FARMASÖTİK BOTANİK |
ECZ210 |
4 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Tıbbi amaçla kullanılan bitkilerin anatomik özellikleri, sınıflandırılması ve teşhisi hakkında bilgi vermek, önemli familyaları, drogları ve taşıdıkları etken maddeleri tanıtmak. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Defines the properties of plant cell. |
|
|
|
1 |
Bitki hücresinin özelliklerini tanımlar. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 6 |
2 |
Bitkisel dokuları ayırt eder. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 6 |
2 |
Distinguishes plant tissues. |
|
|
|
3 |
Recognises the properties of flower, fruit and seed in plants. |
|
|
|
3 |
Bitkilerde çiçek, meyve ve tohumun özelliklerini tanır. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 6 |
4 |
Bitkilerin sınıflandırılmasını yapar. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 6 |
4 |
Makes the classification of plants. |
|
|
|
5 |
Explains the nomenclature of plants. |
|
|
|
5 |
Bitkilerin isimlendirilmesini açıklar. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 6 |
6 |
Bitkilerin teşhisini yapar. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 6 |
6 |
Makes the diagnosis of plants. |
|
|
|
7 |
Recognises plants used in pharmacy. |
|
|
|
7 |
Eczacılıkta kullanılan bitkileri tanır. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 6 |
8 |
Önemli familyaları ve özelliklerini tanır. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 6 |
8 |
Recognises important families and their properties. |
|
|
|
9 |
Explains the distribution and trade of medicinal plants. |
|
|
|
9 |
Tıbbi bitkilerin yayılış ve ticaretini anlatır. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 6 |
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Doğrudan ilaç olarak veya ilaç yapımında kullanılan bitkiler, bu bitkilerin taksonomik karakterleri, ilaç yapımında kullanılan kısımları, etken maddeleri ve etkilerini içermektedir. |
Kaynaklar |
A. Baytop, Farmasötik Botanik, İstanbul Üniversitesi Basımevi, 1996.
N. Tanker, M. Koyuncu, M. Coşkun, Farmasötik Botanik, Ankara Üniversitesi Basımevi, Yayın No: 93, 2007. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Bitki hücresi ve özellikleri |
|
1 . Hafta |
Plant cell and its properties |
|
2 . Hafta |
External and internal morphological characteristics of plant tissues, roots, stems and leaves |
|
2 . Hafta |
Bitkisel dokular, kök, gövde ve yaprakların dış ve iç morfolojik özellikleri |
|
3 . Hafta |
Çiçek, meyva ve tohumun dış ve iç morfolojik özellikleri. |
|
3 . Hafta |
External and internal morphological characteristics of flower, fruit and seed |
|
4 . Hafta |
History of Pharmaceutical Botany |
|
4 . Hafta |
Farmasötik Botanik’in tarihçesi |
|
5 . Hafta |
Tıbbi bitkilerin sistematiği: sınıflandırılması |
|
5 . Hafta |
Systematics of medicinal plants: classification |
|
6 . Hafta |
Nomenclature and identification of plants and drugs |
|
6 . Hafta |
Bitkilerin ve drogların isimlendirilmesi ve teşhisi |
|
7 . Hafta |
Türkiye florası, herbaryumlar, bitkiler aleminin grupları |
|
7 . Hafta |
Flora of Turkey, herbariums, groups of plant kingdom |
|
8 . Hafta |
Midterm exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Tıbbi, zehirli ve ekonomik değeri olan bitkilerin özellikleri |
|
9 . Hafta |
Characteristics of medicinal, poisonous and economically valuable plants |
|
10 . Hafta |
Natural medicinal plants of Turkey, distribution and trade |
|
10 . Hafta |
Türkiye’nin doğal tıbbi bitkileri, yayılış ve ticareti |
|
11 . Hafta |
Bitkilerle tedavide güncellik kazanan bitkiler |
|
11 . Hafta |
Plants gaining currency in herbal therapy |
|
12 . Hafta |
Pharmaceutically important families and their general characteristics |
|
12 . Hafta |
Eczacılık bakımından önemli familyalar ve genel özellikleri |
|
13 . Hafta |
Bacteriophyta, Cyanophyta, Phycophyta |
|
13 . Hafta |
Bacteriophyta, Cyanophyta, Phycophyta |
|
14 . Hafta |
Mycophyta, Bryophyta, Pteridophyta |
|
14 . Hafta |
Mycophyta, Bryophyta, Pteridophyta |
|
15 . Hafta |
Gymnospermae ve Angiospermae |
|
15 . Hafta |
Gymnospermae and Angiospermae |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl içi Çalışmaları |
1 |
20 |
Ara sınav |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
5 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
3 |
15 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
20 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl içi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
3 |
3 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
3 |
3 |
9 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
14 |
14 |
|
1 |
14 |
14 |
|
1 |
14 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
100 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
X |
|
|
|
|
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
X |
|
|
|
|
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
|
|
|
|
X |
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
X |
|
|
|
|
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
|
|
|
|
X |
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
X |
|
|
|
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
X |
|
|
|
|
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
X |
|
|
|
|
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
X |
|
|
|
|
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
X |
|
|
|
|
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
X |
|
|
|
|
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
X |
|
|
|
|
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
X |
|
|
|
|
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
X |
|
|
|
|
|