FARMASÖTİK TEKNOLOJİ-IV |
ECZ408 |
8 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Katı dozaj şekillerinin hazırlanması ve kontrolleri, stabilite testleri ve ilaçların ruhsatlandırılması konularında öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Classify powder preparations. |
|
|
|
1 |
Toz preparatları sınıflandırır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 7, 10 |
2 |
Toz preparatlarda partikül büyüklüğü ve dağılımının önemini tartışır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 7, 10 |
2 |
Discuss the importance of particle size and distribution in powder preparations. |
|
|
|
3 |
Plans the granulation process and controls in granules. |
|
|
|
3 |
Granülasyon işlemi ve granüllerde yapılan kontrolleri planlar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 3, 7, 10 |
4 |
Tablet formülasyonlarına ilave edilen yardımcı maddeleri sınıflandırır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 7, 10 |
4 |
Classify excipients added to tablet formulations. |
|
|
|
5 |
Evaluate tablet preparation methods. |
|
|
|
5 |
Tablet hazırlama yöntemlerini değerlendirir. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 3, 7, 10 |
6 |
Mikropellet hazırlama yöntemlerini tartışır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 10 |
6 |
Discuss micropellet preparation methods. |
|
|
|
7 |
Classify long-acting preparations. |
|
|
|
7 |
Uzun etkili preparatları sınıflandırır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 7, 10 |
8 |
Modern terapötik sistemleri tasarlar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 7 |
8 |
Design modern therapeutic systems. |
|
|
|
9 |
Define the concepts related to active substance and product stability. |
|
|
|
9 |
Etkin madde ve ürün stabilitesi ile ilgili kavramları tanımlar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 4, 10 |
10 |
Stabilite regülasyonları ve reaksiyon kinetiği konularındaki güncel yaklaşımları tartışır. |
|
|
|
10 |
Discuss current approaches in stability regulation and reaction kinetics. |
|
|
|
11 |
Classify veterinary drugs. |
|
|
|
11 |
Veteriner ilaçları sınıflandırır. |
|
|
|
12 |
İlaç ruhsat başvurusunda sunulması gereken dokümanlar, kısaltılmış ruhsat başvuruları, Avrupa Birliği’nde ilaç ruhsatlandırılması konularını tartışır. |
|
|
|
12 |
Discusses the documents to be submitted in drug registration application, abbreviated registration applications, drug registration in the European Union. |
|
|
|
13 |
Interprets the regulatory flow chart. |
|
|
|
13 |
Ruhsatlandırma akış şemasını yorumlar. |
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Katı dozaj şekillerinin hazırlanması ve kontrolleri, stabilite testleri ve ilaçların ruhsatlandırılması konularını içerir. |
Kaynaklar |
1. Acartürk, F., Ağabeyoğlu, İ., Çelebi, D., Değim, T., Değim, Z., Doğanay, T., Taka, S., & Tırnaksız, F. (2008). Modern Farmasötik Teknoloji (2. baskı). Türk Eczacılar Birliği Yayını. Ankara
2. Zırh Gürsoy A (ed.) (2012). Farmasötik Teknoloji –Temel Konular ve Dozaj Şekilleri- (2. baskı). Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayını. İstanbul. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Toz preparatlar ve mikromeritik, adsorpsiyon izotermleri |
|
1 . Hafta |
Powder preparations and micromeritics, adsorption isotherms |
|
2 . Hafta |
Capsules, granules and tablets |
|
2 . Hafta |
Kapsül, granül ve tabletler |
|
3 . Hafta |
Tabletler, tablet tipleri |
|
3 . Hafta |
Tablets, tablet types |
|
4 . Hafta |
Coating of tablets |
|
4 . Hafta |
Tabletlerin kaplanması |
|
5 . Hafta |
Mikropelletler |
|
5 . Hafta |
Micropellets |
|
6 . Hafta |
Long-acting preparations and modern therapeutic systems |
|
6 . Hafta |
Uzun etkili preparatlar ve modern terapötik sistemler |
|
7 . Hafta |
Uzun etkili preparatlar ve modern terapötik sistemler |
|
7 . Hafta |
Long-acting preparations and modern therapeutic systems |
|
8 . Hafta |
Midterm exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Uzun etkili preparatlar ve modern terapötik sistemler |
|
9 . Hafta |
Long-acting preparations and modern therapeutic systems |
|
10 . Hafta |
Long-acting preparations and modern therapeutic systems |
|
10 . Hafta |
Uzun etkili preparatlar ve modern terapötik sistemler |
|
11 . Hafta |
Veteriner ve zirai ilaçlar |
|
11 . Hafta |
Veterinary and pesticides |
|
12 . Hafta |
Licensing of medicines |
|
12 . Hafta |
İlaçların ruhsatlandırılması |
|
13 . Hafta |
İlaçların ruhsatlandırılması |
|
13 . Hafta |
Licensing of medicines |
|
14 . Hafta |
Introduction to stability |
|
14 . Hafta |
Stabiliteye giriş |
|
15 . Hafta |
Stabiliteye giriş |
|
15 . Hafta |
Introduction to stability |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl içi Çalışmaları |
1 |
30 |
Ara sınav |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
2 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl içi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
3 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
2 |
10 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
10 |
2 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
1 |
15 |
15 |
|
1 |
15 |
15 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
116 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
|
|
|
|
X |
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
|
|
|
|
X |
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
|
X |
|
|
|
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
X |
|
|
|
|
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
X |
|
|
|
|
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
|
|
|
|
X |
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
X |
|
|
|
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
|
|
|
|
X |
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
X |
|
|
|
|
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
X |
|
|
|
|
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
X |
|
|
|
|
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
X |
|
|
|
|
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
X |
|
|
|
|
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
X |
|
|
|
|
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
X |
|
|
|
|
|