| FARMASÖTİK KİMYA UYGULAMA-III |
ECZ415 |
7 |
0 |
3 |
3,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
|
| Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, ilaç etkin maddelerinin kantitatif analiz yöntemleri hakkında bilgi vermek ve uygulamalarınıyaptırmak, UV-Vis spektrofotometrik yöntem,IR ve HPLC sistemlerinin incelenmesidir. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
It uses titrimetric quantification methods of active pharmaceutical ingredients. |
|
|
|
| 1 |
İlaç etkin maddelerinin titrimetrik olarak miktar tayin yöntemlerini kullanır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 3, 7, 16 |
| 2 |
İlaç etkin maddelerinin UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle tayin yöntemlerini uygular. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 3, 7, 16 |
| 2 |
UV-Vis. Apply determination methods using spectrophotometric method. |
|
|
|
| 3 |
Compares chromatographic methods in the quantitative analysis of active pharmaceutical ingredients. |
|
|
|
| 3 |
İlaç etkin maddelerinin kantitatif analizinde kromatografik yöntemleri karşılaştırır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 3, 7, 16 |
| 4 |
İlaç etkin maddelerinin HPLC ile miktar tayin yöntemlerini uygular. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 3, 7, 16 |
| 4 |
Applies HPLC quantification methods of active pharmaceutical ingredients. |
|
|
|
| 5 |
Recognize IR spectrophotometric method tools and equipment. |
|
|
|
| 5 |
IR spektrofotometrik yöntem araç ve gereçleri tanır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 3, 7, 16 |
| 6 |
IR spektrofotmometrik yöntem araç ve gereçleri kullanır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 3, 7, 16 |
| 6 |
Uses IR spectrophotometric method tools and equipment. |
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
| Bu dersin amacı, ilaç etkin maddelerinin kantitatif analiz yöntemleri hakkında bilgi vermek ve uygulamalarınıyaptırmak, UV-Vis spektrofotometrik yöntem,IR ve HPLC sistemlerinin incelenmesini içerir. |
| Kaynaklar |
| Vogel's textbook of quantitative chemical analysis 5th edition |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Kantitatif analiz yöntemlerinin genel tanımları. |
|
| 1 . Hafta |
General definitions of quantitative analysis methods. |
|
| 2 . Hafta |
Titrimetric analysis methods |
|
| 2 . Hafta |
Titrimetrik analiz yöntemleri |
|
| 3 . Hafta |
Titrimetrik analiz yöntemleri |
|
| 3 . Hafta |
Titrimetric analysis methods |
|
| 4 . Hafta |
Titrimetric analysis methods |
|
| 4 . Hafta |
Titrimetrik analiz yöntemleri |
|
| 5 . Hafta |
Titrimetrik analiz yöntemleri |
|
| 5 . Hafta |
Titrimetric analysis methods |
|
| 6 . Hafta |
Titrimetric analysis methods |
|
| 6 . Hafta |
Titrimetrik analiz yöntemleri |
|
| 7 . Hafta |
UV-Vis. Spektrofotometrik yöntem |
|
| 7 . Hafta |
UV-Vis. Spectrophotometric method |
|
| 8 . Hafta |
Midterm |
|
| 8 . Hafta |
Ara sınav |
|
| 9 . Hafta |
UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle miktar tayini uygulaması |
|
| 9 . Hafta |
UV-Vis. Quantification application by spectrophotometric method |
|
| 10 . Hafta |
UV-Vis. Quantification application by spectrophotometric method |
|
| 10 . Hafta |
UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle miktar tayini uygulaması |
|
| 11 . Hafta |
IR Spektrofotometrik yöntem |
|
| 11 . Hafta |
IR Spectrophotometric method |
|
| 12 . Hafta |
Recognizing the HPLC System |
|
| 12 . Hafta |
HPLC Sisteminin tanınması |
|
| 13 . Hafta |
HPLC’de Bilinen numune uygulaması |
|
| 13 . Hafta |
Known sample application in HPLC |
|
| 14 . Hafta |
Known sample application in HPLC |
|
| 14 . Hafta |
HPLC’de Bilinen numune uygulaması |
|
| 15 . Hafta |
HPLC’de Bilinmeyen numune uygulaması |
|
| 15 . Hafta |
Unknown sample application in HPLC |
|
| 16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Doküman İncelemesi |
1 |
20 |
| Ara sınav |
0 |
0 |
| Dönem sonu |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
10 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
20 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
1 |
1 |
| Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Yarıyıl içi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
| Ara sınav |
0 |
0 |
0 |
| Dönem sonu |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
10 |
1 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
1 |
4 |
4 |
|
1 |
8 |
8 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
| Toplam İş Yükü |
66 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
|
|
|
|
X |
| 2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
X |
|
|
|
|
| 3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
|
|
|
|
X |
| 4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
X |
|
|
|
|
| 5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
X |
|
|
|
|
| 6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
X |
|
|
|
|
| 7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
|
|
|
|
X |
| 8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
| 9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
X |
|
|
|
|
| 10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
X |
|
|
|
|
| 11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
| 12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
X |
|
|
|
|
| 13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
X |
|
|
|
|
| 14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
X |
|
|
|
|
| 15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
X |
|
|
|
|
| 16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
|
|
|
|
X |
| 17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
X |
|
|
|
|
| 18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
X |
|
|
|
|
|