ANATOMİ |
ECZ114 |
2 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu ve sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explains general concepts in anatomy. |
|
|
|
1 |
Anatomide genel kavramları açıklar. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
2 |
Genel ve özel anatomi terimlerini betimler. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
2 |
Describes general and special anatomy terms. |
|
|
|
3 |
Depicts and demonstrates anatomical planes and axes. |
|
|
|
3 |
Anatomik düzlem ve eksenleri tasvir eder ve gösterir. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
4 |
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
4 |
Recognizes the anatomy of the locomotor system and explains its functions by bringing together the elements that make up the locomotor system. |
|
|
|
5 |
Recognize the anatomy of the digestive system. |
|
|
|
5 |
Sindirim sistemi anatomisini tanır. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
6 |
Dolaşım sistemi anatomisini tanır. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
6 |
Recognize the anatomy of the circulatory system. |
|
|
|
7 |
Recognize the anatomy of the respiratory system. |
|
|
|
7 |
Solunum sistemi anatomisini tanır. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
8 |
Ürogenital sistem anatomisini ve endokrin organların bölgesel anatomisi ile morfolojik yapısını tanır. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
8 |
Recognize the anatomy of the urogenital system and the regional anatomy and morphological structure of endocrine organs. |
|
|
|
9 |
Explains and interprets the anatomy of the nervous system. |
|
|
|
9 |
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
10 |
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
10 |
Recognizes all bones, joints and muscles and explains their functions. |
|
|
|
11 |
It shows the structures in the oral cavity and the organs that make up the digestive tract. |
|
|
|
11 |
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
12 |
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
12 |
It shows the location of the heart, cardiac formations, arteries and veins. |
|
|
|
13 |
Shows the upper and lower respiratory tract organs. |
|
|
|
13 |
Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
14 |
Üriner sistem organlarını ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır. Endokrin sistem organlarını gösterir. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
14 |
Distinguish urinary system organs, compare male and female genital organs. Shows the endocrine system organs. |
|
|
|
15 |
Recognize the formations of the central and peripheral nervous systems and the autonomic nervous system. |
|
|
|
15 |
Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ait oluşumları tanır. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 10 |
|
Dersin İçeriği |
Anatomi biliminin tarihçesi, anatomik terminoloji, hareket sistemi elemanları (kemik, eklem, kas); dolaşım, solunum, sindirim, genitoüriner ve sinir sistemi genel anatomi bilgisi |
Kaynaklar |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar, Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi, Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri, İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi |
|
1 . Hafta |
Introduction to Anatomy and Basic Concepts, Basic Medical Terminology, Regional Anatomy and Parts of Our Body, General Information about Human Body Organization and Systems |
|
2 . Hafta |
Locomotor System Anatomy - I |
|
2 . Hafta |
Lokomotor Sistem Anatomisi-I |
|
3 . Hafta |
Lokomotor Sistem Anatomisi-II |
|
3 . Hafta |
Locomotor System Anatomy - II |
|
4 . Hafta |
Information About the Digestive System and Its Anatomical Formations |
|
4 . Hafta |
Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi |
|
5 . Hafta |
Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi |
|
5 . Hafta |
Information About the Circulatory System and Its Anatomical Formations |
|
6 . Hafta |
Information About the Respiratory System and Its Anatomical Formations |
|
6 . Hafta |
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi |
|
7 . Hafta |
Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi |
|
7 . Hafta |
Information About the Urogenital System and Its Anatomical Formations |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-I |
|
9 . Hafta |
Information About the Endocrine System and Anatomical Formations - I |
|
10 . Hafta |
Information About the Endocrine System and Anatomical Formations - II |
|
10 . Hafta |
Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-II |
|
11 . Hafta |
Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması |
|
11 . Hafta |
Nervous System Organization and Classification |
|
12 . Hafta |
Central Nervous System |
|
12 . Hafta |
Merkezi Sinir Sistemi |
|
13 . Hafta |
Periferik Sinir Sistemi |
|
13 . Hafta |
Peripheral Nervous System |
|
14 . Hafta |
Autonomic Nervous System |
|
14 . Hafta |
Otonom Sinir Sistemi |
|
15 . Hafta |
Duyu Organları |
|
15 . Hafta |
Sense organs |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl içi Çalışmaları |
1 |
20 |
Ara sınav |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
5 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
3 |
15 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
20 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
1 |
1 |
sınıf içi ders çalışma |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl içi Çalışmaları (Kısa cevaplı sorular) |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
3 |
3 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
3 |
3 |
9 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
14 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
2 |
28 |
|
1 |
8 |
8 |
|
1 |
12 |
12 |
|
14 |
1 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
90 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
X |
|
|
|
|
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
X |
|
|
|
|
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
|
|
|
|
X |
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
X |
|
|
|
|
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
X |
|
|
|
|
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
X |
|
|
|
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
|
|
|
|
X |
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
X |
|
|
|
|
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
X |
|
|
|
|
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
X |
|
|
|
|
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
X |
|
|
|
|
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
X |
|
|
|
|
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
X |
|
|
|
|
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
X |
|
|
|
|
|