| İNGİLİZCE II |
DİL102 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
YOK |
| Dersin Dili |
İngilizce |
| Dersin Türü |
Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. DUYGU SUNMAZ ARSLAN |
| Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına göre A1-A2 düzeyinde; a)İngilizce olarak konuşulanı anlayabilmelerini, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmelerini, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmelerini, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamaktır. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
Orta öncesi düzeydeki ingilizce metinleri okuyup anlayar |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
10 |
| 2 |
Metinlerle ilgili soruları yanıtlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Kısa Sınav |
10 |
| 3 |
Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
10 |
| 4 |
Öğrencinin çevresi ve yakın çevresi hakkında konuşur. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
Kısa Sınav |
10 |
| 5 |
Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) gereken konuşma kalıplarını kullanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Rol Oynama |
Sınav |
10 |
| 6 |
Zaman cümleciklerini bilir ve yerinde kullanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
10 |
|
| Dersin İçeriği |
A2 seviyesinde İngilizce gramer, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
| Kaynaklar |
Weekly Power Point Slides, PDFs for shared resources. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Present Simple Tense, Adverbs of Frequency |
|
| 2 . Hafta |
Indefinite (A/An)-Definite (The) Articles, Have got |
|
| 3 . Hafta |
There is/There are, Countables/Uncountable |
|
| 4 . Hafta |
Present Continuous, Stative Verbs |
|
| 5 . Hafta |
Revision |
|
| 6 . Hafta |
Past Simple Tense (regular-irregular verbs)-Past Continuous Tense |
|
| 7 . Hafta |
Future Simple/be going to |
|
| 8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
| 9 . Hafta |
Modals/Used to |
|
| 10 . Hafta |
Too-Enough |
|
| 11 . Hafta |
Present Perfect Tense |
|
| 12 . Hafta |
Present Perfect Continuous |
|
| 13 . Hafta |
Gerund (-ing form as noun-subject only) |
|
| 14 . Hafta |
Revision |
|
| 15 . Hafta |
Revision |
|
| 16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Kısa sınav |
2 |
40 |
| Ara Sınav |
1 |
20 |
| Final Sınavı |
1 |
40 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) |
14 |
2 |
28 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Kısa sınav |
2 |
5 |
10 |
| Toplam İş Yükü |
68 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
| 2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
| 3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
| 4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
| 5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
| 6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
| 7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
| 8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
| 9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
| 10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
| 11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
| 12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
| 13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
| 14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
| 15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
| 16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
| 17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
| 18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|