TOKSİKOLOJİ UYGULAMA |
ECZ404 |
8 |
0 |
3 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, sistematik toksikoloji, metalik, doğal veya sentetik kaynaklı zehirlerin biyolojik materyallerde kimyasal ve enstrümantal yöntemlerle aranması hakkında bilgi vermek ve uygulamalarını yaptırmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Sistematik toksikolojik analiz yöntemlerini karşılaştırır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 6, 10 |
2 |
Zehirleri biyolojik materyallerde arar. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 6, 10 |
3 |
Zehirleri biyolojik materyallerden izole eder. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 6, 10 |
4 |
Metalik, doğal ve sentetik zehirlerin analiz yöntemlerini yorumlar. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 7, 10 |
5 |
Zehirlerin tanınmasında kimyasal ve enstrümental teknikleri planlar. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 7, 10 |
6 |
Zehir aramada kimyasal yöntemleri uygular. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 7, 10 |
7 |
Zehir aramada kromatografik yöntemleri uygular. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 7, 10 |
8 |
Zehir aramada spektral teknikleri uygular. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 7, 10 |
9 |
Akut toksisite, DNA izolasyonu ve genotoksisite tekniklerini ilişkilendirebilecektir. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 7, 10 |
10 |
Akut toksisite (LD50) tayini betimler. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 7, 10 |
11 |
Kandan DNA izolasyonu tekniğini çalıştırır. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 7, 10 |
12 |
Genotoksisite tekniklerini sorgular. |
Deney |
Doküman İncelemesi |
1, 7, 10 |
|
Dersin İçeriği |
Bu dersin amacı, sistematik toksikoloji, metalik, doğal veya sentetik kaynaklı zehirlerin biyolojik materyallerde kimyasal ve enstrümantal yöntemlerle aranması hakkında bilgi vermek ve uygulamalarını içerir. |
Kaynaklar |
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Sistematik toksikolojik analiz |
|
2 . Hafta |
Zehirlerin biyolojik materyalde doğrudan aranması |
|
3 . Hafta |
Zehirlerin biyolojik materyalde izolasyon teknikleri |
|
4 . Hafta |
Zehirlerin tarama yöntemlerinde kullanılan enstrümental teknikler |
|
5 . Hafta |
Kromatografik yöntemler |
|
6 . Hafta |
Optik ve fotometrik yöntemler |
|
7 . Hafta |
Yüksek basınçlı sıvı kromatografisi (YBSK-HPLC) |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Alkaloidler |
|
10 . Hafta |
Önemli zehirlerin biyolojik materyalde analizleri a)uçucu zehirle |
|
11 . Hafta |
11 Önemli zehirlerin biyolojik materyalde analizleri, b) uçucu olmayan organik zehirler |
|
12 . Hafta |
Metalik zehirler |
|
13 . Hafta |
Akut toksisite (LD50) tayini |
|
14 . Hafta |
Kandan DNA izolasyonu |
|
15 . Hafta |
Genotoksisite teknikleri |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Doküman İncelemesi |
14 |
30 |
Ara sınav |
1 |
20 |
Dönem sonu |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
Yarıyıl içi Çalışmaları |
14 |
1 |
14 |
Ara sınav |
1 |
7 |
7 |
Dönem sonu |
1 |
7 |
7 |
Toplam İş Yükü |
90 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
|
|
|
|
X |
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
|
|
X |
|
|
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
|
|
|
|
X |
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
|
|
|
|
X |
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|