FİZYOLOJİ |
ECZ102 |
2 |
4 |
0 |
6,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi OZAN ALDEMİR |
Dersin Amacı |
Fizyolojinin amacı; öğrencilerin insan organizmasının canlılığını sürdürmede hücre, organ ve sistemlerin işleyiş mekanizmalarını ve bu yapıların birbirleri ile ilişkilerini kavramalarını sağlamaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explain the introductory concepts of human physiology and discuss homeostatic principles. |
|
|
|
1 |
İnsan fizyolojisinin tanıtıcı kavramlarını açıklayabilir ve homeostatik ilkeleri tartışabilir. |
Anlatım |
Gözlem |
4 |
2 |
Sinir sistemi ile ilgili temel fizyolojik kavramları açıklayabilir. |
Anlatım |
Gözlem |
4 |
2 |
Explain the basic physiological concepts related to the nervous system. |
|
|
|
3 |
Explain the functional aspects of endocrine system glands. |
|
|
|
3 |
Endokrin sistem bezlerinin işlevsel yönlerini açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sözlü Değerlendirme, Gözlem |
4 |
4 |
Kan dolaşımının temel kavramlarını açıklar. |
Anlatım |
Gözlem |
4 |
4 |
Explain the basic concepts of blood circulation. |
|
|
|
5 |
Discuss the relationship between respiratory system structure and function. Explain respiratory physiology integrated processes and respiratory control |
|
|
|
5 |
Solunum sistemi yapı ve işlevi arasındaki ilişkiyi tartışabilir. Solunum fizyolojisi entegre süreçleri ve solunum kontrolünü açıklayabilir |
Anlatım |
Gözlem |
4 |
6 |
Ayrıntılı olarak gastrointestinal sistemi, sindirim ve besin emilimini açıklayabilir |
Anlatım |
Gözlem |
4 |
6 |
Explain in detail the gastrointestinal tract, digestion and nutrient absorption |
|
|
|
7 |
Explain the basic principles of kidney physiology in detail. |
|
|
|
7 |
Böbrek fizyolojisinin temel prensiplerini ayrıntılı olarak açıklayabilir. |
Anlatım |
Gözlem |
4 |
8 |
Erkek ve kadın üreme organlarının işlevsel uyumu açıklayabilir. |
Anlatım |
Gözlem |
4 |
8 |
Explain the functional compatibility of male and female reproductive organs. |
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
hücre ve membran fizyolojisi, Kan fizyolojisi, Dolaşım sistemi fizyolojisi, Solunum sistemi fizyolojisi, Boşaltım sistemi fizyolojisi, Sindirim sistemi fizyolojisi, Kas sistemi fizyolojisi, Endokrin sistem fizyolojisi, Santral sinir sistemi fizyolojisi. |
Kaynaklar |
1. Guyton Tıbbi Fizyoloji 11.baskı
2. Vander İnsan Fizyolojisi 10.baskı
3. Ganong Tıbbi Fizyoloji 23.baskı |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Fizyolojiye Giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to Physiology |
|
2 . Hafta |
Physical Structure and Function of the Cell |
|
2 . Hafta |
Hücrenın Fiziksel Yapısı ve İşlevi |
|
3 . Hafta |
Membran Fizyolojisi |
|
3 . Hafta |
Membrane Physiology |
|
4 . Hafta |
Musculature |
|
4 . Hafta |
Kas Sistemi |
|
5 . Hafta |
Kardiyovaskuler Sistem |
|
5 . Hafta |
Cardiovascular System |
|
6 . Hafta |
Respiratory system |
|
6 . Hafta |
Solunum Sistemi |
|
7 . Hafta |
Sindirim Sistemi |
|
7 . Hafta |
Digestive system |
|
8 . Hafta |
Midterm exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Metabolizma |
|
9 . Hafta |
Metabolism |
|
10 . Hafta |
Urinary System |
|
10 . Hafta |
Üriner Sistem |
|
11 . Hafta |
Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi |
|
11 . Hafta |
Body Fluid Compartments and Movement of Substances |
|
12 . Hafta |
Nervous system |
|
12 . Hafta |
Sinir Sistemi |
|
13 . Hafta |
Duyu Sistemi |
|
13 . Hafta |
Sensory System |
|
14 . Hafta |
Endocrine System |
|
14 . Hafta |
Endokrin Sistem |
|
15 . Hafta |
Üreme Sistemi |
|
15 . Hafta |
Reproductive System |
|
16 . Hafta |
Final sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Kısa cevaplı sorular |
1 |
20 |
Ara sınav |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
5 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
3 |
15 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
20 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
1 |
1 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl içi çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
2 |
0 |
|
1 |
3 |
3 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
3 |
3 |
9 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
4 |
56 |
|
1 |
10 |
10 |
|
1 |
16 |
16 |
|
14 |
4 |
56 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
180 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
X |
|
|
|
|
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
X |
|
|
|
|
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
X |
|
|
|
|
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
|
|
|
|
X |
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
X |
|
|
|
|
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
X |
|
|
|
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
X |
|
|
|
|
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
X |
|
|
|
|
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
X |
|
|
|
|
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
X |
|
|
|
|
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
X |
|
|
|
|
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
X |
|
|
|
|
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
X |
|
|
|
|
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
X |
|
|
|
|
|