Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
HALK SAĞLIĞI ECZ106 2 2 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Halk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Will be able to discuss the basic concepts related to the branch of public health.
1 Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tartışabilir. Anlatım Gözlem 3, 5, 9
2 Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklayabilir. Anlatım Gözlem 3, 5, 9
2 Explain the conditions necessary to be healthy and improve health.
3 Interpret the country's public health programs carried out within the scope of primary health services.
3 Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını yorumlayabilir. Anlatım Gözlem 3, 5, 9
4 Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlayabilir. Anlatım Gözlem 3, 5, 9
4 Will be able to interpret the important/priority health problems of special groups in the society from a public health perspective.
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; Sağlık ve temel sağlık hizmetleri kavramı, Halk sağlığının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri, Sağlıklı beslenme ve fiziksel egzersiz, Toplumun beslenme durumunun iyileştirilmesi, Üreme sağlığı ve aile planlaması, Kadın sağlığı, Bulaşıcı hastalıklar, Çocuk sağlığı, Çocuk sağlığı, Yaşlı sağlığı , Kronik hastalıklar, Ruh ve toplum sağlığı, Meslek ve çevre sağlığı, Genel inceleme ve tartışma.
Kaynaklar
1-Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi 2-Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı 3-Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları 4-Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Sağlık ve temel sağlık hizmetleri kavramı
1 . Hafta Health and primary health care concept
2 . Hafta The basic philosophy, scope and principles of the public health branch
2 . Hafta Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri
3 . Hafta Sağlıklı beslenme ve spor
3 . Hafta Healthy eating and sports
4 . Hafta Improving nutritional status
4 . Hafta Beslenme durumunun iyileştirilmesi
5 . Hafta Üreme sağlığı/aile planlaması
5 . Hafta Reproductive health/family planning
6 . Hafta women's health
6 . Hafta Kadın sağlığı
7 . Hafta Bulaşıcı hastalıklar
7 . Hafta Infectious diseases
8 . Hafta Midterm exam
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Çocuk sağlığı
9 . Hafta child health - I
10 . Hafta child health - II
10 . Hafta Çocuk sağlığı
11 . Hafta Yaşlı sağlığı
11 . Hafta Elderly Health
12 . Hafta chronic diseases
12 . Hafta Kronik hastalıklar
13 . Hafta Ruh sağlığı ve sosyal sağlık
13 . Hafta Mental health and social health
14 . Hafta Environment and occupational health
14 . Hafta Çevre ve iş sağlığı
15 . Hafta Genel tekrar ve tartışma
15 . Hafta General review and discussion
16 . Hafta Yarıyıl sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Yarıyıl içi Çalışmaları 1 20
Ara sınav 0 0
Dönem sonu 0 0
0 0
1 5
0 0
1 60
0 0
0 0
0 0
3 15
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Yarıyıl içi çalışmaları 0 0 0
Ara sınav 0 0 0
Dönem sonu 0 0 0
0 0 0
1 3 3
0 0 0
1 1 1
0 0 0
0 0 0
0 0 0
3 3 9
0 0 0
0 0 0
1 14 14
0 0 0
14 2 28
1 8 8
1 12 12
1 14 14
0 0 0
Toplam İş Yükü 90
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. X
2 Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. X
3 Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. X
4 İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. X
5 Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. X
6 Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. X
7 İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. X
9 Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. X
10 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. X
11 Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. X
12 Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. X
13 İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. X
14 Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. X
15 Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. X
16 İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. X
17 İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. X
18 Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. X