| ECZACILIK TARİHİ VE DEONTOLOJİSİ |
ECZ108 |
1 |
2 |
0 |
3,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Prof.Dr. ŞEREF DEMİRAYAK |
| Dersin Amacı |
Eczacılık ve eczacılık mesleğinin tarih boyunca geçirdiği evreleri ve bugün içinde bulunduğu durumu ortaya koymak ve eczacılık deontolojisi hakkında bilgilendirmektir. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
Introduces pharmacy in ancient times, Mesopotamia and Egypt. |
|
|
|
| 1 |
Eskiçağda, Mezopotamya’da ve Mısır’da eczacılığı tanıtır. |
Anlatım |
Gözlem |
10, 12 |
| 2 |
Hitit’ler ve Roma’da eczacılığı tanıtır. |
Anlatım |
Gözlem |
10, 12 |
| 2 |
Introduces pharmacy in Hittites and Rome. |
|
|
|
| 3 |
It introduces the developments related to pharmacy in Europe and the Islamic world in the Middle Ages. |
|
|
|
| 3 |
Orta çağda Avrupa’daki ve İslam alemindeki eczacılıkla ilgili gelişmeleri tanıtır. |
Anlatım |
Gözlem |
10, 12 |
| 4 |
Eski Türklerdeki eczacılık uygulamalarını yorumlar. |
Anlatım |
Gözlem |
10, 12 |
| 4 |
Interprets the pharmacy practices in the old Turks. |
|
|
|
| 5 |
Interprets the pharmacy practices in the Ottomans. |
|
|
|
| 5 |
Osmanlılardaki eczacılık uygulamalarını yorumlar. |
Anlatım |
Gözlem |
10, 12 |
| 6 |
Osmanlılarda eczacılık eğitimini açıklar. |
Anlatım |
Gözlem |
10, 12 |
| 6 |
Explains pharmacy education in Ottomans. |
|
|
|
| 7 |
Explains the pharmacy practices in Turkey. |
|
|
|
| 7 |
Türkiye’deki eczacılık uygulamalarını açıklar. |
Anlatım |
Gözlem |
10, 12 |
| 8 |
Türkiye’deki eczacılık kuruluşlarını açıklar. |
Anlatım |
Gözlem |
10, 12 |
| 8 |
Explains the pharmacy establishments in Turkey. |
|
|
|
| 9 |
Discusses pharmacy education in Turkey. |
|
|
|
| 9 |
Türkiye’deki eczacılık eğitimini tartışır. |
Anlatım |
Gözlem |
10, 12 |
| 10 |
Eczacılık meslek deontolojisi kurallarını yorumlar. |
Anlatım |
Gözlem |
10, 12 |
| 10 |
Interprets the rules of pharmacy profession deontology. |
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
| Eczacılığın, ilk çağlardan itibaren geçirdiği evreleri, gelişmeleri, yakın tarihimizdeki gelişmeleri, eczacılık okullarının geçmişi ve günümüzdeki durumunu tarihi belgeler ışığında değerledirilir. Eczacılık deontoloji kuralları irdelenir. |
| Kaynaklar |
| Ders notu: Eczacılık Tarihi ve Eczacılık Deontolojisi
Türk Eczacılık Tarihi, Prof.Dr. T. Baytop, İstanbul Üniversitesi Yayınları No.: 3358, İstanbul, 1985.
http://www.fip.org
http://www.teb.org.tr |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Origins of pharmacy, pharmacy in ancient times |
|
| 1 . Hafta |
Eczacılığın kökenleri, Eskiçağda eczacılık |
|
| 2 . Hafta |
Mezopotamya ve Mısırda eczacılık |
|
| 2 . Hafta |
Pharmacy in Mesopotamia and Egypt |
|
| 3 . Hafta |
Pharmacy in Hittite and Rome |
|
| 3 . Hafta |
Hitit ve Roma’da eczacılık |
|
| 4 . Hafta |
Orta çağda Avrupa’da eczacılık |
|
| 4 . Hafta |
Pharmacy in Europe in the Middle Ages |
|
| 5 . Hafta |
Pharmacy in the Islamic world, pharmacy in the Turks |
|
| 5 . Hafta |
İslam aleminde eczacılık, Türklerde eczacılık |
|
| 6 . Hafta |
Osmanlılarda eczacılık, Osmanlılarda ilaç ve eczaneler |
|
| 6 . Hafta |
Pharmacy in the Ottomans, medicine and pharmacies in the Ottomans |
|
| 7 . Hafta |
Palace pharmacy in the Ottomans |
|
| 7 . Hafta |
Osmanlılarda saray eczacılığı |
|
| 8 . Hafta |
Arasınav |
|
| 8 . Hafta |
Midterm exam |
|
| 9 . Hafta |
Pharmacy education in the Ottomans |
|
| 9 . Hafta |
Osmanlılarda eczacılık eğitimi |
|
| 10 . Hafta |
Cumhuriyet dönemimde eczacılık |
|
| 10 . Hafta |
Pharmacy in the Republican Era |
|
| 11 . Hafta |
Pharmacy education in the republican period - I |
|
| 11 . Hafta |
Cumhuriyet dönemimde eczacılık eğitimi - I |
|
| 12 . Hafta |
Cumhuriyet dönemimde eczacılık eğitimi - II |
|
| 12 . Hafta |
Pharmacy education in the republican period - II |
|
| 13 . Hafta |
Pharmacy professional deontology rules - I |
|
| 13 . Hafta |
Eczacılık meslek deontoloji kuralları - I |
|
| 14 . Hafta |
Eczacılık meslek deontoloji kuralları - II |
|
| 14 . Hafta |
Pharmacy professional deontology rules - II |
|
| 15 . Hafta |
Pharmacy professional deontology rules - III |
|
| 15 . Hafta |
Eczacılık meslek deontoloji kuralları - III |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| ara sınav |
1 |
20 |
| odev |
0 |
0 |
| donem sonu sınavı |
0 |
0 |
| Gözlem |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
5 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
3 |
15 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
20 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| ders saati |
1 |
1 |
1 |
| arasınav |
-2 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Dönem sonu sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
3 |
3 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
3 |
3 |
9 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
1 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
2 |
28 |
|
1 |
6 |
6 |
|
1 |
12 |
12 |
|
14 |
1 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
| Toplam İş Yükü |
88 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
X |
|
|
|
|
| 2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
X |
|
|
|
|
| 3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
X |
|
|
|
|
| 4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
X |
|
|
|
|
| 5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
| 6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
X |
|
|
|
|
| 7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
| 8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
| 9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
X |
|
|
|
|
| 10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
|
|
|
|
X |
| 11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
| 12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
|
|
|
|
X |
| 13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
X |
|
|
|
|
| 14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
X |
|
|
|
|
| 15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
X |
|
|
|
|
| 16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
X |
|
|
|
|
| 17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
X |
|
|
|
|
| 18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
X |
|
|
|
|
|