TÜRK DİLİ I |
TUR101 |
1 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR |
Dersin Amacı |
Türkçenin zenginliğini kavratmak, yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili bir Türkçe kullandırabilmek, dil ve kültür arasındaki ilişkiyi kavratarak dilin önemini aşılamak, yazışmalarda dikkat edilmesi gereken kuralları kavratabilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
|
Dersin İçeriği |
Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve Türk dilinin tarihi devreleri. Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar. Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler. Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. Dilekçe ve özgeçmiş yazımı. İmla ve noktalama. |
Kaynaklar |
- Aksan, D., (1979). Her Yönüyle Dil (Ana Çizgileriyle Dilbilim), Ankara: TDK Yayınları
- Ergin, M., (1994). Üniversiteler için Türk Dili, İstanbul: Bayrak Yayınları
- Korkmaz, Z., (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Ankara: TDK Yayınları,
- Korkmaz, Z.,(2005). Türk Dili ve Kompozisyon, Ankara: Ekin Kitabevi
- Korkmaz, Z., (2005).Türk Dili Üzerine Araştırmalar, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
- Türkçe Sözlük, (2011). Ankara: (11. Baskı), Türk Dil Kurumu Yayınları.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Dilin tanımı, birey ve toplum için öne |
|
2 . Hafta |
Dil ile kültür ilişkisi |
|
3 . Hafta |
Dilin Türleri |
|
4 . Hafta |
Dillerin doğuşu ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri |
|
5 . Hafta |
Türkçenin gelişimi ve tarihi evreler |
|
6 . Hafta |
Türkiye Türkçesi |
|
7 . Hafta |
Ses Bilgisi |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Ses Olayları |
|
10 . Hafta |
Ses Olayları |
|
11 . Hafta |
Yazım Kuralları |
|
12 . Hafta |
Yazım Kuralları |
|
13 . Hafta |
Noktalama İşaretleri |
|
14 . Hafta |
Yazışmalar |
|
15 . Hafta |
Yazışma Uygulamaları ve değerlendirmeleri |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Kısa Sınav |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
2 |
5 |
10 |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|