TÜRK DİLİ II |
TUR102 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR |
Dersin Amacı |
Türk dilinin temel kavramlarının verilmesi, Türk dilinin gelişimi ve tarihsel dönemlerinin tanıtılması, Türkçenin gramer ve söz varlığının öğretebilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Türkçenin özellikleri ve işleyiş kurallarını hatırlayıp tekrarlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
2 |
Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini tekrarlayıp kendi yazı ve konuşmalarına uyarlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Performans Ödevi |
11 |
3 |
Dilin temel kavramlarını ayırt edebilir ve kurumsal ilişkilerini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
4 |
Okuma/dinleme/izleme/ anlama becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
5 |
Anlatma (yazılı ve sözlü) becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav |
11 |
6 |
Diller arası etkileşimi ve önemini bilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
|
Dersin İçeriği |
Dil ve Kültür: Dilin tanımı, dillerin sınıflandırılması, dil ve kültür ilişkisi; Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri: Türkçenin yazımında kullanılan alfabeler, Yazı devrimi, Atatürk ve Türk dili; Ses Bilgisi: Ses bilgisi ile ilgili temel kavramlar, Türkçenin ses özellikleri, ses olayları; Biçim Bilgisi: Biçimbilim ile ilgili temel kavramlar, Türkçe ekler, sözcük oluşumu, sözcük türleri; Cümle Bilgisi: Tamlamalar, Cümle elemanları, Cümle türleri; Türkçenin Söz Varlığı: Deyimler, atasözleri, İkilemeler; Diller Arası Etkileşim ve Türkçe; Türkçenin güncel sorunları. |
Kaynaklar |
Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları, Banguoğlu, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara. Korkmaz, Z. (2003). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Dil ve Kültür 1. Ünite |
|
2 . Hafta |
Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri 2. Ünite |
|
3 . Hafta |
Ses Bilgisi 3. Ünite |
|
4 . Hafta |
Ses Bilgisi 3. Ünite |
|
5 . Hafta |
Biçim Bilgisi 4. Ünite |
|
6 . Hafta |
Biçim Bilgisi 4. Ünite |
|
7 . Hafta |
Cümle Bilgisi |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Cümle Bilgisi |
|
10 . Hafta |
Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite |
|
11 . Hafta |
Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite |
|
12 . Hafta |
Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite |
|
13 . Hafta |
Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite |
|
14 . Hafta |
Türkçenin Güncel Sorunları 8. Ünite |
|
15 . Hafta |
Dersin değerlendirilmesi |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Performans Ödevi |
1 |
10 |
Kısa sınav |
1 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
16 |
2 |
28 |
Performans Ödevi |
1 |
5 |
5 |
Kısa sınav |
1 |
5 |
5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
1 |
8 |
8 |
Ara sınav |
1 |
8 |
8 |
Dönem sonu sınav |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
64 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|