ECZACILIK MATEMATİĞİ |
ECZ105 |
1 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. NİLAY AKYIL |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, eczacılık öğrencilerine matematiğin temel ve yaygın olarak kullanılan konularını kavratmak ve birinci yarıyılın sonuna kadar işlemsel becerilerini geliştirmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Can solve equations containing exponential expressions. Solve equations containing radical expressions. |
|
|
|
1 |
Üslü ifadeleri içeren denklemleri çözebilir. Köklü ifadeler içeren denklemleri çözebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
10 |
2 |
Denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili problemler çözebilir.Denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili grafikleri çizebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
1, 8, 10 |
2 |
Can solve problems related to equations and inequalities. Can draw graphs of equations and inequalities. |
|
|
|
3 |
Explain the concepts of Matrix and Determinants and solve problems related to Matrices and Determinants. |
|
|
|
3 |
Matris ve Determinantlar kavramlarını açıklayabilir ve Matris ve Determinantlar ile ilgili problemler çözebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
8, 10 |
4 |
Fonksiyon kavramı, türleri ve grafikleri ile ilgili problem çözebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
8, 10 |
4 |
Will be able to solve problems related to the concept of function, its types and graphs. |
|
|
|
5 |
Explain the concept of logarithm and make calculations with logarithm rules. |
|
|
|
5 |
Logaritma kavramını açıklayabilir ve logaritma kuralları ile hesaplamalar yapabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
8, 10 |
6 |
Limit kavramını açıklayabilir ve limit tanımı ile limit hesabı yapabilir. Sağ ve sol taraflı limitleri tanımlayabilir. Belirsiz halleri bilir. Fonksiyonlarda süreklilik kavramını tanımlayabilir ve sürekszizlik çeşitlerini bilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
10, 18 |
6 |
Explain the concept of limit and make limit calculations with limit definition. Can define right and left sided limits. He knows uncertain situations. Define the concept of continuity in functions and know the types of discontinuity. |
|
|
|
7 |
Explain the concept of derivative and calculate derivatives with the definition of derivative. |
|
|
|
7 |
Türev kavramını açıklayabilir ve türev tanımı ile türev hesabı yapabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
8, 10 |
8 |
Belirsiz integral kavramını tanır. Değişken değiştirme ve kısmi integrasyon metodu ile belirsiz integral hesaplayabilir. Rasyonel fonksiyonların ve Trigonometrik ifadelerin integrallerini hesaplayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
8, 10 |
8 |
Recognize the concept of indefinite integral. Calculates indefinite integrals with variable substitution and partial integration methods. Calculate the integrals of rational functions and trigonometric expressions. |
|
|
|
9 |
Calculate the integral by using the definition of definite integral. Solve the definite integral of special defined functions. |
|
|
|
9 |
Belirli integralin tanımını kullanarak integral hesabı yapabilir. Özel tanımlı fonksiyonların belirli integralini çözebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
8, 10 |
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders sayı sistemleri, üsler-köklü sayılar, denklemler ve grafikler, matris ve determinant kavramları, fonksiyonlar ve fonksiyonlarda işlemler, logaritmaların tanımı ve logaritmalarla işlemler, limit-süreklilik kavramı ve limit-süreklilik ile ilgili hesaplamalar, türev kavramı hakkındadır. ve türevi. hesaplamaları, integral kavramını ve integralle ilgili hesaplamaları içerir. |
Kaynaklar |
Temel Matematik, Prof. Dr. Mustafa Balcı/ Palme Yayıncılık
Genel Matematik 1, Prof. Dr. Mustafa Balcı/ Palme Yayıncılık
Remedial Mathematics, Sudhir Kumar Pundir/ Asian Books Private Limited
Math for the Pharmacy Technician: Concepts and Calculations, Lynn M. Egler, RMA, AHI, CPhT and Kathryn A. Booth, RN-BSN, MS, RMA, RPT, CPhT/Higher Education |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Number Sets and Operations on Number Sets |
|
1 . Hafta |
Sayı Kümeleri ve Sayı Kümelerinde İşlemler |
|
2 . Hafta |
Üslü ve Köklü Sayılar |
|
2 . Hafta |
Exponents and Roots |
|
3 . Hafta |
Ratio and Proportion |
|
3 . Hafta |
Oran ve Orantı |
|
4 . Hafta |
Ölçüm ve Ağırlık Sistemleri |
|
4 . Hafta |
Measurement and Weight Systems |
|
5 . Hafta |
Equations and Graphs with a First Order Unknown |
|
5 . Hafta |
Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler ve Grafikleri |
|
6 . Hafta |
İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler |
|
6 . Hafta |
Equations with a Quadratic Unknown |
|
7 . Hafta |
Matrix and Determinants |
|
7 . Hafta |
Matris ve Determinantlar |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
9 . Hafta |
Definition of Function and Types of Functions, Operations on Functions |
|
9 . Hafta |
Fonksiyonun Tanımını ve Fonksiyon Çeşitleri, Fonksiyonlar Üzerinde İşlemler |
|
10 . Hafta |
Logaritma Tanımı ve Logaritma Uygulamaları |
|
10 . Hafta |
Definition of Logarithms and Applications of Logarithms |
|
11 . Hafta |
Limit and Continuity |
|
11 . Hafta |
Limit ve Süreklilik |
|
12 . Hafta |
Türev Tanımı ve Türev Alma Kuralları |
|
12 . Hafta |
Derivative Definition and Differentiation Rules |
|
13 . Hafta |
The geometric meaning of the derivative and its applications |
|
13 . Hafta |
Türevin geometrik anlamı ve uygulamaları |
|
14 . Hafta |
Belirsiz İntegral , İntegral alma teknikleri ve Kısmi integrasyon metodu ve Rasyonel fonksiyonların ve Trigonemetrik Fonksiyonların İntegrali |
|
14 . Hafta |
Indefinite Integration, Integration techniques and Partial integration method and Integration of Rational and Trigonemetric Functions |
|
15 . Hafta |
Calculation of Integrals Using the Definition of a Certain Integral |
|
15 . Hafta |
Belirli İntegralin Tanımını Kullanarak İntegral Hesabı |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
20 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
5 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
3 |
15 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
20 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
1 |
1 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
3 |
3 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
3 |
3 |
9 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
8 |
1 |
8 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
2 |
28 |
|
1 |
12 |
12 |
|
1 |
20 |
20 |
|
8 |
1 |
8 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
90 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
X |
|
|
|
|
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
X |
|
|
|
|
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
X |
|
|
|
|
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
X |
|
|
|
|
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
X |
|
|
|
|
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
|
|
|
|
X |
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
X |
|
|
|
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
|
|
|
|
X |
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
X |
|
|
|
|
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
X |
|
|
|
|
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
X |
|
|
|
|
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
X |
|
|
|
|
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
X |
|
|
|
|
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
X |
|
|
|
|
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
X |
|
|
|
|
|