Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ANALİTİK KİMYA UYGULAMA-I ECZ211 3 0 3 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Katyon ve anyonların reaksiyonları ve özelliklerini öğretmek ve laboratuvarda sistematik kalitatif (nitel) kimyasal analiz becerisini kazandırmak.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Discuss the HCl group cations (group I) and their systematic analysis.
1 HCl grubu katyonları (I. grup) ve sistematik analizini tartışabilir. Deney Doküman İncelemesi 12
2 H2S grubu katyonları (II. grup) ve sistematik analizini tartışabilir Deney Doküman İncelemesi 12
2 Discuss the H2S group cations (Group II) and their systematic analysis.
3 Discuss the (NH4)2S group cations (Group III) and their systematic analysis.
3 (NH4)2S grubu katyonları (III. grup) ve sistematik analizini tartışabilir. Deney Doküman İncelemesi 12
4 (NH4)2CO3 grubu katyonları (IV. grup) ve sistematik analizini tartışabilir. Deney Doküman İncelemesi 12
4 Discuss the (NH4)2CO3 group cations (IV. group) and their systematic analysis.
5 Discuss the soluble group cations (Group V) and their systematic analysis.
5 Çözünen grup katyonları (V. grup) ve sistematik analizini tartışabilir. Deney Doküman İncelemesi 12
6 Ca(NO3)2 grubu anyonları (I. grup) ve sistematik analizini tartışabilir. Deney Doküman İncelemesi 12
6 Discuss the Ca(NO3)2 group anions (group I) and their systematic analysis.
7 Discuss the Ba(NO3)2 group anions (Group II) and their systematic analysis.
7 Ba(NO3)2 grubu anyonları (II. grup) ve sistematik analizini tartışabilir. Deney Doküman İncelemesi 12
8 Zn(NO3)2 grubu anyonları (III. grup) ve sistematik analizini tartışabilir. Deney Doküman İncelemesi 12
8 Zn(NO3)2 grubu anyonları (III. grup) ve sistematik analizini tartışabilir.
9 Discuss AgNO3 group anions (group IV) and their systematic analysis.
9 AgNO3 grup anyonları (IV. grup) ve sistematik analizini tartışabilir. Deney Doküman İncelemesi 12
10 Çözünen grup anyonları (V. grup) ve sistematik analizini tartışabilir. Deney Doküman İncelemesi 12
10 Discuss the dissolved group anions (Group V) and their systematic analysis.
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında kalitatif ve kantitatif analizler yapılmaktadır.
Kaynaklar
Gündüz, T., Yarı-Mikro Kalitatif Analiz Laboratuvar Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta I. grup katyonları ve sistematik analizi (HCl grubu katyonları)
1 . Hafta Group I cations and their systematic analysis (HCl group cations)
2 . Hafta II. group cations and systematic analysis (H2S group cations) - I
2 . Hafta II. grup katyonları ve sistematik analizi (H2S grubu katyonları) - I
3 . Hafta II. grup katyonları ve sistematik analizi (H2S grubu katyonları) - II
3 . Hafta II. group cations and systematic analysis (H2S group cations) - II
4 . Hafta III. group cations and systematic analysis [(NH4)2S group cations] - I
4 . Hafta III. grup katyonları ve sistematik analizi [(NH4)2S grubu katyonları] - I
5 . Hafta III. grup katyonları ve sistematik analizi [(NH4)2S grubu katyonları] - II
5 . Hafta III. group cations and systematic analysis [(NH4)2S group cations] - II
6 . Hafta IV. and V. group cations and their systematic analysis [(NH4)2CO3 and soluble group cations] - I
6 . Hafta IV. ve V. grup katyonları ve sistematik analizi [(NH4)2CO3 ve çözünen grup katyonları] - I
7 . Hafta IV. ve V. grup katyonları ve sistematik analizi [(NH4)2CO3 ve çözünen grup katyonları] - II
7 . Hafta IV. and V. group cations and their systematic analysis [(NH4)2CO3 and soluble group cations] - II
8 . Hafta Midterm exam
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta I-V. grup katyonlarının sistematik analizi (Tüm grup katyonları) - I
9 . Hafta I-V. systematic analysis of group cations (All group cations) - I
10 . Hafta I-V. systematic analysis of group cations (All group cations) - II
10 . Hafta I-V. grup katyonlarının sistematik analizi (Tüm grup katyonları) - II
11 . Hafta I-V. grup katyonlarının sistematik analizi (Tüm grup katyonları) - III
11 . Hafta I-V. systematic analysis of group cations (All group cations) - III
12 . Hafta Group I anions and their systematic analysis [Ca(NO3)2 group anions]
12 . Hafta I. grup anyonları ve sistematik analizi [Ca(NO3)2 grubu anyonları]
13 . Hafta II. ve III. grup anyonları ve sistematik analizi [Ba(NO3)2 ve Zn(NO3)2 grubu anyonları]
13 . Hafta II. and III. group anions and their systematic analysis [Ba(NO3)2 and Zn(NO3)2 group anions]
14 . Hafta IV. and V. group anions and their systematic analysis (AgNO3 and solute group anions)
14 . Hafta IV. ve V. grup anyonları ve sistematik analizi (AgNO3 ve çözünen grup anyonları)
15 . Hafta Bilinmeyen katı numunede katyon ve anyonların sistematik analizi 14. Bilinmeyen katı numunede katyon ve anyonların sistematik analizi
15 . Hafta Systematic analysis of cations and anions in unknown solid sample 14. Systematic analysis of cations and anions in unknown solid sample
16 . Hafta Yarıyıl sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Yarıyıl içi Çalışmaları 1 20
Ara sınav 0 0
Dönem sonu 0 0
0 0
0 0
0 0
1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
10 20
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Yarıyıl içi Çalışmaları 0 0 0
Ara sınav 0 0 0
Dönem sonu 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 1 1
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
10 1 10
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
1 3 3
1 5 5
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 62
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. X
2 Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. X
3 Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. X
4 İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. X
5 Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. X
6 Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. X
7 İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. X
9 Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. X
10 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. X
11 Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. X
12 Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. X
13 İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. X
14 Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. X
15 Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. X
16 İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. X
17 İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. X
18 Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. X