FİZYOPATOLOJİ |
ECZ207 |
3 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu ders hastalıklardaki fizyopatolojik süreçleri ve değişiklikleri inceler. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Knows the basic pathological factors that affect the disease process. |
|
|
|
1 |
Hastalık sürecini etkileyen temel patolojik faktörleri bilir. |
Anlatım |
Gözlem |
3 |
2 |
Belirlenen vücut sistemlerine ilişkin farklı fizyopatolojik süreçleri bilir. |
Anlatım |
Gözlem |
9 |
2 |
Knows the different physiopathological processes related to the identified body systems. |
|
|
|
3 |
It can establish a relationship between diseases and physiopathological processes. Dec. |
|
|
|
3 |
Hastalıklarla fizyopatolojik süreçler arasında ilişki kurabilir. |
Anlatım |
Gözlem |
9 |
4 |
Hastalıkların fizyopatolojisi hakkında bilgi sahibidir. |
Anlatım |
Gözlem |
11 |
4 |
Has knowledge about the physiopathology of diseases. |
|
|
|
5 |
It can plan the nursing care of the patient using the knowledge of physiopathology. |
|
|
|
5 |
Fizyopatoloji bilgilerini kullanarak hastanın hemşirelik bakımını planlayabilir. |
Anlatım |
Gözlem |
11 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Solunum sistemi fizyolojisi ve cerrahi hastalıklar, sinir sistemi fizyolojisi ve cerrahi hastalıklar, üriner sistem fizyolojisi ve cerrahi hastalıklar, doku ve organ fizyolojisi, endokrin sistem fizyolojisi ve cerrahi hastalıklar, görme fizyolojisi, işitme fizyolojisi, denge sistemi. |
Kaynaklar |
1. Nursing Practice series, Lippincott Williams, Philadelphia.
2. edited by Stephen J. McPhee (2000) Pathophysiology of disease: an introduction to clinical medicine3rd ed. Lange Medical Books/McGraw-Hill, Health Profesion Division. New York 2. Akbayrak, Erkal İlhan, Ançel, Albayrak. (Ed.) (2007). Hemşirelik Bakım Planları (Dahiliye-Cerrahi Hemşireliği ve Psiko-sosyal Boyut). Alter Yayıncılık Akdemir, Ankara
3. Akdemir N. İç Hastalıkları Ve Hemşirelik Bakımı. Ed. Akdemir N, Birol L, Sistem Ofset, 2004, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Solunum Sisteminin Fizyolojisi |
|
1 . Hafta |
Physiology of the Respiratory System
|
|
2 . Hafta |
Physiopathological Changes in Diseases of the Respiratory System
|
|
2 . Hafta |
Solunum Sistemini Hastalıklarında Fizyopatolojik Değişiklikler |
|
3 . Hafta |
Sinir Sisteminin Fizyolojisi |
|
3 . Hafta |
Physiology of the Nervous System
|
|
4 . Hafta |
Physiopathological Changes in Diseases of the Nervous System
|
|
4 . Hafta |
Sinir Sistemini Hastalıklarında Fizyopatolojik Değişiklikler |
|
5 . Hafta |
Üriner Sistemin Fizyolojisi |
|
5 . Hafta |
Physiology of the Urinary System
|
|
6 . Hafta |
Physiopathological Changes in Diseases of the Urinary System
|
|
6 . Hafta |
Üriner Sistem Hastalıklarında Fizyopatolojik Değişiklikler |
|
7 . Hafta |
Doku Ve Organ Nakli Fizyolojisi |
|
7 . Hafta |
Physiology of Tissue And Organ Transplantation
|
|
8 . Hafta |
Midterm
|
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Endokrin Sistemin Fizyolojisi |
|
9 . Hafta |
Physiology of the Endocrine System
|
|
10 . Hafta |
Physiopathological Changes in Diseases of the Endocrine System
|
|
10 . Hafta |
Endokrin Sistem Hastalıklarında Fizyopatolojik Değişiklikler |
|
11 . Hafta |
Görme Fizyolojisi |
|
11 . Hafta |
Physiology of Vision
|
|
12 . Hafta |
Physiopathological Changes of the Eye
|
|
12 . Hafta |
Gözün Fizyopatolojik Değişiklikleri |
|
13 . Hafta |
İşitme Fizyolojisi |
|
13 . Hafta |
Physiology of Hearing
|
|
14 . Hafta |
Balance System
|
|
14 . Hafta |
Denge Sistemi |
|
15 . Hafta |
Denge Sistemi |
|
15 . Hafta |
Balance System
|
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl içi Çalışmaları |
1 |
20 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
5 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
3 |
15 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
20 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
1 |
1 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl içi çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
3 |
3 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
3 |
3 |
9 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
7 |
1 |
7 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
1 |
14 |
|
1 |
8 |
8 |
|
1 |
10 |
10 |
|
7 |
1 |
7 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
X |
|
|
|
|
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
X |
|
|
|
|
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
X |
|
|
|
|
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
X |
|
|
|
|
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
X |
|
|
|
|
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
|
X |
|
|
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
X |
|
|
|
|
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
|
X |
|
|
|
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
X |
|
|
|
|
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
X |
|
|
|
|
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
X |
|
|
|
|
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
X |
|
|
|
|
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
X |
|
|
|
|
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
X |
|
|
|
|
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
X |
|
|
|
|
|