FARMASÖTİK KİMYA UYGULAMA-III |
ECZ415 |
7 |
0 |
3 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, ilaç etkin maddelerinin kantitatif analiz yöntemleri hakkında bilgi vermek ve uygulamalarınıyaptırmak, UV-Vis spektrofotometrik yöntem,IR ve HPLC sistemlerinin incelenmesidir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
It uses titrimetric quantification methods of active pharmaceutical ingredients. |
|
|
|
1 |
İlaç etkin maddelerinin titrimetrik olarak miktar tayin yöntemlerini kullanır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 3, 7, 16 |
2 |
İlaç etkin maddelerinin UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle tayin yöntemlerini uygular. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 3, 7, 16 |
2 |
UV-Vis. Apply determination methods using spectrophotometric method. |
|
|
|
3 |
Compares chromatographic methods in the quantitative analysis of active pharmaceutical ingredients. |
|
|
|
3 |
İlaç etkin maddelerinin kantitatif analizinde kromatografik yöntemleri karşılaştırır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 3, 7, 16 |
4 |
İlaç etkin maddelerinin HPLC ile miktar tayin yöntemlerini uygular. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 3, 7, 16 |
4 |
Applies HPLC quantification methods of active pharmaceutical ingredients. |
|
|
|
5 |
Recognize IR spectrophotometric method tools and equipment. |
|
|
|
5 |
IR spektrofotometrik yöntem araç ve gereçleri tanır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 3, 7, 16 |
6 |
IR spektrofotmometrik yöntem araç ve gereçleri kullanır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 3, 7, 16 |
6 |
Uses IR spectrophotometric method tools and equipment. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu dersin amacı, ilaç etkin maddelerinin kantitatif analiz yöntemleri hakkında bilgi vermek ve uygulamalarınıyaptırmak, UV-Vis spektrofotometrik yöntem,IR ve HPLC sistemlerinin incelenmesini içerir. |
Kaynaklar |
Vogel's textbook of quantitative chemical analysis 5th edition |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Kantitatif analiz yöntemlerinin genel tanımları. |
|
1 . Hafta |
General definitions of quantitative analysis methods. |
|
2 . Hafta |
Titrimetric analysis methods |
|
2 . Hafta |
Titrimetrik analiz yöntemleri |
|
3 . Hafta |
Titrimetrik analiz yöntemleri |
|
3 . Hafta |
Titrimetric analysis methods |
|
4 . Hafta |
Titrimetric analysis methods |
|
4 . Hafta |
Titrimetrik analiz yöntemleri |
|
5 . Hafta |
Titrimetrik analiz yöntemleri |
|
5 . Hafta |
Titrimetric analysis methods |
|
6 . Hafta |
Titrimetric analysis methods |
|
6 . Hafta |
Titrimetrik analiz yöntemleri |
|
7 . Hafta |
UV-Vis. Spektrofotometrik yöntem |
|
7 . Hafta |
UV-Vis. Spectrophotometric method |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle miktar tayini uygulaması |
|
9 . Hafta |
UV-Vis. Quantification application by spectrophotometric method |
|
10 . Hafta |
UV-Vis. Quantification application by spectrophotometric method |
|
10 . Hafta |
UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle miktar tayini uygulaması |
|
11 . Hafta |
IR Spektrofotometrik yöntem |
|
11 . Hafta |
IR Spectrophotometric method |
|
12 . Hafta |
Recognizing the HPLC System |
|
12 . Hafta |
HPLC Sisteminin tanınması |
|
13 . Hafta |
HPLC’de Bilinen numune uygulaması |
|
13 . Hafta |
Known sample application in HPLC |
|
14 . Hafta |
Known sample application in HPLC |
|
14 . Hafta |
HPLC’de Bilinen numune uygulaması |
|
15 . Hafta |
HPLC’de Bilinmeyen numune uygulaması |
|
15 . Hafta |
Unknown sample application in HPLC |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Doküman İncelemesi |
1 |
20 |
Ara sınav |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
10 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
20 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
1 |
1 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl içi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
10 |
1 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
1 |
4 |
4 |
|
1 |
8 |
8 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
66 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
|
|
|
|
X |
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
X |
|
|
|
|
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
|
|
|
|
X |
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
X |
|
|
|
|
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
X |
|
|
|
|
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
|
|
|
|
X |
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
X |
|
|
|
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
X |
|
|
|
|
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
X |
|
|
|
|
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
X |
|
|
|
|
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
X |
|
|
|
|
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
X |
|
|
|
|
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
|
|
|
|
X |
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
X |
|
|
|
|
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
X |
|
|
|
|
|