FARMASÖTİK KİMYA UYGULAMA-II |
ECZ310 |
6 |
0 |
3 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bazı organik ve ilaç etkin maddelerinin sentezi, organik reaksiyon mekanizmalarının irdelenmesi ,ayırma ve saflaştırma işlemleri, bilgisayarlı ilaç tasarım yöntemlerinin gösterilmesidir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Recognizes the equipment required for separation and purification. |
|
|
|
1 |
Ayırma ve saflaştırma için gerekli araç gereci tanır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 10, 16 |
2 |
Ayırma ve saflaştırma için gerekli araç gereci kullanır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 10, 16 |
2 |
Uses the necessary equipment for separation and purification. |
|
|
|
3 |
Recognizes the necessary equipment for polarimetric and refractometric methods. |
|
|
|
3 |
Polarimetrik ve refraktometrik yöntemler için gerekli araç gereci tanır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 10, 16 |
4 |
Polarimetrik ve refraktometrik yöntemler için gerekli araç gereci kullanır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 10, 16 |
4 |
Uses the necessary equipment for polarimetric and refractometric methods. |
|
|
|
5 |
Recognizes column chromatography equipment. |
|
|
|
5 |
Kolon kromatografisi araç gereçlerini tanır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 10, 16 |
6 |
Kolon kromatografisi araç gereçlerini kullanır. |
Deney |
Performans Ödevi |
1, 10, 16 |
6 |
Uses column chromatography equipment. |
|
|
|
7 |
Recognizes molecular modeling techniques. |
|
|
|
7 |
Moleküler modelleme tekniklerini tanır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 10, 16 |
8 |
Moleküler modelleme tekniklerini temel seviyede kullanabilir. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 10, 16 |
8 |
Can use molecular modeling techniques at a basic level. |
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bazı organik ve ilaç etkin maddelerinin sentezi, organik reaksiyon mekanizmalarının irdelenmesi ,ayırma ve saflaştırma işlemleri, bilgisayarlı ilaç tasarım yöntemlerini içerir. |
Kaynaklar |
Vogel's Textbook of Practical Organic Chemistry 5th edition |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Ayırma ve Saflaştırma işlemlerinin tanıtımı |
|
1 . Hafta |
Introduction of Separation and Purification processes |
|
2 . Hafta |
Extraction, distillation and crystallization |
|
2 . Hafta |
Ekstraksiyon, distilasyon ve kristalizasyon |
|
3 . Hafta |
Fiziksel ayırma yöntemleri , elektroforez , kromotografi |
|
3 . Hafta |
Physical separation methods, electrophoresis, chromatography |
|
4 . Hafta |
Separation and purification of some organic and pharmaceutical active substances |
|
4 . Hafta |
Bazı organik ve ilaç etkin maddelerinin ayırılması ve saflaştırılması |
|
5 . Hafta |
Bazı organik ve ilaç etkin maddelerinin ayrılması ve saflaştırılması |
|
5 . Hafta |
Separation and purification of some organic and pharmaceutical active substances |
|
6 . Hafta |
Cannizaro Reaction |
|
6 . Hafta |
Cannizaro Reaksiyonu |
|
7 . Hafta |
Polarimetrik ve refraktometrik yöntemler |
|
7 . Hafta |
Polarimetric and refractometric methods |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Kullanımda olan formülasyonlardan etkin madde izolasyonu |
|
9 . Hafta |
Isolation of active substance from formulations in use |
|
10 . Hafta |
Isolation of active substance from formulations in use |
|
10 . Hafta |
Kullanımda olan formülasyonlardan etkin madde izolasyonu |
|
11 . Hafta |
Kolon kromatografisi |
|
11 . Hafta |
Column chromatography |
|
12 . Hafta |
Column chromatography application |
|
12 . Hafta |
Kolon kromatografisi uygulaması |
|
13 . Hafta |
Bilgisayarlı ilaç tasarım yöntemlerinin tanınması |
|
13 . Hafta |
Recognition of computerized drug design methods |
|
14 . Hafta |
Molecular modeling study |
|
14 . Hafta |
Moleküler modelleme çalışması |
|
15 . Hafta |
Moleküler modelleme çalışması |
|
15 . Hafta |
Molecular modeling study |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Doküman İncelemesi |
1 |
20 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
10 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
20 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Yarıyıl içi Çalışmaları |
1 |
1 |
1 |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
10 |
1 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
1 |
4 |
4 |
|
1 |
8 |
8 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
66 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
|
|
|
|
X |
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
X |
|
|
|
|
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
X |
|
|
|
|
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
X |
|
|
|
|
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
X |
|
|
|
|
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
X |
|
|
|
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
|
|
|
|
X |
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
X |
|
|
|
|
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
X |
|
|
|
|
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
X |
|
|
|
|
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
X |
|
|
|
|
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
|
|
|
|
X |
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
X |
|
|
|
|
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
X |
|
|
|
|
|