ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
ATA102 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, Atatürkçü düşünceyi gerçek yönüyle tanıtmak ve güncelleştirerek yaşatmaya katkıda bulunmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Anayasal gelişmeler ve hukuk sistemindeki değişimi kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav |
11 |
2 |
Cumhuriyet dönemi başlarında siyasi yapıyı açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
11 |
3 |
Sosyal ve iktisadi yapıdaki değişimi kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
4 |
Dış politik gelişmeleri tahlil eder. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
5 |
Atatürk ilke ve İnkılaplarını kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
6 |
Atatürk'ün yetiştiği ortam ve etkilendiği fikirleri bilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
11 |
|
Dersin İçeriği |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerinde; Atatürk'ün çizdiği demokratik ve çağdaş yolda ilke ve inkılaplarının gençlere öğretilerek gelecek nesillere Cumhuriyet ve demokrasi fikrini benimsetmek amacıyla Osmanlı Devleti'nin yıkılışıyla başlayan süreç Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşu için verilen askeri ve siyasi mücadele ve gerçekleştirilen devrimler ayrıntılandırılarak anlatılmaktadır. |
Kaynaklar |
- Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap.
- Türkmen, Z. (2020). Mütareke ve İşgalden Millî Mücadele’ye Mustafa Kemal Paşa (1918-1920). Yeditepe Yayınevi.
- Ural, S., (2008). Mondros Mutakeresi ve Doğu VilayetleriI. Kültür Sanat Yayıncılık
- Turan, Ş.(1991). Türk Devrim Tarihi. Bilgi Yayınevi, Ankara
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Lozan Antlaşması |
|
2 . Hafta |
Lozan Antlaşması'ndan Arta Kalan Problemler |
|
3 . Hafta |
Anayasal Gelişmeler ve Hukuk Sistemindeki Değişim |
|
4 . Hafta |
Cumhuriyet Dönemi Başlarında Siyasi Yapı |
|
5 . Hafta |
Eğitim ve Tevhid-i Tedrisat |
|
6 . Hafta |
Yaygın Eğitim Uygulamaları |
|
7 . Hafta |
Sosyal Yapıda Değişim |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Teşvik-i Sanayi ve Gümrüklerde Hakimiyetin Sağlanması |
|
10 . Hafta |
İktisadi Yapı ve Sanayi Kalkınma Planları |
|
11 . Hafta |
Serbest Cumhuriyet Fırkası |
|
12 . Hafta |
Dış Politika |
|
13 . Hafta |
Atatürk'ün Yetiştiği Ortam ve Etkilendiği Fikirler |
|
14 . Hafta |
Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık |
|
15 . Hafta |
Atatürk İlkeleri: Laiklik, Devletçilik, İnkılâpçılık |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Performans Ödevi |
2 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders |
16 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
10 |
10 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
Performans Ödevi |
2 |
5 |
10 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|