Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
SUNUM TEKNİKLERİ ECZ110 2 2 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi SARA POUR
Dersin Amacı Öğrencilerin, başarılı ve etkili sunum yapabilmelerini sağlamaya yönelik gerekli teorik bilgiyi ve uygulama becerisini kazanmasını temin etmek.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Can control verbal communication.
1 Sözel iletişimi kontrol edebilir. Anlatım Gözlem 8, 10
2 Türkçeyi doğru ve etkin bir biçimde kullanır. Anlatım Gözlem 8, 10
2 Uses Turkish correctly and effectively.
3 Can use body language as a communication tool.
3 Bir iletişim aracı olarak, beden dilini kullanabilir. Anlatım Gözlem 8, 10
4 Sunum yapmak için gereken temel unsurları tanımlar. Anlatım Gözlem 8, 10
4 Defines the basic elements needed to make a presentation.
5 Expresses herself/himself creatively and innovatively.
5 Kendini yaratıcı ve yenilikçi biçimde ifade eder. Anlatım Gözlem 8, 10
6 İkna tekniklerini kullanarak, etkili sunum yapar. Anlatım Gözlem 8, 10
6 Makes an effective presentation using persuasion techniques.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Ders kapsamında, başarılı bir sunumun gerçekleştirilmesinde önem taşıyan unsurlar ele alınacaktır. Genel sunum planının hazırlanması, dinleyicilerin analizi, sunumda sesi doğru ve etkili kullanabilme, beden dilinin etkin kullanımı, sunum korkusunun yenilmesine yönelik tedbirler incelenecektir.
Kaynaklar
Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri , Detay Yayıncılık, 2010. Christina Stuart, Başarıya Giden Yolda Etkili Konuşma Yöntemleri, Alfa Yayınları, 2002
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Sunum Kavramı-İyi Bir Konuşmacı ve İyi Bir Konuşmanın Özellikleri
1 . Hafta The Concept of Presentation-A Good Speaker and Characteristics of a Good Speech
2 . Hafta Presentation Fear-Precautions to Overcome Presentation Fear
2 . Hafta Sunum Korkusu-Sunum Korkusunu Aşmak İçin Alınması Gereken Tedbirler
3 . Hafta Sunum Konusunun Belirlenmesi
3 . Hafta Determining the Presentation Topic
4 . Hafta Performing Audience Analysis
4 . Hafta Dinleyici Analizinin Gerçekleştirilmesi
5 . Hafta Sunum Yeri ve Sunum Zamanlamasının Planlanması
5 . Hafta Planning the Presentation Venue and Presentation Timing
6 . Hafta Presentation Types-Deciding on Presentation Format
6 . Hafta Sunum Türleri-Sunum Biçimine Karar Verilmesi
7 . Hafta Sunumun Başlangıcı-Konuşmanın Giriş Bölümünün Hazırlanması
7 . Hafta The Beginning of the Presentation-Preparation of the Introduction of the Speech
8 . Hafta Midterm Exam
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Genel Sunum Planının Hazırlanması
9 . Hafta Preparation of the General Presentation Plan
10 . Hafta Preparing the Development Section of the Presentation
10 . Hafta Sunumun Gelişme Bölümünün Hazırlanması
11 . Hafta Sunumun Sonuç Bölümünün Hazırlanması
11 . Hafta Preparing the Conclusion of the Presentation
12 . Hafta Asking and Answering Questions in a Presentation
12 . Hafta Sunumda Soru Sorma ve Sorulara Yanıt Verme
13 . Hafta Sunum Notları /Kartları Hazırlanması Ve Kullanılması
13 . Hafta Preparation and Use of Presentation Notes/Cards
14 . Hafta Effective Use of Voice and Body Language in Presentation
14 . Hafta Sunumda Sesin ve Beden Dilinin Etkili Kullanımı
15 . Hafta Sunumun Değerlendirilmesi
15 . Hafta Evaluation of the Presentation
16 . Hafta Yarıyıl sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Yarıyıl içi Çalışmaları 1 20
Ara Sınav 0 0
Dönem sonu 0 0
0 0
1 5
0 0
1 60
0 0
0 0
0 0
3 15
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Yarıyıl içi çalışmaları 0 0 0
Ara sınav 0 0 0
Dönem sonu 0 0 0
0 0 0
1 3 3
0 0 0
1 1 1
0 0 0
0 0 0
0 0 0
3 3 9
0 0 0
0 0 0
14 1 14
0 0 0
14 2 28
1 8 8
1 12 12
14 1 14
0 0 0
Toplam İş Yükü 90
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. X
2 Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. X
3 Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. X
4 İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. X
5 Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. X
6 Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. X
7 İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. X
9 Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. X
10 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. X
11 Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. X
12 Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. X
13 İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. X
14 Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. X
15 Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. X
16 İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. X
17 İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. X
18 Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. X