Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
TÜRK DİLİ II TUR102 2 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR
Dersin Amacı

Türk dilinin temel kavramlarının verilmesi, Türk dilinin gelişimi ve tarihsel dönemlerinin tanıtılması, Türkçenin gramer ve söz varlığının öğretebilmektir.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Türkçenin özellikleri ve işleyiş kurallarını hatırlayıp tekrarlar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
2 Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini tekrarlayıp kendi yazı ve konuşmalarına uyarlar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Performans Ödevi 11
3 Dilin temel kavramlarını ayırt edebilir ve kurumsal ilişkilerini açıklar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
4 Okuma/dinleme/izleme/ anlama becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
5 Anlatma (yazılı ve sözlü) becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav, Kısa Sınav 11
6 Diller arası etkileşimi ve önemini bilir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
Dersin İçeriği

Dil ve Kültür: Dilin tanımı, dillerin sınıflandırılması, dil ve kültür ilişkisi; Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri: Türkçenin yazımında kullanılan alfabeler, Yazı devrimi, Atatürk ve Türk dili; Ses Bilgisi: Ses bilgisi ile ilgili temel kavramlar, Türkçenin ses özellikleri, ses olayları; Biçim Bilgisi: Biçimbilim ile ilgili temel kavramlar, Türkçe ekler, sözcük oluşumu, sözcük türleri; Cümle Bilgisi: Tamlamalar, Cümle elemanları, Cümle türleri; Türkçenin Söz Varlığı: Deyimler, atasözleri, İkilemeler; Diller Arası Etkileşim ve Türkçe; Türkçenin güncel sorunları.

Kaynaklar

Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları, 

Banguoğlu, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara. 

Korkmaz, Z. (2003). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara.

Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Dil ve Kültür 1. Ünite
2 . Hafta Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri 2. Ünite
3 . Hafta Ses Bilgisi 3. Ünite
4 . Hafta Ses Bilgisi 3. Ünite
5 . Hafta Biçim Bilgisi 4. Ünite
6 . Hafta Biçim Bilgisi 4. Ünite
7 . Hafta Cümle Bilgisi
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Cümle Bilgisi
10 . Hafta Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite
11 . Hafta Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite
12 . Hafta Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite
13 . Hafta Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite
14 . Hafta Türkçenin Güncel Sorunları 8. Ünite
15 . Hafta Dersin değerlendirilmesi
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 30
Performans Ödevi 1 10
Kısa sınav 1 10
Final Sınavı 1 50
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 2 28
Performans Ödevi 1 5 5
Kısa sınav 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 1 8 8
Ara sınav 1 8 8
Dönem sonu sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 64
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır.
2 Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3 Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar.
4 İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5 Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6 Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir.
7 İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
8 Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir.
9 Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır.
10 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır.
11 Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir.
12 Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar.
13 İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
14 Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır.
15 Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
16 İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
17 İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
18 Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.