SUNUM TEKNİKLERİ |
ECZ110 |
2 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi SARA POUR |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin, başarılı ve etkili sunum yapabilmelerini sağlamaya yönelik gerekli teorik bilgiyi ve uygulama becerisini kazanmasını temin etmek. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Can control verbal communication. |
|
|
|
1 |
Sözel iletişimi kontrol edebilir. |
Anlatım |
Gözlem |
8, 10 |
2 |
Türkçeyi doğru ve etkin bir biçimde kullanır. |
Anlatım |
Gözlem |
8, 10 |
2 |
Uses Turkish correctly and effectively. |
|
|
|
3 |
Can use body language as a communication tool. |
|
|
|
3 |
Bir iletişim aracı olarak, beden dilini kullanabilir. |
Anlatım |
Gözlem |
8, 10 |
4 |
Sunum yapmak için gereken temel unsurları tanımlar. |
Anlatım |
Gözlem |
8, 10 |
4 |
Defines the basic elements needed to make a presentation. |
|
|
|
5 |
Expresses herself/himself creatively and innovatively. |
|
|
|
5 |
Kendini yaratıcı ve yenilikçi biçimde ifade eder. |
Anlatım |
Gözlem |
8, 10 |
6 |
İkna tekniklerini kullanarak, etkili sunum yapar. |
Anlatım |
Gözlem |
8, 10 |
6 |
Makes an effective presentation using persuasion techniques. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında, başarılı bir sunumun gerçekleştirilmesinde önem taşıyan unsurlar ele alınacaktır. Genel sunum planının hazırlanması, dinleyicilerin analizi, sunumda sesi doğru ve etkili kullanabilme, beden dilinin etkin kullanımı, sunum korkusunun yenilmesine yönelik tedbirler incelenecektir. |
Kaynaklar |
Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri , Detay Yayıncılık, 2010.
Christina Stuart, Başarıya Giden Yolda Etkili Konuşma Yöntemleri, Alfa Yayınları, 2002 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Sunum Kavramı-İyi Bir Konuşmacı ve İyi Bir Konuşmanın Özellikleri |
|
1 . Hafta |
The Concept of Presentation-A Good Speaker and Characteristics of a Good Speech |
|
2 . Hafta |
Presentation Fear-Precautions to Overcome Presentation Fear |
|
2 . Hafta |
Sunum Korkusu-Sunum Korkusunu Aşmak İçin Alınması Gereken Tedbirler |
|
3 . Hafta |
Sunum Konusunun Belirlenmesi |
|
3 . Hafta |
Determining the Presentation Topic |
|
4 . Hafta |
Performing Audience Analysis |
|
4 . Hafta |
Dinleyici Analizinin Gerçekleştirilmesi |
|
5 . Hafta |
Sunum Yeri ve Sunum Zamanlamasının Planlanması |
|
5 . Hafta |
Planning the Presentation Venue and Presentation Timing |
|
6 . Hafta |
Presentation Types-Deciding on Presentation Format |
|
6 . Hafta |
Sunum Türleri-Sunum Biçimine Karar Verilmesi |
|
7 . Hafta |
Sunumun Başlangıcı-Konuşmanın Giriş Bölümünün Hazırlanması |
|
7 . Hafta |
The Beginning of the Presentation-Preparation of the Introduction of the Speech |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Genel Sunum Planının Hazırlanması |
|
9 . Hafta |
Preparation of the General Presentation Plan |
|
10 . Hafta |
Preparing the Development Section of the Presentation |
|
10 . Hafta |
Sunumun Gelişme Bölümünün Hazırlanması |
|
11 . Hafta |
Sunumun Sonuç Bölümünün Hazırlanması |
|
11 . Hafta |
Preparing the Conclusion of the Presentation |
|
12 . Hafta |
Asking and Answering Questions in a Presentation |
|
12 . Hafta |
Sunumda Soru Sorma ve Sorulara Yanıt Verme |
|
13 . Hafta |
Sunum Notları /Kartları Hazırlanması Ve Kullanılması |
|
13 . Hafta |
Preparation and Use of Presentation Notes/Cards |
|
14 . Hafta |
Effective Use of Voice and Body Language in Presentation |
|
14 . Hafta |
Sunumda Sesin ve Beden Dilinin Etkili Kullanımı |
|
15 . Hafta |
Sunumun Değerlendirilmesi |
|
15 . Hafta |
Evaluation of the Presentation |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl içi Çalışmaları |
1 |
20 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
5 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
3 |
15 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
20 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
1 |
1 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl içi çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
3 |
3 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
3 |
3 |
9 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
1 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
2 |
28 |
|
1 |
8 |
8 |
|
1 |
12 |
12 |
|
14 |
1 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
90 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
X |
|
|
|
|
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
X |
|
|
|
|
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
X |
|
|
|
|
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
X |
|
|
|
|
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
X |
|
|
|
|
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
|
|
|
|
X |
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
X |
|
|
|
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
|
|
|
|
X |
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
X |
|
|
|
|
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
X |
|
|
|
|
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
X |
|
|
|
|
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
X |
|
|
|
|
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
X |
|
|
|
|
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
X |
|
|
|
|
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
X |
|
|
|
|
|