|
9 |
Bir süreç modelinin yapısını ve temel kavramlarını tanımlar ve içerik veri akışı, olay ve sistem diyagramlarını oluşturur. |
Laboratuar |
Laboratuar |
1 |
10 |
Alternatif sistem çözümlerini tanımlar, fizibilitenin altı türünü tanımlar, maliyet-fayda analizlerini ve sistem önerisi raporunu hazırlar. |
Laboratuar |
Laboratuar |
1 |
10 |
It defines alternative system solutions, describes the six types of feasibility, prepares cost-benefit analyses, and presents a system proposal report. |
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Yazılım projesi açısından sistem analizi ve tasarımının temel kavramları, bilgi sistemlerinin bileşenleri, bilgi sistemlerini geliştirme yöntemleri, proje yönetimi, sistem analizi yaklaşımları, kapsam tanımlama evresi, problem analizi evresi, gereksinim analizi evresi, use-case raporlarının hazırlanması, veri modelleme ve analizi, süreç modelleme, fizibilite analizi ve sistem önerisi hazırlama konularından oluşmaktadır. |
Kaynaklar |
1. Braude, E. J., & Bernstein, M. E. (2011). Software Engineering: Modern Approaches (2. ed.). John Wiley Sons. ISBN: 978-0-471-69208-9.
2. Bentley, L. D., & Whitten, J. L. (2007). Systems Analysis Design for the Global Enterprise (7. ed.). McGraw Hill. ISBN-13: 978-0-07-110766-2. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to Systems Analysis and Design |
|
2 . Hafta |
Components of Information Systems |
|
2 . Hafta |
Bilgi Sistemlerinin Bileşenleri |
|
3 . Hafta |
Sistem Analizi Yaklaşımları |
|
3 . Hafta |
Approaches to Systems Analysis |
|
4 . Hafta |
Project Management |
|
4 . Hafta |
Proje Yönetimi |
|
5 . Hafta |
Kapsam Tanımlama ve Problem Analizi Evreleri |
|
5 . Hafta |
Scope Definition and Problem Analysis Phases |
|
6 . Hafta |
Requirement Analysis Phase |
|
6 . Hafta |
Gereksinim Analizi Evresi |
|
7 . Hafta |
Kullanım Diyagramları |
|
7 . Hafta |
Use Case Diagrams |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Kullanım Senaryoları |
|
9 . Hafta |
Use Case Scenarios |
|
10 . Hafta |
Data Modeling and Analysis |
|
10 . Hafta |
Veri Modelleme ve Analiz |
|
11 . Hafta |
Veri Modelleme ve Analiz |
|
11 . Hafta |
Data Modeling and Analysis |
|
12 . Hafta |
UML Diagrams |
|
12 . Hafta |
UML Diyagramları |
|
13 . Hafta |
Süreç Modelleme |
|
13 . Hafta |
Process Modeling |
|
14 . Hafta |
Feasibility Analysis and System Proposal |
|
14 . Hafta |
Fizibilite Analizi ve Sistem Önerisi |
|
15 . Hafta |
Proje Sunumları |
|
15 . Hafta |
Project Presentations |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
4 |
60 |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
3 |
21 |
|
7 |
3 |
21 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
116 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
|
|
|
|
X |
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
|
|
|
|
X |
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
|
|
X |
|
|
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
|
|
|
|
X |
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
|
X |
|
|
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
|
|
X |
|
|
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
|
X |
|
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
|
|
|
|
X |
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
|
X |
|
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
|
|
|
X |
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
X |
|
|
|
|
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|