KLİNİK ECZACILIK-II |
ECZ406 |
8 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Klinik eczacılık ve hasta odaklı kavramları tanıtmak, klinik eczacının akılcı ilaç kullanımı ve hasta tedavisinin başarıya ulaşmasında üstlenebileceği rolleri akut ve kronik olgular üzerinden göstermektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Interpret the prevention and treatment of upper respiratory tract infections. |
|
|
|
1 |
Üst solunum yolu enfeksiyonlarının önlenmesi ve tedavisini yorumlar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 4, 10 |
2 |
Gebelik ve laktasyon döneminde ilaç kullanımı hakkında danışmanlık kaynaklarını tanır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 4, 10 |
2 |
Recognize sources of counseling on drug use during pregnancy and lactation. |
|
|
|
3 |
Discuss the role of pharmacist in the treatment of some common chronic diseases in the community. |
|
|
|
3 |
Toplumda sıkça görülen bazı kronik hastalıkların tedavisinde eczacının rollerini tartışır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 4, 10 |
4 |
Hipertansiyon ve diyabet tedavisine güncel yaklaşımları ifade eder. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 4, 10 |
4 |
Expresses current approaches to the treatment of hypertension and diabetes. |
|
|
|
5 |
Expresses current approaches in the treatment of peptic ulcer and Helicobacter pylori. |
|
|
|
5 |
Peptik ülser ve Helicobacter pylori tedavilerinde güncel yaklaşımları ifade eder. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 3, 4, 10 |
6 |
Astım gibi kronik solunum sistemi hastalıklarında hasta eğitimi ve izleminin önemini açıklar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 3, 4, 10 |
6 |
Explains the importance of patient education and follow-up in chronic respiratory diseases such as asthma. |
|
|
|
7 |
Interpret the main duties of the pharmacist in chronic disease management. |
|
|
|
7 |
Kronik hastalık yönetiminde eczacıya düşen başlıca görevleri yorumlar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 3, 4, 10 |
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Klinik eczacılık ve hasta odaklı kavramları tanıtmak, klinik eczacının akılcı ilaç kullanımı ve hasta tedavisinin başarıya ulaşmasında üstlenebileceği rolleri akut ve kronik olgular üzerinden göstermeyi içerir. |
Kaynaklar |
Mary Anne Koda-Kimble, Lloyd Young, Uygulamalı Terapötikler: İlaçların Klinik Kullanımı, 5. Baskı, 1993, Washington.
Roger Walker, Clive Edwards, Klinik Eczacılık ve Terapötikler, 3. baskı, 2003, İngiltere.
M. C. Smith, T. R. Brown, Williams & Wilkins, Handbook of Institutional Pharmacy Practice, 1979, ABD.
Joseph T. DiPiro, Farmakoterapi: Apatofizyolojik Yaklaşım, 6. baskı, 2005, ABD.
Dick R. Gourley, Eric T. Herfindal, Terapötikler Ders Kitabı, İlaç ve Hastalık Yönetimi, 7. baskı, 2000, ABD.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Farmasötik Dozaj Formlarının Kullanım Talimatları |
|
1 . Hafta |
Instructions for Use of Pharmaceutical Dosage Forms |
|
2 . Hafta |
Instructions for Use of Pharmaceutical Dosage Forms |
|
2 . Hafta |
Farmasötik Dozaj Formlarının Kullanım Talimatları |
|
3 . Hafta |
Gebelik ve Laktasyon Döneminde İlaç Kullanımı ve Klinik Eczacının Yaklaşımı |
|
3 . Hafta |
Drug Use in Pregnancy and Lactation and Clinical Pharmacist's Approach |
|
4 . Hafta |
Drug Use in Pregnancy and Lactation and Clinical Pharmacist's Approach |
|
4 . Hafta |
Gebelik ve Laktasyon Döneminde İlaç Kullanımı ve Klinik Eczacının Yaklaşımı |
|
5 . Hafta |
Üst Solunum Yolu İnfeksiyonları ve Klinik.Eczacı |
|
5 . Hafta |
Upper Respiratory Tract Infections and Clinic.Pharmacist |
|
6 . Hafta |
Upper Respiratory Tract Infections and Clinic.Pharmacist |
|
6 . Hafta |
Üst Solunum Yolu İnfeksiyonları ve Klinik.Eczacı |
|
7 . Hafta |
Hipertansiyon Tedavisine Sistematik Yaklaşım |
|
7 . Hafta |
Systematic Approach to Hypertension Treatment |
|
8 . Hafta |
Midterm exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Hipertansiyon Tedavisine Sistematik Yaklaşım |
|
9 . Hafta |
Systematic Approach to Hypertension Treatment |
|
10 . Hafta |
Clinical Pharmacist Approach to Peptic Ulcer Treatment |
|
10 . Hafta |
Peptik Ülser Tedavisine Klinik Eczacı Yaklaşımı |
|
11 . Hafta |
Peptik Ülser Tedavisine Klinik Eczacı Yaklaşımı |
|
11 . Hafta |
Clinical Pharmacist Approach to Peptic Ulcer Treatment |
|
12 . Hafta |
Diabetes and Clinical Pharmacist |
|
12 . Hafta |
Diyabet ve Klinik Eczacı |
|
13 . Hafta |
Diyabet ve Klinik Eczacı |
|
13 . Hafta |
Diabetes and Clinical Pharmacist |
|
14 . Hafta |
The Role of the Clinical Pharmacist in the Treatment of Asthma and COPD |
|
14 . Hafta |
Astım ve KOAH Tedavisinde Klinik Eczacının Rolü |
|
15 . Hafta |
Astım ve KOAH Tedavisinde Klinik Eczacının Rolü |
|
15 . Hafta |
The Role of the Clinical Pharmacist in the Treatment of Asthma and COPD |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl içi Çalışmaları |
1 |
20 |
Ara sınav |
0 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
5 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
3 |
15 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
20 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Yarıyıl içi Çalışmaları |
2 |
8 |
16 |
Ara sınav |
1 |
14 |
14 |
Dönem sonu |
1 |
14 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
|
|
|
|
X |
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
|
|
X |
|
|
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
|
|
|
|
X |
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
|
|
|
|
X |
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|