İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ-II |
BLM426 |
8 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı iş etiği, iş hukuku, iş sağlığı ve iş güvenliği, çevresel etkiler, kalite yönetimi, ergonomi, risk analizi, meslek odaları ve uluslararası standartlar hakkında farkındalık uyandırılması ve iş hayatına hazırlığa yönelik genel bilgilerin verilmesidir. Ayrıca iş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili teorik bilgileri vermek, uygulama tekniklerini öğretmek ve mezun olduktan sonra işyerlerinde sorumluluk alanları ile ilgili bilinç oluşturmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
They understand the importance of occupational health and safety and provide detailed descriptions according to different sectors. |
|
|
|
1 |
İş sağlığı ve güvenliği kavramının önemini bilir sektörlere göre ayrıntılı olarak tanımlar. |
|
|
|
2 |
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslarası kurum ve kuruluşları tanır. |
|
|
|
2 |
They recognize national and international institutions and organizations related to occupational health and safety. |
|
|
|
3 |
They acquire knowledge about statistics and data regarding work accidents. |
|
|
|
3 |
İş kazaları ile ilgili istatistik ve veriler hakkında bilgi sahibi olur. |
|
|
|
4 |
İşveren ve temsilcisinin İSG kapsamındaki sorumluluklarını bilir. |
|
|
|
4 |
They are aware of the responsibilities of employers and representatives within the scope of occupational health and safety. |
|
|
|
5 |
They are familiar with the legal processes of occupational health and safety. |
|
|
|
5 |
İSG hukuksal süreçlerini bilir. |
|
|
|
6 |
İSG ile ilgili sahada yapılan uygulamala hakkında bilgi sahibi olur. |
|
|
|
6 |
They gain knowledge about the practical applications in the field related to occupational health and safety. |
|
|
|
7 |
They have information about the content and processes of occupational health and safety specialist training. |
|
|
|
7 |
İSG uzmanlığı eğitimlerinn içerik ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. |
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
İş ve İşçi sağlığı ve güvenliği ile ilgili ileri bilgiler. Sektörlere özeel mevzuat, riskler ve önlemler. İstatistik ve veriler. İSG hukuksal süreçler. ISG yönetimi ve belgelendirme, Uygulama örnekleri. |
Kaynaklar |
1. Altınel, H. (2011). İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği. Detay Yayıncılık.
2. Çeşitli ISG eğitim videoları
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Definition of occupational health and safety, examination of sectors |
|
1 . Hafta |
İş sağlığı ve güvenliğinin tanımı, sektörler bazında incelenmesi |
|
2 . Hafta |
İş sağlığı ve güvenliğinde ulusal ve uluslarası kurumlar |
|
2 . Hafta |
National and international institutions in occupational health and safety |
|
3 . Hafta |
Analysis of work accidents by sectors |
|
3 . Hafta |
İş kazalarının sektörlere göre incelenmesi |
|
4 . Hafta |
Meslek hastalıkları nın sektörlere göre incelenmesi |
|
4 . Hafta |
Analysis of occupational diseases by sectors |
|
5 . Hafta |
Statistics and developments |
|
5 . Hafta |
İstatistikler ve gelişmeler |
|
6 . Hafta |
İSG kapsamında işveren ve temsilcisinin yasal sorumlulukları |
|
6 . Hafta |
Legal responsibilities of employers and representatives within the scope of occupational health and safety |
|
7 . Hafta |
Application of the Labor Law and other relevant regulations |
|
7 . Hafta |
İş kanunu ve diğer ilgili mevzuatın uygulamaları |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
8 . Hafta |
Midterm exam |
|
9 . Hafta |
Planning-Implementation |
|
9 . Hafta |
Planlama-Uygulama |
|
10 . Hafta |
Kontrol etme-Önlem alma |
|
10 . Hafta |
Monitoring-Preventive measures |
|
11 . Hafta |
Occupational Health and Safety Management Systems |
|
11 . Hafta |
PUKÖ süreç yönetimleri |
|
12 . Hafta |
İSG belgelendirmeleri OHSAS, İSO belgelendirme süreçleri |
|
12 . Hafta |
Occupational health and safety certifications: OHSAS, ISO certification processes |
|
13 . Hafta |
Examples of occupational health and safety implementations |
|
13 . Hafta |
İSG uygulama örnekleri |
|
14 . Hafta |
İSG uygulama örnekleri |
|
14 . Hafta |
Examples of occupational health and safety implementations |
|
15 . Hafta |
Occupational health and safety trainings and their contents |
|
15 . Hafta |
İSG eğitimleri ve içerikleri |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
2 |
28 |
|
7 |
1 |
7 |
|
7 |
1 |
7 |
|
14 |
1 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A computer engineer possesses fundamental applied and conceptual knowledge in the field of computer engineering. |
X |
|
|
|
|
2 |
They utilize mathematics, natural sciences, and theoretical and applied knowledge in computer engineering to solve engineering problems. |
X |
|
|
|
|
3 |
They identify current engineering problems in various application domains and provide feasible recommendations for their solution using computer systems. |
X |
|
|
|
|
4 |
They perform analyses of software or hardware-based systems, components, and processes required for problem-solving and create optimal designs that meet specified requirements and constraints. |
X |
|
|
|
|
5 |
They select and implement modern methods and tools necessary for engineering applications. |
X |
|
|
|
|
6 |
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. |
X |
|
|
|
|
7 |
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular. |
X |
|
|
|
|
8 |
They code, test, operate, and maintain computer-based systems. |
X |
|
|
|
|
9 |
They work effectively in interdisciplinary research and software development teams, both within and outside their own field. |
X |
|
|
|
|
10 |
They keep up with current developments in computer engineering and related areas with a consciousness of the necessity of continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
11 |
They utilize Turkish and English fluently and effectively for tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
They are aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, social, and universal impacts. |
X |
|
|
|
|
13 |
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder. |
X |
|
|
|
|
14 |
They design and develop computer systems that will facilitate human life or increase comfort with analytical thinking skills. |
X |
|
|
|
|
15 |
They possess awareness as an individual who is informed about current and historical events and can interpret them rationally and draw conclusions. |
X |
|
|
|
|
|