İNGİLİZCE I |
DİL101 |
1 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
İngilizce |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Başlangıç düzeyinde öğrencilerin; a) konuşulanı İngilizce olarak anlayabilmeleri, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmeleri, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmeleri, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamak. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Metinlerle ilgili soruları yanıtlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
2 |
Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
3 |
Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) kullanılan kelime ve cümleleri anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
4 |
Konuşma içerisinde geçen cümlelerin hangi zamandan bahsettiğini anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
5 |
Başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
6 |
Başlangıç düzeyinde konuşmaları anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
|
Dersin İçeriği |
Temel dilbilgisi, temel kelime bilgisi, temel İngilizce iletişim becerileri |
Kaynaklar |
Yayınlanmamış Ders Notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
0 . Hafta |
|
|
1 . Hafta |
Geniş zamanda ek eylem tümceleri; ülke ve uyruk belirten sözcükler |
|
2 . Hafta |
Gösterme önadları/adılları, “have got”; aile bireyleri anlatan sözcükler |
|
3 . Hafta |
Geniş zamanda eylem tümceleri; eylem türünde ve yer belirten sözcükler |
|
4 . Hafta |
Geniş zamanda 3.tekil kişi kullanımı; sıklık belirten sözcükler |
|
5 . Hafta |
“can, can’t, articles”; ulaşım ve yolculuk ile ilgili sözcükler |
|
6 . Hafta |
“there is/are, how much/many”; yiyecekler ile ilgili sözcükler |
|
7 . Hafta |
Geçmiş zamanda ek eylem tümceleri; zaman belirteçleri |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Geçmiş zamanda eylem tümceleri; betimleyici önadları, eğlence ve ilgili sözcükler |
|
10 . Hafta |
Önadlarda üstünlük ve en üstünlük belirtme; betimleyici önadlar |
|
11 . Hafta |
Şimdiki zaman; giysi adları ve kişilik özelliklerini anlatan sözcükler |
|
12 . Hafta |
Soru sözcükleri ve nicelik belirten sözcükler; hayvan adları ve büyük sayılar |
|
13 . Hafta |
Geleceğe ilişkin planlar “going to”; hava durumu ile ilgili sözcükler |
|
14 . Hafta |
Zorunluluk ve olasılık anlatan yapılar; okul bağlamında geçen sözcükler |
|
15 . Hafta |
“Present Perfect Simple”; iletişim ve teknoloji ile ilgili sözcükler |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Final |
1 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Kısa cevaplı sorular |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|