| FARMAKOTERAPİ VE FARMAKOKİNETİK |
ECZ411 |
7 |
2 |
0 |
3,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
|
| Dersin Amacı |
Öğrenciye, farmakoloji eğitimi boyunca edindiği farmakoloji bilgisini sık karşılaşılan hastalıklar temelinde irdeleyebilme yetisini kazandırmaktır. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
Sık kullanılan ilaçlar, aşılar, toksoidler, immun globülinler ile radyolojik tanıda kullanılan ilaçlar ve radyofarmasötikleri değerlendirir |
Anlatım |
Gözlem |
1, 3, 4, 10 |
| 2 |
İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini özetler. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 3, 4, 10 |
| 3 |
İlaçların etki mekanizmalarını ve ilaç etkileşimlerini yorumlar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 3, 4, 10 |
| 4 |
Reçete bilgilerini özetler. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 4, 10 |
| 5 |
Farmakovijilans bilgilerini özetler. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 3, 4, 10 |
| 6 |
Akılcı ilaç kullanımı bilgilerini özetler. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 3, 4, 10 |
|
| Dersin İçeriği |
| Öğrenciye, farmakoloji eğitimi boyunca edindiği farmakoloji bilgisini sık karşılaşılan hastalıklar temelinde irdeleyebilme yetisini kazandırmayı içerir. |
| Kaynaklar |
1. Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. 2. Kayaalp, SO: Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler, Ankara. 3. Hardman JG, Limbird LE, Eds.: Goodman and Gilman’s The Pharmacological Basis of Therapeutics, New York. 4. Katzung & Trevor: Farmakoloji, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Reçete bilgisi |
|
| 2 . Hafta |
Farmakovijilans bilgisi |
|
| 3 . Hafta |
Akılcı ilaç kullanımı bilgisi |
|
| 4 . Hafta |
Aşılar, toksoidler ve immun globülinler |
|
| 5 . Hafta |
Cinsel temasla geçen hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçlar |
|
| 6 . Hafta |
Radyolojik tanıda kullanılan ilaçlar ve radyofarmasötikler |
|
| 7 . Hafta |
Karaciğer ve safra kesesi hastalıklarının tedavisinde kullanılan ilaçlar |
|
| 8 . Hafta |
Ara sınav |
|
| 9 . Hafta |
Solunum sistemi hastalıklarının tedavisinde kullanılan ilaçlar |
|
| 10 . Hafta |
Böbrek ve idrar yolu hastalıklarının tedavisinde kullanılan ilaçlar |
|
| 11 . Hafta |
Obstetrik ve jinekolojik hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçlar |
|
| 12 . Hafta |
Anemi, vitaminler, beslenme ve kan ürünleri |
|
| 13 . Hafta |
Gastrointestinal sistem hastalıklarında kullanılan ilaçlar |
|
| 14 . Hafta |
Nörolojik hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçlar |
|
| 15 . Hafta |
Psikiyatrik hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçlar |
|
| 16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Yarıyıl içi Çalışmaları |
2 |
30 |
| Ara sınav |
1 |
20 |
| Dönem sonu |
1 |
50 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
3 |
48 |
| Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Ara sınav |
1 |
7 |
7 |
| Dönem sonu |
1 |
7 |
7 |
| Yarıyıl içi Çalışmaları |
2 |
7 |
14 |
| Toplam İş Yükü |
90 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
|
|
|
|
X |
| 2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
X |
|
|
|
|
| 3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
|
|
|
|
X |
| 4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
|
|
|
|
X |
| 5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
| 6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
| 7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
| 8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
| 9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
| 10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
|
|
|
|
X |
| 11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
| 12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
| 13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
| 14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
| 15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
| 16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
| 17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
| 18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|