Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İNGİLİZCE I DİL101 1 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı

Başlangıç düzeyinde öğrencilerin; a) konuşulanı İngilizce olarak anlayabilmeleri, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmeleri, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmeleri, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamak.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Metinlerle ilgili soruları yanıtlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
2 Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretebilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
3 Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) kullanılan kelime ve cümleleri anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
4 Konuşma içerisinde geçen cümlelerin hangi zamandan bahsettiğini anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
5 Başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
6 Başlangıç düzeyinde konuşmaları anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
Dersin İçeriği

Temel dilbilgisi, temel kelime bilgisi, temel İngilizce iletişim becerileri

Kaynaklar

Yayınlanmamış Ders Notları

Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
0 . Hafta
1 . Hafta Geniş zamanda ek eylem tümceleri; ülke ve uyruk belirten sözcükler
2 . Hafta Gösterme önadları/adılları, “have got”; aile bireyleri anlatan sözcükler
3 . Hafta Geniş zamanda eylem tümceleri; eylem türünde ve yer belirten sözcükler
4 . Hafta Geniş zamanda 3.tekil kişi kullanımı; sıklık belirten sözcükler
5 . Hafta “can, can’t, articles”; ulaşım ve yolculuk ile ilgili sözcükler
6 . Hafta “there is/are, how much/many”; yiyecekler ile ilgili sözcükler
7 . Hafta Geçmiş zamanda ek eylem tümceleri; zaman belirteçleri
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Geçmiş zamanda eylem tümceleri; betimleyici önadları, eğlence ve ilgili sözcükler
10 . Hafta Önadlarda üstünlük ve en üstünlük belirtme; betimleyici önadlar
11 . Hafta Şimdiki zaman; giysi adları ve kişilik özelliklerini anlatan sözcükler
12 . Hafta Soru sözcükleri ve nicelik belirten sözcükler; hayvan adları ve büyük sayılar
13 . Hafta Geleceğe ilişkin planlar “going to”; hava durumu ile ilgili sözcükler
14 . Hafta Zorunluluk ve olasılık anlatan yapılar; okul bağlamında geçen sözcükler
15 . Hafta “Present Perfect Simple”; iletişim ve teknoloji ile ilgili sözcükler
16 . Hafta Dönem sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Final 1 60
Ara Sınav 1 40
Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Kısa cevaplı sorular 0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ders 14 2 28
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır.
2 Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3 Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar.
4 İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5 Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6 Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir.
7 İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
8 Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir.
9 Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır.
10 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır.
11 Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir.
12 Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar.
13 İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
14 Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır.
15 Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
16 İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
17 İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
18 Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.